Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Heej, jag undrar om någon vet var man kan köpa ett "nät-täcke" skulle vilja att mitt sto har det på natten nu när det är så varmt men...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: lilstar
·
Hästvård Förstår inte riktigt det här! Unghästen får av och till på insidan av höger fram, en svullnad! Ibland känns det som en bula - dock inte...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Ylva86
·
Hästvård Detta är långt, men hoppas att några kan läsa och komma med funderingar, jag har inte sett någon häst med denna typen av hälta tidigare...
Svar
12
· Visningar
2 870
Senast: Elisha
·
Hästvård Igår mätte jag min häst med ett viktband. Resultatet blev 484kg för ett fullblod på 4 år. Han är inte speciellt musklad och ganska...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 759
Senast: kvandi
·
Y
Hästvård Hej, jag har en islandsvallack på 14 år. Så fort gräset kommer blir han som förbytt. Han är rädd för precis allt, ibland kan jag knappt...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: Boj
·
P
Hästvård Mitt sto blev betäckt 070501,naturlig betäckning,o enligt hingstägaren gick allt som de skulle. Exakt en månad senare den 1 juni hittade...
Svar
3
· Visningar
2 345
Senast: Fibusen
·
L
Hästvård Hej vi har satt i gång våran valack nu och har köpt ny sadel tillomed nu, Men nu på kvällen skulle jag kolla om han regerade om jag...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: incognito
·
Foder & Strö När slutar ni att fodra med hö? Bor i Bohuslän och i mitt stall vill man nu sluta ge hö för att istället förlita sig på betet. Visst...
2
Svar
25
· Visningar
3 735
Senast: Blomskan
·
Foder & Strö Fick med en kopia av analysen på det nya grovfodret vilket visade sig ha rejält med klös i... Vilka värden ska jag använda mig av när...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: mahlmt
·
Hästvård Alltså, finns sådant här i sverige? Jag blir alltid så imponerad av program från england, å i detta fallet USA. Titta här!!!
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Migo
·
S
Hästvård Stod o funderade häromdagen när jag svabbade av en av hästarna här... när hästarna själva bestämmer rullar de sig. Inte duschar de eller...
Svar
17
· Visningar
1 816
Senast: lundsbo
·
M
Hästvård Den 22 april så kastrerade jag min 1 åring - som då inte var hingstig... Nu är tanken att han ska gå ihop med mitt sto och jag undrar...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: Indiv
·
I
Foder & Strö Hejsan! Min häst vill inte äta upp sin mat. Antagligen för att han "mår illa" när han får för mycket mat. Vet ni något helfoder som man...
Svar
13
· Visningar
1 862
Senast: moonie
·
T
Hästvård Nu behöver jag alla bukares hjälp med att lista ut vad min häst har tagit sig till! För några veckor sedan började hästen jag köpte i...
Svar
19
· Visningar
1 690
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö Jag har en gammal flaska flytande E-vitamin (Bäst före 2006) och E-vitamin i tablettform, bäst före 2005. Vilket av dem, om någon, kan...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Jag antar att rubriken säger det mesta. Jag har en irländsk import som är väldigt tanig i allmänhet, han är 16 år och kom till mig för...
Svar
2
· Visningar
1 748
Senast: Ellyne
·
Hästvård Min häst har sedan ca 2 veckor tillbaka (precis när denna varma hetta kom) börjat andas kraftigare och så rinner det lite lätt ur...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Elisha
·
Hästvård Ska försöka göra lång historia något kortare. Det är så att min häst nu har blivit 22 år gammal och har haft bronkit som har varit...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: melen
·
Hästvård Jag har läst på många trådar om hosta,men blir inte klok på det. Vår ponny har hostat nu i 3 veckor. Veterinär har varit ute och...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: sir gilbert
·
D
Hästvård Jag vet att de i princip tabu att rycka eller klippa manen på ett kallblod. Men min märrs man börjar blir alldeles för lång och tjock...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: -Catherine-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp