Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Jag har försökt förklara skillnaden mellan halm och hö, men inte kommit fram till en enkel och kort förklaring. Kan någon hjlälpa till...
Svar
5
· Visningar
7 925
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Min häst vill inte resa sig upp på morgonen. Han är utlånad på foder, men jag kommer att hämta hem honom nu i dagarna på grund av...
Svar
19
· Visningar
2 142
Senast: SaraMara
·
Hästvård Min hästs (halvblod) svans är väldigt vågig, typ som om han har varit flätad. Även hans man är vågig, om den får växa ut lite. Har inte...
Svar
13
· Visningar
1 906
Senast: Raeman
·
B
Hästvård Ja.. hur går det till? Tacksam för svar... :bow:
Svar
7
· Visningar
80 665
Senast: josse_horses16
·
T
Hästvård Min ponny ställer sig med rumpan mot väggen och kliar sig och längst upp på svansen är nu helt tovigt och masssa päls har gått bort. Vad...
Svar
7
· Visningar
1 098
Senast: josse_horses16
·
A
Foder & Strö Hade hoppats att min övergödda arab skulle börja smalna av nu när betet inte innehåller lika mycket näring längre. Men icke! Hon går...
Svar
12
· Visningar
1 031
Senast: Aip
·
Foder & Strö Eller..? Jag pratar om Kraffts hackade strå alltså. Att få "mycket" av det borde väl inte vara skadligt, likaväl som det inte är...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö På Eggersmanns fodermått står det att ett mått= 1kg pellets och 750g Musli. Så man ska ta 1 och 1/4 skopa musli för att få 1kg...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö På mina hästars foderstater? Höet innehåller: 7,5 MJ 44 Smrp Ca 4,1 P 1,9 Häst 1: Halvblod, 10 år, ca 650 kg, tävlar på utesäsongen...
2
Svar
30
· Visningar
1 776
P
Hästvård (jag vet inte om detta är rätt forum, provar här) Var inne på ATGs smittoinfo förut, och såg att i juni hade en häst i Finland isolerats...
Svar
13
· Visningar
1 357
Hästvård Skulle vilja ha lite hjälp... Har ett gammalt sto (22år) som har väldigt dåliga framben. På nätterna när hon står inne svullnar hennes...
2
Svar
35
· Visningar
3 695
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Alla hästarna där jag står går fortfarande ute dygnet runt. Vad har det för negativa effekter på hästen hälsa? De har bara bete och det...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: armada
·
Foder & Strö En kort fråga: Vad har havre för TS?
Svar
2
· Visningar
857
Senast: majola
·
S
Hästvård varit hos atg....röntgat...vet säger att det är en friliggande..?.komm fan inte ihåg va hon sa?! och att det är en början till...
Svar
10
· Visningar
3 500
Senast: armada
·
B
Hästvård När triangelmärker man en häst och är det vet. som kommer med det förslaget? Kan någon berätta lite vad som gäller :confused: Vad avgör...
Svar
4
· Visningar
1 369
B
Hästvård har nog tyvärr lyckats köpa mig en klapp hingst undrar om någon kan svara på mina frågor. kan man känna båda testiklarna eller ska man...
Svar
16
· Visningar
1 529
Senast: Xeline
·
B
Hästvård Skulle vilja höra lite åsikter om färdigbroddade skor. Har hört både för och nackdelar. Har tänkt sätta på sådana nästa gång hovslagaren...
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: caxter
·
H
Foder & Strö Har en undran kring höanalysen jag ska skicka in till AnalyCen (hämtat på Granngården). På pappret står:Upplysningar om...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Förlorar kornkross näringen om det står länge efter att det blivit krossat ? Hur snabbt bör man förbruka det ?
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Hannely
·
B
Hästvård Jag har länge letat på nätet efter information om spatt, sjukdomsförlopp, symtombild osv. Jag hittar ingen tydlig information så därför...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp