Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Veterinären har rått mig att ge min häst extra magnesium, vad är tecken på magnesiumbrist? vad händer om man t.ex ger för mycket...
Svar
12
· Visningar
9 299
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö VAd väger: 1 kryddmått salt? 1 matsked socker?
Svar
4
· Visningar
23 088
Senast: mont_è
·
I
Foder & Strö Någon som vet o vilket är ej lämpat för fånghäst(har ej fång nu kan tilläggas) eller kvittar det?
Svar
5
· Visningar
1 422
Senast: Ylva86
·
I
Hästvård Känns som jag har haft maximal otur med min pålle nu. Och i måndags överraskade han mig med att ha ett stort och djupt sår på H-fram ca...
Svar
7
· Visningar
4 313
Senast: pomelo
·
Foder & Strö Jag har nu fått tillgång till en plätt mark som behöver odlas upp för bete till islandshästar. Det är lergjord delvis lite blött på ena...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Boj
·
C
Hästvård Ikväll när jag kommer till stallet har pålen jätteont i höger bak. Jag får knappt ta på benet och han vill inte stödja på det. Har ett...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Caz
·
Hästvård Hur bär man sig egentligen åt för att få hästar att dö av fång? Jag vet ett stall här i närheten som skutit 2 av sina hästar pga fång...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hej! Jag har en halvblods vallack på 19 år, han har förr i tiden varit hopphäst och gått medelsvår. Jag köpte honom för 4 år sedan då...
Svar
9
· Visningar
1 094
M
Hästvård Har som ett litet problem till sommaren. Jag har en relativt svårfödd häst som behöver gå på bra bete, och sen har jag min ponny som...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: majabergman
·
B
Hästvård Hej! Sommarbetes perioden närmar sig..... Hästarna våra går i jordiga hagar på dagen. Miljön runtomkring erbjuder inte dessto bättre...
Svar
6
· Visningar
1 379
Senast: mackan
·
Hästvård Lite konstig rubrik kanske :). Jag har en häst med muskelproblem i ryggen av och till. Hon är röntgad ua och underhålls regelbundet av...
Svar
5
· Visningar
2 614
Senast: Messy
·
Hästvård Står med det svåraste valet som finns nu med min häst. Halva jag känner att det är bäst att avliva, andra halvan vill låta henne leva...
2
Svar
32
· Visningar
5 062
Senast: Vita_N_6520
·
J
Hästvård Jag undrar om de här kroniska sjukdomarna, när visar sig såna? Altså alldeles ifrån början när hästen är fortfarande ett föl, eller kan...
Svar
8
· Visningar
1 171
Senast: Mitrolle
·
E
Hästvård Nu hoppas jag verkligen att det här inte stämmer... Jag läste nånstans att om hästen gått på antiinflammatoriskt strax efter vaccinering...
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: ellan84
·
I
Hästvård nu behöver jag eran kunskap kloka råd o ja jag vill att ni berättar hur ni hanterar era hästar som haft fång. På lördag hämtar jag ett...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: bettysmatte
·
I
Hästvård Hej! Jag har letat efter ett svar på internet men hittar inget. Jag ska ställa ut min häst nu i vår och han är bara vaccinerad mot...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: roge
·
A
Hästvård Heej, jag undrar om någon vet var man kan köpa ett "nät-täcke" skulle vilja att mitt sto har det på natten nu när det är så varmt men...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: lilstar
·
Hästvård Förstår inte riktigt det här! Unghästen får av och till på insidan av höger fram, en svullnad! Ibland känns det som en bula - dock inte...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Ylva86
·
Hästvård Detta är långt, men hoppas att några kan läsa och komma med funderingar, jag har inte sett någon häst med denna typen av hälta tidigare...
Svar
12
· Visningar
2 867
Senast: Elisha
·
Hästvård Igår mätte jag min häst med ett viktband. Resultatet blev 484kg för ett fullblod på 4 år. Han är inte speciellt musklad och ganska...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 759
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp