Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hur långt tid "brukar" det ta innan hästarna förstått att dom inte behöver hetsäta?!
Svar
1
· Visningar
809
Senast: sova
·
J
Foder & Strö som gör att vissa hästar "exploderar"? Eller vad är de dom inte tål?
Svar
7
· Visningar
1 595
Senast: Jaba
·
B
Foder & Strö Söker ett foder som håller hästen i hull Mn ej är energi laddat.. Hmm, Han är väldigt svårt att hålla i hull, precis som sin mamma som...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Nina83
·
S
Foder & Strö Har en häst i samma stall som min som är 9 år gammal och har många urinstenar som skall opereras bort den 30 september vi funderar på...
Svar
8
· Visningar
2 378
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Vad är skillnaden på per kg torrsubstans och per kg foder? Har precis fått hem häftet från SLU och jag förstår inte just det. Har även...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: gejsa
·
T
Foder & Strö Hej! Hur jag än räknar får jag inte ihop det. Min D-ponny Antica har lätt för att bli för het och har lätt för att tappa hull... :crazy...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Eftersom jag inte fick ngn ca/p-kvot på mitt hö, så undrar jag hur livsviktig den är egentligen?? Jag menar, hur galet kan kvoten ligga...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Noteca
·
Foder & Strö jag har INGEN erfarenhet av linfrö. Men brukar hästarna tycka det är smakligt? vad är det för konsistens? Förr iaf vet jag man kokade...
Svar
17
· Visningar
1 341
Senast: gonkan
·
Foder & Strö Tyvärr har jag inte de värdena med på min höanalys vilket gör att det blir lite knepigt med att räkna ut foderstaten. Finns det några...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Nina83
·
Foder & Strö som man tar hö ifrån,men hamnar som nu,runt smältbart protein 36 g/kg och energi 6.4 g/kg och vill höja värdena till nästa år.Hur gör...
Svar
15
· Visningar
1 261
Senast: Lydia
·
A
Foder & Strö Hej! Jag undrar bara om någon har kollat upp eller provat Mustang Foder och vad ni i så fall tycker. Tack på förhand!
Svar
16
· Visningar
2 868
Senast: mahlmt
·
S
Foder & Strö Har en c-ponny som blivit lite matt i pälsen. Är annars jätte blank å fin! Vad brukar ni ge extra för att dom ska få blank päls...
Svar
10
· Visningar
2 060
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Okej någon som har något förslag på ett krafftfoder som finns som musli (allstå inget pelleterat) ev tillsammans med pelleterat foder...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: YorkWann
·
S
Foder & Strö Idag fick hästarna gå in för natten. Dom har varit ute tills nu eftersom det varit så fint väder. Jag fyllde upp boxen med massor av fin...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Nu har jag varit i kontakt med Krafft foderrepresentant och Granngården. Enl Krafft så skriver hon så här: Jag har nu tittat på säcken...
Svar
14
· Visningar
3 592
Senast: gejsa
·
B
Foder & Strö Är det någon som ger sin/sina hästar detta foder? jag är lite i val och kval om jag skall byta till detta foder
2
Svar
34
· Visningar
4 057
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö att räkna ut nått utan analys (har skickat efter sånna papper ifrån någon sida) men skulle vilja veta på ett ungefär vad han behöver...
Svar
9
· Visningar
1 009
Senast: sweep
·
Foder & Strö Önskas omg då jag ska arbeta om hästens näringslära o. foder i mitt projektarbete. Skall vara djupgående och berätta allt och lite till...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: majola
·
M
Foder & Strö Om man tagit från samma åkrar, men gjort viss det till hö och viss det till hösilage... Om man gör analys på tex hösilaget, kan man på...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: TomasN
·
Foder & Strö Jag undrar hur mycket ett föl på 4 mån ska äta. Hö , pellets mm Halvblod :banana:
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp