Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Jag rider på en gräsbana (fint uttryck för en gräsbevuxen åkerplätt ;)) , och nu undrar jag vad ni säger om att brodda med gräsbroddar...
Svar
5
· Visningar
1 450
Senast: Ramona
·
A
Hästvård Mitt 4-mån hingstföl skulle verkas av hovslagaren idag. Han upptäckte då att han hade bärrandsröta. Det hade inte hunnit gå så långt som...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: ameo
·
L
Hästvård kan hästar vara det? ha svart kropp o orange(fux) man?! såg en på hästnet... såg lite hm... konstigt ut!!
Svar
13
· Visningar
1 366
Hästvård \"Extrem\" trötthet efter lektionsridning Jag har ett 18-årigt sto som är fräscht för sin ålder och i god kondition. Hon rids sju...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Nina83
·
M
Foder & Strö Hur lång tid tar det innan man "vant in" hästen på ett nytt hö, altså hur länge bör man ge blandat nytt och gammalt?
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Tappa tänder - Knöl under \"hakan\" För ca en vecka sedan upptäckte jag en pingisbollsstor, hård knöl på det ena käkbenet(?) på min...
Svar
4
· Visningar
4 388
Senast: smulis27
·
B
Hästvård Har klämt på min unghäst samt min tillridningshäst idag och hittade följande spänningar: Häst 1: Både bakknäna samt höger sida av korset...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Min pålle har några dagar denna veckan haft väldigt låg temp, ungerfär 35,3 - 35,6. Vad beror det på? Han har 37 i medeltemp.
Svar
4
· Visningar
3 149
Senast: sova
·
Hästvård Min pålle blev undersökt av en equiterapeut som fann att han var stel i lederna på höger bakben. Hon rek att jag lät röntga knä och has...
Svar
1
· Visningar
1 218
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hur ser dom ut? jag tror att min häst har fått det... Hon har haft ca 5mm stor (äkligt) kryp. Hon har haft mer än en :( om det inte är...
Svar
7
· Visningar
1 652
Senast: piggis_83
·
S
Foder & Strö Hur viktigt är det med foderstat och analyser egentligen? Hästen äter ju maten i vilket fall som helst. Vad kan hända om hästen får sk...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: ameo
·
C
Hästvård Är det någon som provat de kinesiska bandaget back on track? Var de bra? Var kan man köpa dem? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Little_Chance
·
P
Hästvård För ett par månader sedan upptäckte jag att det fanns ett nytt avmaskningsmedel mot bandmask, Droncit. Det ska ta alla (?) stadier av...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Mynta2
·
V
Hästvård Hur länge har/kommer ni ha dessa skor på hästen? Förra veckan blev min häst skodd, första gången med nya hovslagare som f.ö. verkade...
Svar
11
· Visningar
1 765
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Någon här som har ett bra medel mot inkar. Detta gissel som veterinärkåren ställer sig maktlös inför. Någon som känner till någon...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Alexandra_W
·
S
Foder & Strö Vi har olika åsikter i stallet om man ska blötläga lusernen.. Jag har hört att man ska blötlägga den för den kan svälla i hästens...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 109
Senast: Gumman
·
B
Hästvård Hej, Om det är ringorm på ridskolan, hur ska jag då se till att det inte sprids till mitt andra stall? Alla kläder är tvättade, men hur...
Svar
12
· Visningar
1 194
Senast: Kiddo
·
B
Hästvård Hade ute tandis och kollade igenom grabbarnas tänder för bara några veckor sedan, han kontrollerade att allt stod rätt till och raspade...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: BJÖRKIS
·
P
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra. Har nu flyttat till nytt hus och fátt mitt eget stall. Allt är bra förutom att jag inte vet vad jag...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Pirayan
·
L
Hästvård Det är dags för koll av tänderna på min häst. Är det någon som kan rekommendera någon bra hästtandläkare i Stockholmsområdet...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: absolut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp