Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Ska man blöta eller inte blöta Kraften? Jag har Kraft Grund och blandar med krossat korn.
Svar
19
· Visningar
1 706
Senast: lemonadsaft
·
S
Foder & Strö Hur yttrar sig magsår hos häst? Kan den få det även om den får tillräkligt med grovfoder (ca 10kg) men oxå ett par kg kraftfoder? Hästen...
2
Svar
20
· Visningar
11 784
Senast: Messy
·
L
Foder & Strö Hjälper det övht att ge olja (groddolja, linfrö, matolja?) till en häst som lätt blir mjällig och har eksem? :confused:
Svar
1
· Visningar
804
Senast: sissu
·
Foder & Strö jag har en fjord/nord korsning på 5 år. ett stort problem med honom på sommaren är att få i honom mer energi. jag ger honom: havre 1 kg...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: MaRomer
·
E
Foder & Strö Hej! jag är en tjej på 16 år som har 3 hästar, 2är jag ute och tävla meed en hanover och en tinker båda går L:A Dressyr/hoppning. Men...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Ska man använda den blå eller röda jästen (från mataffären asså), att fodra me, räcker det med ett halvt paket om dagen till d-ponny...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: Blixtra
·
S
Foder & Strö Jag bara undrar en sak, om min analys på vårat hösilage är bra eller dålig för jag är verkligen usel på sånt här :o Torrsubstans...
Svar
7
· Visningar
916
Senast: -Stella-
·
Foder & Strö Någon som kan rekommendera mineraler som är väldigt snälla mot magen. Har en unghäst som är känslig i magen.
Svar
1
· Visningar
557
Senast: ann80
·
W
Hästvård Mitt fyra åriga sto har under en tid varit stel i bakdelen, ingen hälta utan bara stapplig. Inte kunnat rida pga av detta. I veckan nu...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: worre
·
Hästvård Läste i någon gammal tråd att det var farligt med liniment och lindor över natten på hästen. Brukar jag ha efter hårdare träningspass...
2
Svar
29
· Visningar
5 633
Senast: Jacky
·
T
Foder & Strö Någon som vet några bra huskurer till hästar som lätt blir dåliga i magen (lätt stressad) ? Jätte tacksam för svar Mvh
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: toketossan
·
F
Foder & Strö Ngn som har erfarenhet av hackad halm, vill gärna veta mer om det
Svar
1
· Visningar
1 578
Senast: pinky
·
C
Foder & Strö Jag har en pålle som har lite svårt att hålla hull. I somras magrade han kraftigt eftersom han vantrivdes med att gå på bete, han ville...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Coffeaclub
·
T
Hästvård Är asklöv giftigt? Vill bara vara säker då vi nu hägnat av ekarna i hagen p.g.a ekollonen, har hästarna fått dille på asklöv istället...
Svar
1
· Visningar
1 797
Senast: HelenaHandberg
·
O
Foder & Strö Ska köpa soja till mina hästar eftersom proteinvärdet i höet är dåligt. Vad jag undrar är om det är samman sorts soja till häst som ges...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Ser ni några nackdelar att ge en fånghäst i liten sjukhage fri tillgång på hösilage? Tänker att det kanske blir för mycket av energi och...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: Febbe
·
A
Foder & Strö jag funderar på vad jag ska ge min häst för mat, tycker ni att detta låter rimligt, jag skriver inte hur mycket för jag har inte fått...
Svar
2
· Visningar
549
Senast: armando
·
Foder & Strö Någon som vet vad det är? :cool:
Svar
2
· Visningar
682
Senast: Joyride
·
H
Hästvård Är det någon som vet var man hittar filmsnuttar här på nätet som visar olika typer av hältor etc??
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Tez1
·
Foder & Strö Hej! Min häst har gått på havrekross ett bra tag. Hon är en maxad dponny, sto 13 år, i normal/tävlings kondtion Havre krossen...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp