Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Nu har jag en liten fundering, och undrar om andra gjort såhär. Mitt bete är en bit hemifrån, alltså jag kan inte sticka ut huvudet...
Svar
10
· Visningar
1 536
Senast: pimy
·
Hästvård Jag undrar om man kan ha en tjockare bädd av kutterspån i sommarvärmen. Jag har aldrig haft hästar på stall mitt i sommaren. Men nu...
Svar
7
· Visningar
832
Senast: Constance
·
Hästvård En kompis har ett sto som häromdagen började få ordentliga patellaupphakningar. Hästen blev inriden som treåring för att sedan få föl...
Svar
17
· Visningar
3 876
Senast: martha
·
L
Hästvård Fick köpa hem nytt hö (Och göra foderbyte för 3:e gången sen årsskiftet). Det var 2 st 250-kilos balar. Bal nr 1 kändes inte helt kul...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: lindgreen
·
I
Hästvård Hej! Jag ska tävla imorgon och måste verkligen tvätta min ponnys ben/svans tills imorgon. Men mitt hästschampo är slut och jag hinner...
Svar
16
· Visningar
9 207
Senast: fjordtokan
·
G
Foder & Strö Mitt dräktiga ponnysto har precis som förra året börja magra av i alldeles rasande fart nu sista månaden innan beräknad fölning. Vi har...
Svar
19
· Visningar
2 040
Senast: rosita
·
I
Hästvård Hur ska man stretcha sin häst??? :confused:Också bilder välkomna! :laugh:
Svar
4
· Visningar
704
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Hej, Det här är kortversionen av min hästs problem. Hästen halt vänster fram, problemet sitter i hoven. För att diagnostisera vad det...
Svar
7
· Visningar
4 739
Senast: gylle
·
S
Hästvård Jag tycker att det är en lite konstig svullnad min häst har. Först är hon helt tjock i ena benet. Sen när jag har skrittat henne och...
Svar
13
· Visningar
1 120
Senast: TaylorSwift
·
B
Hästvård Nu har jag en liten fundering, och undrar om andra gjort såhär. Mitt bete är en bit hemifrån, alltså jag kan inte sticka ut huvudet...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: CK
·
S
Hästvård Usch.. Jag har haft en del problem med min hästs rygg ett tag, kiropraktorn har varit ute och behandlat luxationer av ländkotorna ett...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Summerwind
·
Foder & Strö Jag behöver lite kloka råd, Jag har ett fullblod som i hela sitt liv har varit lite tunn. Han blev sjuk och fick läggas in på...
2
Svar
32
· Visningar
9 668
Senast: Inka-90
·
Hästvård Welsh, 3 år. Plattfotad. Gått oskodd fram till 1½ års ålder då vi blev tvugna att sko en period pga påfruset knäggel och han fick...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 123
Senast: juvelen
·
S
Hästvård Jag har hört att Byofly ska vara bättre och mindre giftigt än switch nån som har erfaranhet av detta? Och vart kan man köpa det? Har...
Svar
8
· Visningar
1 285
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård känns hemskt jobbigt att slänga ur mig trådar om allt hela tiden men finner inte dom svar jag söker...:confused: är så att mitt...
Svar
19
· Visningar
1 300
Senast: Messy
·
Foder & Strö Jag är uppväxt med att när höet är pressat och körs in på skullen, så brukar man slå på stor dånande fläkt i några veckor efteråt, för...
Svar
17
· Visningar
12 127
Hästvård Hej hopp alla glada, behöver lite råd/förslag/visdom. Min valack är otroligt klumpig med sina ben, och detta speciellt ute i hagen...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Senast: MagicaDeHex
·
H
Hästvård Veterinären som just har undersökt min häst har misstankar om Tumoral calcinos. Någon som har erfarenhet av detta?
Svar
6
· Visningar
1 975
Senast: MBV
·
Hästvård Hej! Jag undrar om en häst som har kvarka alltid har feber? En häst som bara är snorig och hostig har väl inte kvarka? Hur allvarlig...
Svar
2
· Visningar
742
B
Hästvård Hej! Min häst har fått som en knöl ovanpå/i anslutning till ryggraden precis bakom sadelläget. Den sitter inte i huden, utan det känns...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: B-ianca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp