Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Vilket avm.medel tar samma maskar som Ivomec men är billigare? Fyrantel eller bandmint har jag uteslutet men tex Noromectin eller...
Svar
15
· Visningar
3 638
Senast: Bucus
·
B
Hästvård Hejsan goe bukefalosare. Jag har en fråga om min häst. Rider på banan kanske i 20min med mest skritt och trav, men hon arbetar. och hon...
Svar
14
· Visningar
1 447
Senast: Bucus
·
Hästvård Ska vaccinera min häst imorgon. Det vanliga vaccinet mot hästinfluensan, och mot botulism. Men jag kommer inte ihåg hur man ska göra...
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: Saigon
·
Hästvård Har nu hittat en väldigt trevlig häst som varit i min ägo i snart 3 veckor. Problemet är att han varje morgon lyckas samla all halm i...
Svar
9
· Visningar
2 025
Senast: Milosari
·
M
Hästvård hej Kan någon hjälpa mig med några ord på engelska el tyska. jag skall skicka en förklaring på vad som skall rönkas på mina ny hästar...
Svar
9
· Visningar
7 736
Senast: Gulig
·
W
Hästvård Hur tidigt skor ni andra era små unghästar?
Svar
13
· Visningar
1 162
Foder & Strö 1. Om foderjäst: Vad är maxgivan? Hur mycket kostar det? Hur mycket magnesium innehåller det? 2. Om kalk/foderkrita: På Granngården...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Bucus
·
M
Foder & Strö Varmblodssto 15 år ca 550 kg. Kommer att få gå i hage ca 6 mån utan att arbeta alls. Hon har just kommit hem från bete/lösdrift och...
Svar
4
· Visningar
753
Senast: Jessica
·
B
Foder & Strö Hej! Någon som vet vad lusern (grovfodret) har för värden?! Var köper man detta? är det kraft som tillverkar det eller vilka är det...
Svar
5
· Visningar
2 317
Senast: Bucus
·
Hästvård Jag undrar vad öveben är Min vet kollade mitt föl Han hade en svullnad underknät insida. Ummade lite men ingen hälta. Han sa att han...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Freyr
·
A
Foder & Strö En fundering... Min syster har balar kvar ifrån förra året, plastade och fina. Min fråga är då om dessa blir dåliga ??? Eller är det...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: CK
·
B
Foder & Strö Hejsan! jag undrar hur mycket betfor en inte allt för arbetande Islanshäst bör ha per dag? Tacksam för svar :smirk:
Svar
5
· Visningar
839
Senast: **BORTTAGEN**
·
Q
Hästvård 1. Min hyrhästs ägare tycker inte att hon ska ha täcke på sig över vintern! Hon är en ponny, 13år, och inte rakad. Är detta fel eller...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: Fifi
·
Hästvård Jag umgås med mina pållar varje dag ute i hagen. Utfodrar med grov oh kraftfoder och kollar igenom så inga skador eller hältor finns...
Svar
5
· Visningar
1 383
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Jag har gett min gasiga varmblodsvallack vanlig bakjäst, 1/2 pkt/dag vid foderbyten. Det fungerar SÅ bra, nu undrar jag om han kan ta...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Titz
·
G
Foder & Strö utförligare inlägg. Skrev för ett tag sedan och frågade om hjälp med foderstat. Har vägt lite foder och sådär nu och hoppas på att få...
Svar
7
· Visningar
954
Senast: Jessica
·
Hästvård Jag har två ston varav den ena alltid har haft mycket stora urinmängder, man ser väldig skillnad på dem. Kissestoets box får jag tömma...
Svar
1
· Visningar
1 712
Senast: Cessan
·
A
Foder & Strö Jag har nu kollat och räknat på kalk och fosfor-värdena på mitt nya hösilage, och insett att mina hästar får tillräckligt i sig utav det...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Opi
·
B
Hästvård Är det någon som sett att en häst har ena bogen längre bak än den andra ? Vi har köpt en häst som slänger v.framben !Tycker också att...
Svar
1
· Visningar
1 271
Senast: Colleen
·
Y
Hästvård en kompis till mig har vacinerat sina hästar med equilis pro t (både influensa och stelkramp) och enligt henne så behöver hon omvacinera...
Svar
5
· Visningar
819
Senast: goggoman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp