Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hej alla ni som har krubb-bitar hästar. Hur gör ni? Jag har inte problem med min häst, han går utan rem och har en speciell påle i hagen...
Svar
3
· Visningar
3 151
Senast: Moppe
·
B
Hästvård Min häst vill inte resa sig upp på morgonen. Han är utlånad på foder, men jag kommer att hämta hem honom nu i dagarna på grund av...
Svar
19
· Visningar
2 150
Senast: SaraMara
·
Hästvård Min hästs (halvblod) svans är väldigt vågig, typ som om han har varit flätad. Även hans man är vågig, om den får växa ut lite. Har inte...
Svar
13
· Visningar
1 913
Senast: Raeman
·
B
Hästvård Ja.. hur går det till? Tacksam för svar... :bow:
Svar
7
· Visningar
80 680
Senast: josse_horses16
·
T
Hästvård Min ponny ställer sig med rumpan mot väggen och kliar sig och längst upp på svansen är nu helt tovigt och masssa päls har gått bort. Vad...
Svar
7
· Visningar
1 099
Senast: josse_horses16
·
P
Hästvård (jag vet inte om detta är rätt forum, provar här) Var inne på ATGs smittoinfo förut, och såg att i juni hade en häst i Finland isolerats...
Svar
13
· Visningar
1 363
Hästvård Skulle vilja ha lite hjälp... Har ett gammalt sto (22år) som har väldigt dåliga framben. På nätterna när hon står inne svullnar hennes...
2
Svar
35
· Visningar
3 700
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Alla hästarna där jag står går fortfarande ute dygnet runt. Vad har det för negativa effekter på hästen hälsa? De har bara bete och det...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: armada
·
S
Hästvård varit hos atg....röntgat...vet säger att det är en friliggande..?.komm fan inte ihåg va hon sa?! och att det är en början till...
Svar
10
· Visningar
3 505
Senast: armada
·
B
Hästvård När triangelmärker man en häst och är det vet. som kommer med det förslaget? Kan någon berätta lite vad som gäller :confused: Vad avgör...
Svar
4
· Visningar
1 374
B
Hästvård har nog tyvärr lyckats köpa mig en klapp hingst undrar om någon kan svara på mina frågor. kan man känna båda testiklarna eller ska man...
Svar
16
· Visningar
1 532
Senast: Xeline
·
B
Hästvård Skulle vilja höra lite åsikter om färdigbroddade skor. Har hört både för och nackdelar. Har tänkt sätta på sådana nästa gång hovslagaren...
Svar
12
· Visningar
1 253
Senast: caxter
·
B
Hästvård Jag har länge letat på nätet efter information om spatt, sjukdomsförlopp, symtombild osv. Jag hittar ingen tydlig information så därför...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Hästvård Hur lång tid kan det ta för en sträckning att läka ut? Min häst blev halt vb i juli (sitter i knät)och veterinärerna hittar inte...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: majja22
·
M
Hästvård Vad är de första tecknena för spatt?
Svar
8
· Visningar
1 202
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Har försökt nångång, och gjort så som det står i en del tidningar. D.sv först kammat ut den, sen dragit uppåt liksom och försökt rycka...
Svar
10
· Visningar
1 455
Senast: Lydia
·
Hästvård Är ju en hel dle här som haft problem med sina hästar och ideliga besök. En del har jag koll på (Majja22 och Corax t ex), andra har jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 792
Senast: majja22
·
Hästvård Min häst är lite svullen nedanför knäet på baksidan (om ni fattar) på vänster fram. Det är som en liten "bulle" där, kanske 3 cm lång...
Svar
6
· Visningar
1 139
Senast: pialotta
·
B
Hästvård När är det man skall avmaska? Är det vår, innan betessläppoet och efter inläppet från betet? När avmaskar ni?
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Hästen har en del små gallor på benen. (han är fem år) Hur får man bort dom utan att använda stallbandage? Har inga lindor så det vore...
Svar
2
· Visningar
2 303
Senast: artemis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp