Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Snälla, nu behöver jag verkligen hjälp! Har suttit med Nina83:s fina hemsida, programmet Optignägg samt läst tidigare inlägg men får...
2
Svar
24
· Visningar
2 040
Senast: Tuki
·
Hästvård Läste med förfäran en artikel i tidningen Hästfynd igår. Den handlade om hästar som döms ut för tidigt pga förslitningsskador som de...
Svar
13
· Visningar
1 726
Senast: palle
·
B
Foder & Strö Hej! Jag måste kompletera med foderjäst eller annat liknande som innehåller mycket smältbart råprotein i fodret för höt är inget bra...
Svar
5
· Visningar
1 374
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Skulle någon kunna beskriva denna "sjukdom" lite mer ingående för mig. Hur den uppstår, orsaken, symtom, vad man gör för att behandla...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Johanna_Agge
·
Foder & Strö hur mkt är 8 dl vetekli i gram? dum fråga kanske :p nån som vet?
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Nina83
·
L
Hästvård Snart är det dag för den där härligt underbara leriga tiden, när hagarna ser ut som rena gytjebadet. ;) Tänkte höra efter vad ni tycker...
2
Svar
25
· Visningar
4 326
Senast: Gumman
·
V
Hästvård hur mkt kostar det att veterinärbesiktiga en shettis, och vet Du någon bra veterinär i närheten av Jönköping?? :bow: :bow: :bow: :bow:
Svar
4
· Visningar
1 033
Hästvård I lördags var jag och en kompis var ute och red. Hon red min Nova och jag hade lånat en annan kompis häst. När vi var långt hemmifrån...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Lindaslycka
·
B
Hästvård Har köpt en häst som väver. Har aldrig haft en sån förut så jag undrar hur mycket det sliter egentligen. Han har en ganska kraftig...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Har idag varit till klinik med varmblodet och fått diagnosen tuppspatt. Någon som har erfarenhet av det? Prognosen var ju synnerligen...
Svar
3
· Visningar
2 155
Senast: kopparberg
·
Hästvård Hej! Undrar om det är någon som vet när jag ska ge tredje sprutan. Jag har gett 1:a 4/9 2:a 2/10 Vaccinerar mot hästinfluensa...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Ett lyxproblem kanske: Vi har väldigt proteinrikt hö (8,2 MJ & 61 g smb rp/kg foder). Det är ju bra, småhästarna äter i princip bara...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Magdalena
·
H
Foder & Strö Hur viktigt är det med denna mineral? Räknas det i gram eller milligram??? Har inte brytt mig om hur mkt jag gett när jag gjort...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: Jessica
·
H
Foder & Strö Varför kan man bara ge 100g per 100kg häst? Jag ger 600g till min som väger 475-500kg. Det passar väldigt bra i foderstaten för övrigt...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Elisabet
·
B
Foder & Strö när man ska räkna foderstater så därför tänkte jag att vi ska diskutera vad för träningstilägg som tex ska läggas till vid lätt...
2
Svar
37
· Visningar
3 283
Senast: Magdalena
·
J
Hästvård jag vaknade natt å bara kom på det han har spatt!! men kan det vara det? han är 19 år varmblod... när man rider honom så går ha stelt...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Johanna_Agge
·
B
Foder & Strö Jag har fått endel funderingar på sistone å undrar om nån vill hjälpa mej å reda ut??? Vi har haft häst i över 20 år (ok morsan då för...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Jessica
·
C
Hästvård Min hästs boxgranne / hagkompis äter upp min hästs svans!!! Vad ska jag göra. Kan man kleta in nåt äckligt i svansen på (övre delen på...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Boj
·
F
Foder & Strö Hej! Jag har köpt en häst från Island d.v.s om hon går igenom veterinär besiktningen. Hon har endast varit inne på stall när hon har...
Svar
10
· Visningar
1 572
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö ... med samma värden som Krafft Groov? Finns det? Finns det någon musli överhuvudtaget med något så när samma innehåll som Groov? Hellst...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: sova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp