Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård vad ligger hästens normala vilopuls på? ngn som vet??
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Qodrofenia
·
S
Foder & Strö ge lucern,betfor,mineraler och hö och då utesluta korn och havre helt????
Svar
2
· Visningar
687
Senast: majola
·
F
Hästvård Är grundvaccineringen 2 el 3 ggr? jag har hört båda alternativen och även olika internall... Kanske det finns olika preparat? :confused...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Sunshine_Vilford
·
Foder & Strö hejsan, är det dumt att ge halm som "sysselsättning" till en häst som ätt uttråkad i boxen? eller har ni något annat bra "lektips"? :idea:
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Nina83
·
M
Hästvård Jag har en fullblods vallack med väldigt torra hovar (smällar man får ta när man vill ha fullblod ;)) Grejen är att jag hör av en del...
Svar
15
· Visningar
1 352
Senast: merenwen
·
R
Hästvård *Hjälp*...upptäckte idag att min pålle har som en ring runt hoven på båda fram, kan detta vara fångringar?? Det "står ut" lite lite...så...
Svar
8
· Visningar
1 898
Senast: ameo
·
F
Hästvård Hade ut en kiropraktor i går och bl a annat påpekade han att han skulle vilja se lite mera ryggmuskler på min häst. Dum som jag var...
Svar
9
· Visningar
1 470
Senast: kallzon_
·
W
Hästvård Kan en Nordsvensk gå utan täcke året om i alla väder?
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: Titz
·
Foder & Strö Var beställer man hö analys i från? (hemsida eller nr)
Svar
2
· Visningar
738
Senast: tgd
·
G
Hästvård Jag har bara klippt täckesklippning på våran ponny men i år ska han klippas "mer".... Har lärt mej att man ska spara pälsen under sadeln...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: Butterfly
·
E
Hästvård Han \"tappar\" bakdelen ibland Hej jo hästen jag rider sänker ibland bakdelen och tappar nästan balansen, dom som har sett det tycker...
Svar
9
· Visningar
2 239
Senast: Eeyore
·
Hästvård Hej! Jag vet inte hur jag ska göra när min häst är svettig och det är ca 5-10 plusgrader. Han har ganska mkt vinterpäls men vi försöker...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: älgen
·
L
Hästvård nån som vet om det är ärftligt?? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 171
Senast: jesse
·
Foder & Strö tror ni att betforn hinner svälla ordentligt om jag blötlägger de på kvällen i kallt vatten (har bara de i stallet :crazy: ) å fodrar...
Svar
14
· Visningar
1 303
Senast: Tess82
·
Hästvård Vågar man köpa en sån som ridhäst?? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: Frida_s
·
M
Hästvård nån som vet hur man går till väga när man vill/ska avliva en häst. Man kan ju ringa veterinären, men jag vill inte att hon ska få några...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: strumpan
·
S
Hästvård Mitt halvblodssto är ganska korthårig men hon svettas som sjutton när jag rider. Hon torkar dock väldigt fort. Skall jag klippa henne...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Ramona
·
V
Foder & Strö Om ni hade eget stall -eller fick skapa ett nytt och bestämma rubbet hur skulle ni lägga upp foderrutinerna på bästa sätt? Om ni fick...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 575
Senast: sanwan
·
Q
Hästvård Hej! Jag hyr en häst som är 13 år, korsning bla travare i sig... När man borstar henne på ryggen precis i slutet där sadeln brukar ligga...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: sova
·
T
Foder & Strö Var kan man köpa vitlökspulver? Hur mkt kostar det ungefär?
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Trassel_tösen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp