Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag har aldrig haft en vit häst tidigare utan hållt mig till bruna och svarta... Ni som har erfarenhet av att få skimmlar och skäckar...
Svar
15
· Visningar
1 309
Senast: Bounty
·
Q
Foder & Strö Om man köper ett grovfoder så säger ofta säljaren/producenten att det finns en analys. Men vad är det som säger att analys och foder hör...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Quell
·
Q
Foder & Strö ..det är på den här listan. Många verkar veta allt om små mineraler och proteiner. Jag hävdar att så länge man inte har en analys på...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Quell
·
B
Hästvård Är vävning så "farligt" som en del säger?? Blir det slitage på hästen som kan visa sig i tidig ålder eller kommer förslitningsskadorna...
Svar
17
· Visningar
1 921
Senast: Tokmaja
·
Hästvård Hej alla hovkunniga :p :p Jag har en dam som är varm i hovarna???? Det är inte samma hovar varje gång, i bland fram, i bland bak, i...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: ghost
·
T
Hästvård någon som har erfarenhet av det?jag har fått hem ett gotlandsruss som sällskap,och när vi longerade henne så markerade hon i traven.hon...
Svar
13
· Visningar
1 057
Senast: Tess82
·
Hästvård Måste bara fråga om det är vanligt att detta återkommer, min häst har haft det en gång tidigare och nu när jag släppte in dom ikväll så...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: millec
·
Foder & Strö Nu har Nina varit så gullig och gjort en foderstat till mig, men jag behöver selen i tillskott. Finns det enbart selen att ge som...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Bounce
·
G
Foder & Strö Mitt sto har bara slutat äta sin kraftfoder dom senaste dagarna, och den enda jag har bytt är mineralerna så det är ganska solklart att...
Svar
14
· Visningar
1 033
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jag behöver lite funderingar på foder åt min häst. Hon var superfin i hullet i somras och är ganska lättfödd, men nu har hon börjat...
Svar
16
· Visningar
890
Senast: Lazio
·
L
Foder & Strö de har ja funderat på ett tag! va är de för mkt mer skillnad på hö å ensilage? ensilage är ju blöttare å hö är ju lite dammigt men mina...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: Lazio
·
R
Foder & Strö ...har ni analys på vattnet :confused:?
2
Svar
35
· Visningar
2 007
Senast: Yllesockan
·
S
Foder & Strö Har hört att lucernpellets bör blötas innan man ger dom. Varför? Det står dock inget på säcken om det. Ska dom bara bli lite fuktiga...
Svar
7
· Visningar
1 130
Senast: RussPuss
·
Z
Hästvård Som akut alltså??? Fick höra det av någon som hört det av någon osv. :crazy: Någon som vet något er??? Det vore ju...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Pyrusan
·
Q
Hästvård Nu är det fastställt att det är protein knölar min häst har fått :crazy: :( och nu har jag och vet ganska säkert hittat tjuven i dramat...
Svar
7
· Visningar
2 516
Senast: Ia4
·
C
Foder & Strö När började detta med analyser komma egentligen? Jag har de senaste åren flitigt analyserat mitt hö, men kan inte riktigt kommer ihåg...
Svar
10
· Visningar
898
Senast: Rea
·
Hästvård X har två hästar som har så knappt med flis i sina boxar att det knappt täcker golvet.... Får hö bara två ggr om dagen, och alldels för...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Lena
·
Hästvård Eftersom min pålla har en hovleds- och kotledsinflammation, så ringde jag min equiterapeut och bokade in ett besök. Ledinflammationerna...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: lizzie
·
Hästvård Min 4-åring kastrerades i onsdags hemma stående. Allt gick bra och han får nu penicillin i 5 dagar i förebyggande syfte. Jag är bara...
Svar
3
· Visningar
1 396
Senast: Bri
·
B
Foder & Strö Nu måste jag faktiskt skälla lite på alla som tror att deras hästar får för mycket, vs lagom mycket mat...!!!! att höra en stor häst få...
2
Svar
36
· Visningar
2 433
Senast: anna210
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp