Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

X
Hästvård Bakgrund: Jag har ett sto som är 6 år.Hon har gått treårstest (2007) och kvaliten (2009)med bra resultat. Hon har under våren... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 234
Senast: Xantat
·
F
Foder & Strö Vad tycker ni - Är 8 timmar på box, med fri tillgång på bra halm att äta (och vatten såklart..) för länge "utan mat"? Det borde ju inte...
Svar
5
· Visningar
1 082
N
Hästvård För ca ett år sedan så kliade min häst av sig manen under sommaren på grund av alla flygfä som bet honom på halsen. Men det har inte...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Nova1
·
Hästvård Jag har varit ute i sista sekunden med flughuva och min lokala hade bara vita kvar. Spelar det någon roll ? Jag tänkte främst på om...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: Septicemia
·
K
Foder & Strö Har ett shettis-sto på 12 år och 94 cm hög som är alldeles för rund om magen. Hon är inte jämntjock utan mer bukig. Var sån redan när vi...
Svar
5
· Visningar
1 335
Senast: ameo
·
L
Hästvård Hej! Har en häst som markerat en tid på v fram. Men när han rids i form, alltså sänker huvudet och lyfter ryggen så går han helt rent...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: sandrafors
·
C
Hästvård Hej har någon tips på vad orsaken till hälta kan vara? och ev tips på behandlingar man kan ta till. ex massagelinement som är bra osv... 2
Svar
20
· Visningar
2 369
N
Hästvård Hey. Jag antar att det redan finns massor trådar om detta? Men jag är ny här så vet inte riktigt? Aja, jag ska ev hyra en häst o...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: neres
·
Hästvård Aldrig upplevt såhär mycket broms och knott! Försökt med flera olika medel, bla Switch, Föllingedeo + ett annat medel baserat på...
Svar
12
· Visningar
2 017
Senast: JusticeGirl
·
Hästvård Hej jag har en undran. Har ett halvblod på 12 år. För 2,5 år sedan fick han problem i korset. Var inne med honom, konstaterades...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Har ett 18-årigt arabsto som går ute dygnet runt sedan 1 vecka i en stor hage med sällskap av en annan ponny. Det är en "gammal" hage...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: Centaur
·
A
Foder & Strö Hage 1: Ny vall där vi nyss huggt hö, dvs kvar är "stubben" (i o f s ganska lång och grön) Hage 2: Äldre vall som är putsad en gång...
Svar
8
· Visningar
2 221
Senast: Centaur
·
Hästvård Igår hade min häst antagligen gått omkull i hagen och skadat ett bakben antagligen landat på en vass sten eller något. Har ett rätt så...
Svar
9
· Visningar
3 613
Senast: Thunder
·
Hästvård Det ska ju komma otäck värmebölja, modell 30 (eller för den delen 37 som de hotat med till helgen) grader i skuggan *urk* Detta...
Svar
19
· Visningar
3 821
J
Hästvård Hej. Jag har ett 12 årigt varmblodssto, som för 3 ca veckor sen fick kraftig fång. Nu senaste veckan så har hon blivit väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: JusticeGirl
·
Foder & Strö Vår ponny får Racing pony 3 gånger om dagen, 0,75+0,75+ 1 l. + ca 6 kg hö. Den är ganska rund och vi har fått rådet att minska på... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 039
Senast: a1agnlju
·
L
Hästvård Avböjer vänligen svar som "Ring vet nu!" då det redan är redan gjort. Vill mest ha lite funderingar, kanske någon varit med om eller...
Svar
16
· Visningar
4 418
Senast: Jamtland
·
F
Hästvård En av våra islandshästar började halta igår, det syns knappast när man skrittar, men i traven syns det, vi undersökte och kände, det...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Bobbo
·
Hästvård ja nu är jag helt yr i huvudet av funderingar kring min ponny..I torsdags när jag red tyckte jag att han kändes stel i bakbenen så jag...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: nella84
·
Foder & Strö I vårt hö så har vi mycket energi och lite protein. Jag får ner energi halten med hjälp av halm, Men jag måste fortfarande få upp...
Svar
19
· Visningar
2 607
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka