Bukefalos 28 år!

Skav av sadelgjord

Zolimita

Trådstartare
Märker nu att pållan börjar få skav av sadelgjorden.Kanske hon blir extra känslig nu när hon släpper hår och vinterpälsen börjar komma fram.Har en lädergjord som jag rengör och smörjer ofta.Har också läst här att man kan lyfta frambenen för att sträcka ut huden.
Finns det nåt jag kan göra så det inte blir värre? Det får väl bli barbacka :eek: och tömkörning ett tag.
Funkar sadelgjordstunnlarna från börjes mot skav eller är det bara äkta fårskinn som gäller?
 

Liknande trådar

Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 016
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: __sofia__
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 702
Senast: sandrafors
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 283
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp