Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu skriver jag igen om min hosthäst som jag har yrat om här den senaste månaden. Var inne i helsingborg idag och jag var förberedd på...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Tillis
·
B
Hästvård Har en 14-årig nordis som det senaste halvåret börjat slå på sig i bak, så pass att en del av hovarna nöts bort, eller det blir en...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: puckis
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare räkneuppgifter samt en logistisk fråga. Höets värden per kg foder: 8,2 MJ 61 gram smb rp 2,9 g Ca 2,5 g P 0,9 g...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: majola
·
P
Foder & Strö Jag skulle vara mycket tacksam om någon har en bra formel för att räkna ut hästens vikt. Jag vet att det ska finnas någon där man...
Svar
11
· Visningar
1 419
Senast: Pälskling
·
F
Foder & Strö Jag undrar vad maxgivam per 100 g häst är? Hur mycket väger en dl?
Svar
4
· Visningar
803
Senast: Fakal
·
O
Foder & Strö Läste en tråd att kornhalm inte skall användas till hästar, min kuse får 1 kg om dan? Varför inte??
Svar
6
· Visningar
12 528
Senast: Nafayette
·
S
Foder & Strö Jag vill ha svart på vitt. jag ska fodra med detta nu (igen) och undrar nu hur många här som vet/känner till etx ngn häst som tagit...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: Nafayette
·
W
Foder & Strö Hur går man tillväga då man ska analysera höet, och vart ska man skicka det?
Svar
7
· Visningar
783
Senast: aiquen
·
Hästvård Tittade igenom munnen på min häst idag och lade märke till att han är blå/gråsvart på tandköttet bla. där bettet ligger på båda...
Svar
4
· Visningar
5 658
Senast: Yrja
·
P
Hästvård Min häst fick gaskolik igår. När jag lämnade honom vid 23 tiden igår var han okej och åt hö som vanligt. I morse var han lite sämre...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Opi
·
Foder & Strö Läste en artikel om aloe vera i hästfynd och blev lite intresserad av detta.Har även hört att gurkmeja ska vara bra att ge hästar.Är...
Svar
11
· Visningar
1 527
Senast: **BORTTAGEN**
·
W
Hästvård Jag lät klippa min Tinker för en vecka sedan,nästan hela hästen och det gav ett mycket bra resultat.Han blev piggare och inte lika...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: Centaur
·
A
Foder & Strö Vilken sorts alger är det som ska vara bra mot eksem?? Vart köper man, vad kostar det? Hur mycket ska man ge och under vilken period...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: javill
·
B
Hästvård Pålla brunstar varannan vecka. Hon blir extremt brunstig och vet knappt var hon ska ta vägen så fort valackerna tittar åt hennes håll...
Svar
10
· Visningar
1 601
Senast: banni
·
B
Hästvård jag skall göra ett arbete i skolan om hästens hovar/hovvård... :confused: skulle behöva hjälp med ett par frågor.. ¤1 Ange 3 skäl till...
Svar
7
· Visningar
1 541
Senast: Gulig
·
J
Foder & Strö Ja, vad är det för värden på betet så här års? Vi har inte haft frost här ännu (+6 som kallast) och gräset växer och frodas. Hästarna...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: moli
·
C
Hästvård Jag funderar på att klippa min häst i vinter men har aldrig gjort det förut och har lite frågor. Vi ska rida medelhårt i vinter... Jag...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: benjamin
·
L
Foder & Strö Jag tar över en islandshäst snart, som enbart får hö, havre och mineraltillskott. Jag skulle vilja ge nått annat än enbart havre. Typ...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: javill
·
L
Foder & Strö Vad ligger ca priset på fibergi och krafft?? Nån som vet?
Svar
6
· Visningar
816
Senast: LillaMy
·
M
Foder & Strö Har haft det på mina hästar nu i snart 3 år och är frälst!! Inget krångel med en massa andra grejer, Ger mina hästar Hestekrafft och...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: elronne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp