Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Vad är de första tecknena för spatt?
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: **BORTTAGEN**
·
L
Foder & Strö .......Fibergi i kil eller Karlstad trakten????? :confused:
Svar
3
· Visningar
716
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Foder & Strö Ska räkna foderstat och undrar hur jag enklast räknar ut vikten på min häst eftersom jag inte har tillgång till någon våg. Verkar finnas...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Sirisiri
·
Foder & Strö Hej det är bara jag igen.. :o Behöver hjälp med foderstat. Den här gången till ett föl på 1 1/2 år. Islandshäst ca höjd 132 cm...
Svar
14
· Visningar
1 907
Senast: Magdalena
·
L
Foder & Strö Fick analysen på hö av bonden, men hur kan man läsa om alla ATT,PBV ect. Har aldrig sett dessa förut . Någon som Vet!!! Torrsubstanshalt...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Magdalena
·
Hästvård Har försökt nångång, och gjort så som det står i en del tidningar. D.sv först kammat ut den, sen dragit uppåt liksom och försökt rycka...
Svar
10
· Visningar
1 447
Senast: Lydia
·
Hästvård Är ju en hel dle här som haft problem med sina hästar och ideliga besök. En del har jag koll på (Majja22 och Corax t ex), andra har jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 780
Senast: majja22
·
Hästvård Min häst är lite svullen nedanför knäet på baksidan (om ni fattar) på vänster fram. Det är som en liten "bulle" där, kanske 3 cm lång...
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: pialotta
·
B
Hästvård När är det man skall avmaska? Är det vår, innan betessläppoet och efter inläppet från betet? När avmaskar ni?
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Hästen har en del små gallor på benen. (han är fem år) Hur får man bort dom utan att använda stallbandage? Har inga lindor så det vore...
Svar
2
· Visningar
2 300
Senast: artemis
·
P
Foder & Strö Skulle ni som är duktiga på uträkning av foderstater kunna hjälpa mig med ett problem jag suttit hela morgonen med. Hästen ifråga är en...
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Nina83
·
E
Foder & Strö Hur räknar man ut en hästs näringsbehov egentligen? Man ser vissa på denna sida som verkar bara behöva kolla lite snabbt på nåt inlägg o...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Nina83
·
Y
Foder & Strö Vad matar ni era föl med? Hur mycket? :confused: Hur gamla är fölen? /Yez :cool:
2
Svar
22
· Visningar
2 011
Senast: ako
·
Hästvård Pålle envisas med att klia svansen! Snart är han helt kal uppe på svansroten! Tips nån?? Han är förstås avmaskad!
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: **BORTTAGEN**
·
V
Foder & Strö Nu har jag sökt här på forumet och hittar inte det jag undrar, nämligen vad har halm för näringsvärde? Dvs. smp och MJ plus även om det...
Svar
14
· Visningar
11 712
Senast: Bucus
·
P
Hästvård Min 18-åriga pålla har fått en galla på ena bakbenet. Kanske inte så konstigt tycker ni och jag, men denna är lite större o mer som en...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Hästvård Nåt BRA tips mot mugg, helsan verkar inte funka någe bra... :(
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Och jag mitt naiva dumma nöt blev uppriktigt sagt GLAD!! Det handlar om ett erlichiasprov,titern var 1:160. Efter snart ett år av...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 532
Senast: majja22
·
Hästvård Lastade min häst och körde till stranden häromdagen. När jag kommit fram och skulle lasta ur kissade min häst i transporten. Hans urin...
Svar
3
· Visningar
6 078
B
Foder & Strö Någon mer som läst artikeln i senaste hästfynd (tror jag??) om att hästarna svälter på nätterna. Det låter ju hemskt! Men vad gör man...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 534
Senast: Margaux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp