Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag behöver lite funderingar på foder åt min häst. Hon var superfin i hullet i somras och är ganska lättfödd, men nu har hon börjat...
Svar
16
· Visningar
898
Senast: Lazio
·
L
Foder & Strö de har ja funderat på ett tag! va är de för mkt mer skillnad på hö å ensilage? ensilage är ju blöttare å hö är ju lite dammigt men mina...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Lazio
·
R
Foder & Strö ...har ni analys på vattnet :confused:?
2
Svar
35
· Visningar
2 014
Senast: Yllesockan
·
S
Foder & Strö Har hört att lucernpellets bör blötas innan man ger dom. Varför? Det står dock inget på säcken om det. Ska dom bara bli lite fuktiga...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: RussPuss
·
Z
Hästvård Som akut alltså??? Fick höra det av någon som hört det av någon osv. :crazy: Någon som vet något er??? Det vore ju...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: Pyrusan
·
Q
Hästvård Nu är det fastställt att det är protein knölar min häst har fått :crazy: :( och nu har jag och vet ganska säkert hittat tjuven i dramat...
Svar
7
· Visningar
2 549
Senast: Ia4
·
C
Foder & Strö När började detta med analyser komma egentligen? Jag har de senaste åren flitigt analyserat mitt hö, men kan inte riktigt kommer ihåg...
Svar
10
· Visningar
902
Senast: Rea
·
Hästvård X har två hästar som har så knappt med flis i sina boxar att det knappt täcker golvet.... Får hö bara två ggr om dagen, och alldels för...
Svar
8
· Visningar
1 132
Senast: Lena
·
Hästvård Eftersom min pålla har en hovleds- och kotledsinflammation, så ringde jag min equiterapeut och bokade in ett besök. Ledinflammationerna...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: lizzie
·
Hästvård Min 4-åring kastrerades i onsdags hemma stående. Allt gick bra och han får nu penicillin i 5 dagar i förebyggande syfte. Jag är bara...
Svar
3
· Visningar
1 402
Senast: Bri
·
B
Foder & Strö Nu måste jag faktiskt skälla lite på alla som tror att deras hästar får för mycket, vs lagom mycket mat...!!!! att höra en stor häst få...
2
Svar
36
· Visningar
2 439
Senast: anna210
·
M
Foder & Strö Vad påverkar det? Pris? tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Bounce
·
K
Foder & Strö ...och varför? Har hört att Pellets är billigare och hackad strå kan vara dammigt, stämmer det? Vill gärna veta vad ni tycker :bow:.
Svar
6
· Visningar
682
Senast: rohna
·
Hästvård Min påller kom in den 6:e denna månad och var lite halt vf,hittade ett sår vid den yttre ballen och troligtvis har han trampat sig själv...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: mandalaki
·
C
Foder & Strö detta tjat om foderstater :angel: :D Nu är det så att ja har precis köpt en egen häst o skulle behöva en ordentlig foderstat till...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Jessica
·
H
Hästvård mitt lilla föl har fått påbörjan till lunginflammation,hon har ej feber. Men nu går hon på pencilin och fabrol (slemlösande) kan detta...
Svar
1
· Visningar
1 514
Hästvård Kom hem efter jobbet idag och gick till hagen som vanligt för att fylla på hösilage på foderbordet. Fyra pållar som snart infinner sig...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: honung
·
Foder & Strö Vet någon snäll här vad priserna ligger på, på fjolårshö, och hösilage från i år. Har inte papperen på annalyserna från förra året. Men...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: Sirisiri
·
S
Foder & Strö hästen från Hösligage till Hö igen... Hästen har inte ätit hösilage så länge... kanske några månader (ungeför 7 kankse... :confused:)...
Svar
6
· Visningar
747
Senast: _Sucy_
·
P
Foder & Strö Jag behöver köpa Eddy Bloms Biopromin någonstans runt Stockholm. Har hört att det skall finnas en tjej med kennel i Vallentuna som...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp