Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Någon mer som läst artikeln i senaste hästfynd (tror jag??) om att hästarna svälter på nätterna. Det låter ju hemskt! Men vad gör man...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 541
Senast: Margaux
·
J
Hästvård Min häst har haft ett allvarligt fall av mugg. Hon vart väldigt halt, och det krävdes en burk med sulfa för att få henne bra. Hon är...
Svar
9
· Visningar
1 797
Senast: Hogbird
·
K
Foder & Strö Dodson & Horrell-näringsinnehåll? Någon som vet deras olika muslifoders näringsinnehåll? Skulle vara jättetacksam :bow:. Har de ngn...
Svar
1
· Visningar
752
S
Hästvård Jag har försökt rycka manen på min häst, men gav upp efter ett tag. Jag förstår varför den var klippt innan... Hur gör man för att få...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: Saigon
·
J
Hästvård Liten \"buckla\" på ryggraden?! Om jag drar med fingrarna längs med pållans ryggrad så är den inte helt slät utan mitt på så är det en...
Svar
5
· Visningar
3 153
Senast: javill
·
L
Hästvård har ni märkt på era hästar att de blir lite "stappliga" i rörelserna, låsta i bogarna den första stunden efter ni har spänt...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Analys (kg foder) TS 84 % Smbrp 27 MJ 7,2 Ca 2 P 0,9 Mg 0,7 högivan ska hållas på ca 8 kg Ska gå på detta hö alla mål i ca 1 mån...
Svar
16
· Visningar
1 277
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Torrsubstans 52% Smältbarprotein, foder 21 g/kg foder Energi, foder 4.8 MJ/kg foder Kalcium Ca 1.5 g/kg foder Fosfor P 1.1 g/kg...
Svar
14
· Visningar
2 664
Senast: Nina83
·
J
Hästvård Räknas en pigg och frisk islänning på 25 år som gammal? Eftersom de rids in sent och lever länge borde de ju vara "yngre" än en vanlig...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Roheryn
·
P
Foder & Strö Hej! Jag undrar om någon av er använder detta foder. En vän till mig som bor i England använder detta och är väldigt nöjd! Vad tycker ni...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Centaur
·
Hästvård HAr en islandshäst som hittills varit fullt frisk, hon visar ingen form av hälta i hagen eller vid ridning. Framåtbjudningen är det...
Svar
5
· Visningar
1 562
Senast: Balderum
·
Foder & Strö Ni som har hästar av halvblodstyp, hur mkt hö ger ni pr dygn?
2
Svar
20
· Visningar
1 843
Senast: maiden
·
N
Foder & Strö Har fått ordning på ett och annat och undrar om du vill hjälpa mig denna gång! Använder nu samma hö till dessa hästar: varmblodig...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Natural
·
Foder & Strö Min havre bonde som jag köpt havre från i flera år har blandat i rågvete i havren. Hur är det o ge det till hästar? Vågade inte köpa det...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: arabia
·
J
Hästvård har jag aldrig hört talas om förut,eller sett å nåt sto.Men jag tror mitt har det nu.Får inte tag på veterinären,så jag undrar om nån...
Svar
16
· Visningar
5 608
Senast: Francess
·
A
Foder & Strö Ni foder experter! Jag har en liten teori angående fånghäst-diet: Polysackariderna som kan orsaka fång (förutom stärkelse) är...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: armada
·
D
Hästvård Hade ut veterinären hos hästen i torsdags för årlig vaccination och tandkoll. Jag var inte där själv, men min stallägare tog hand om...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: Dropdead
·
M
Hästvård Min nordsvenska travare som är 7 år börjar hosta så fort vi stallat in efter betessäsongen. Det måste vara något i stallet han regerar...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: MariaLe
·
B
Hästvård Hej! Vilket Linement skulle ni rekomendera om man vill använda det på en skada typ knäledinflammation, för förbyggande hjälp. Har inte...
Svar
3
· Visningar
1 020
Hästvård Följer med stort intresse den andra stora tråden om MK. Men jag undrar.. Har alla behandlat sina hästar på klinik eller behandlas detta...
Svar
18
· Visningar
3 299
Senast: aker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp