Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård hej! har skrivit en tråd under ridning om mitt jobbiga sto. Fick tips om att gå in här och kanske få tips på någon örtblandning eller...
Svar
16
· Visningar
2 037
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Är det bara jag, eller verkar det inte som allt fler och fler som påstår att deras häst inte "tål" hel havre? Helt ovetenskapligt...
2
Svar
33
· Visningar
2 459
Senast: Immer
·
Hästvård har pållen redan ,och ska ha vila i nästan 3veckor till. Han har en skada längst upp på bogbladet. Efter vad vet.tror en kraftig spark...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: ankic
·
F
Foder & Strö Var får man tag på Protexin, är det hos vet eller privatbutiker? :confused: Någon som har erfarenheter av Protexin och mot vilken...
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: milly
·
H
Foder & Strö måste man koka krossad linfrö innan man ger det till hästen?? räcker det inte att bara blöta den några timmar , det gör man ju till sig...
Svar
12
· Visningar
1 787
Senast: lundsbo
·
A
Foder & Strö Vad har ni som förslag till foder till en häst som behöver långsam energi (jag jämför med hur maratonmänniskor ska äta). Skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
1 647
Senast: HannaZ
·
H
Hästvård Äntligen! Nu är vargtänderna borttagna på mitt lilla sto! Hon hade två st i överkäken! Allt gick bra, men hon fick mkt lugnande -...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Häst 2004
·
Foder & Strö Hallå.. okey stoet kommer om två veckor och då ska maten finnas på plats. Kornet och havren finns redan då det ingår i hyran...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Molin
·
S
Foder & Strö Hej. Jag har fått en massa vete spill av min granne som odlar vete. Kan man verkligen ge det till hästar? Hur o hur mkt i så fall?
Svar
2
· Visningar
661
Senast: mirjada
·
L
Hästvård Ngn mer än jag som testat metoden "ta bort socker" (dvs i kraftfoder/ bete mm), äppelcidervinäger, "piller" från artikelförfattaren...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Tölva
·
S
Hästvård :confused: Vet varken ut eller in, mitt 6 Åriga varmblod har fått Inflammation i båda knän???? Hur har det gått till fattar jag ej, Jag...
Svar
2
· Visningar
1 950
Senast: sussa
·
T
Hästvård Jag vill ha tag på en duktig kiropraktiker på häst i småland med omnejd. Kan ni hjälpa mig??
Svar
2
· Visningar
798
Senast: worre
·
Hästvård Funderar på om DistriktsVeterinärerna åker ut och vaccinerar om man bokar tid? El ja, det borde dom ju göra. Men jag har bara haft &...
Svar
5
· Visningar
724
E
Foder & Strö Min häst har som följd av ehrlichios nu fått fång och får då gå i en liten hage. Han får bara äta hö och inget kraftfoder. Eftersom...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: pompelina
·
Foder & Strö Om man ska byta från hösilage till vanligt hö hur pass försiktig ska man vara vid själva bytet? Jag ska analysera det vanliga höet...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: linafina
·
B
Foder & Strö Tog i går kväll då vi öppnade en ny bal ut ett litet prov utav ensialget som jag ska skicka på analys. Provet har legat ute på vår...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: gejsa
·
Hästvård Märkte en mycket konstig grej idag när jag höll på med pållen, har inte sett det innan.. VB-kota ser helt onstig ut, när han står...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 976
Senast: superstar
·
Hästvård Jaha, idag var vi till vet. och kollade upp honom. Konstaterade onda kotor runt om, spec. höger fram, vänster bak. ev. tvärtom. Ska dit...
Svar
4
· Visningar
892
P
Foder & Strö Har en häst som har vart lite orolig i magen på sista tiden, och för att stabilisera hela mag- och tarmpaketet ska vi prova linfrön...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: popeye
·
Foder & Strö Det finns en häst i stallet som älskar potatis... Är det bra för hästar att äta potatis? Vad annser ni? om det är bra, varför...
Svar
7
· Visningar
1 734
Senast: Glorfindel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp