Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö har hört någongång att man inte ska blöta "pulver" Det jag undrar är om man kan lägga vitlökspulver tilsammans med betforn? Har provat...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Immer
·
V
Hästvård undrar om det bara gör det ont värre? man hör ju så mycket olika. nån säjer at man ska raspa en gång i året, andra bara vid behov och...
2
Svar
32
· Visningar
5 931
S
Hästvård Har tidigare skrivit om en valack som kissar 4-5 ggr under en ridtur på 2 timmar, som står i kisställning, men inget kommer, osv. Vi var...
Svar
12
· Visningar
1 546
Senast: Gumman
·
Hästvård Hur hjälper det och var får man tag på det? Har en 20-årig valack som är stel i lederna och är ovillig att springa och tycker att backar...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: simpe
·
P
Hästvård Veterinärerna sa nej till ridning helt och hállet! Hon är dock ok som avelsmärr.... Jag red henne innan áterbesöket och hon kändes glad...
Svar
10
· Visningar
1 496
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Jag undrar helt enkelt om en häst kan få en liten puls i kotan av felaktigt lindade ben??? :confused: //Alice
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: alice
·
M
Hästvård Jag har min pålla (nordis travare) på lösdrift & jag har börjat rida henne för instruktör & igår när vi red ifrån lektionen var min...
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: RussPuss
·
Hästvård VAD gjorde veterinären ved besiktningen av era hästar när ni köpte dom? Röntgade ni lederna, eller gjordes bara böjprov? Min hovslagare...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Sesselja
·
D
Foder & Strö Krafft Breed är ju inte värst vidare billigt, typ drygt 9 kr/kg. Vad kostar Krafft Protein? Hur mycket innehåller säcken och vad kostar...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: daysi
·
P
Hästvård Med tanke på tidigare tråd om Old Mac´s och boots i allmänhet, så skulle det vara intressant att höra vad hovslagarna har för...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Paso
·
K
Hästvård hjälp mej.. min häst har mugg på ett bakben på två ställen vad ska jag göra för att de ska försvinna? den håller på att sprida sej, hon...
Svar
6
· Visningar
1 320
Senast: Calippo
·
Foder & Strö *suck* Har väntat på de andra i stallet att de ska bestämma sig om de vill ha hö eller hösilage. Nu ska vi ev ha hösilage då, men det...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Jessica
·
B
Hästvård Hallå aalihopa, va har jag gjort för fel ....hon får ju liksom ränder, det ser inte bra ut. :crazy: Blir det bättre efter nån dag...
Svar
12
· Visningar
2 115
Senast: kopparberg
·
D
Foder & Strö Hej alla duktiga fodermänniskor! Analysen på hö´t i vårt nya stall såg halvkul ut....just nu har jag endast MJ och protein i huvudet...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: daysi
·
C
Hästvård Om man misstänker ringorm vad gör man då? Tillkallar veterinär... Sköter dom resten sen eller? Hur behandlas ringorm?
Svar
3
· Visningar
809
Senast: angelaL
·
S
Foder & Strö Har fodrat min pålle med Lusernpellets bra länge, och det har funkat bra, han håller hullet med bara så lite som 0,5 kg per dag. Nu står...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Nina83
·
D
Foder & Strö \"Vikter\" Efter en mycket givande foderföreläsning från KRAFFT så har jag äntligen lärt mig att räkna foderstat själv till mina...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: Dís
·
Hästvård Jag är orolig! Behöver hjälp! Pållan har gått konstigt de senaste dagarna och jag har kännt att något är märkligt, men inte kunnat sätta...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: hejzan
·
B
Foder & Strö MIN HÄST DARRAR I BENEN (GANSKA MYCKET) NÄR HON FÅR KRAFTFODER. SPECIELLT NÄR HON GÅR IN PÅ KVÄLLEN. KAN IBLAND SE UT SOM OM HON SKA...
Svar
8
· Visningar
2 358
Senast: LitenIsa
·
L
Foder & Strö Hur bra är det för hästar att äta egentligen? :confused: Och är det bra för nåt isf? Det borde ju verka lugnande/avslappnande..?
Svar
6
· Visningar
1 437
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp