Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Är det någon som har provat Prob super kräm med 48% aloe vera eller någon annan av Probseriens salvor? Jag funderar på att använda det...
Svar
14
· Visningar
1 857
Senast: Novali01
·
K
Hästvård Har någon nån kunskap om detta. Har haft många ston men har aldrig varit med om detta. Har ett fjordsto på 15år som aldrig haft föl. Hon...
Svar
8
· Visningar
11 828
Hästvård Min häst blir skallig! Någon som vet vad det kan vara? Dålig bild men fläckarna syns tydligt.
Svar
10
· Visningar
1 264
Senast: timme
·
L
Hästvård Min unghäst har sedan två dagar tillbaka haft en "knöl" på halsen ca 20 cm ovanför bogen och ca 10 cm ifrån strupen. Den har inte...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: Lina87
·
Hästvård Hej! Igår besiktades "våran" ponny som vi ska köpa och på böjprov fick hon 2grader på höger fram. Hon reagerade bara på dom 5-6...
Svar
11
· Visningar
2 192
Senast: stalltanten
·
L
Hästvård Moderator: Flytta gärna vid felplacering Tänkte starta en tråd där man kan dela med sig av ovanliga sjukdomar hos häst. Även...
2
Svar
21
· Visningar
4 414
Senast: ellan84
·
P
Hästvård Har tagit av skorna på min häst helt nu men han ömmar på fram, bak inga problem. Detta var i fredags som framskorna togs bort. Hur länge...
2
Svar
30
· Visningar
3 957
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Min häst har varit halt sedan i maj utan att svara på behandling... Nu har jag äntligen fått en MR undersökning och där hittade man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
18 162
Senast: Hjartagna
·
D
Hästvård Hej, nu är det såhär att jag tänker klippa min 12 åriga islandshäst, det blir en jaktrakning eller kanske bara bogen, vill inte klippa...
Svar
1
· Visningar
681
Foder & Strö ...har fått erbjudande om att prova ett för Sverige helt nytt foder som istället för de vanliga sädesslagen är baserat på ris. Fodret är...
2
Svar
35
· Visningar
5 220
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag såg igår att men ena häst åt av hästskiten i hagen. Vad kan han tänkas ha brist på då?
Svar
3
· Visningar
598
Senast: Elektron
·
Hästvård Jag sitter här med ritbordet framför mig. Jag ska börja spåna på en uteboxlänga, men tänkte om det finns någon som har bilder och tips...
2
Svar
31
· Visningar
3 518
Senast: Elektron
·
L
Hästvård Är det någon ide att sko en häst som är snubblig med travskor+sula istället för ridskor, gör det någon skillnad för snubblandet?
2
Svar
23
· Visningar
3 274
D
Foder & Strö Jag har en shettisvalack på lite över 30 år som under alla år hållit hullet fint med lusern, havrekross och mineraler samt fri tillgång...
Svar
2
· Visningar
851
Foder & Strö Såhär ser den nya analysen ut: ts 84 smrp 30 energi 6,6 ca 5,2 p 1,8 mg 0,8 k 10,3 Skithö? Själv är jag mkt besviken, hade...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Gisburne
·
Hästvård Igår blev min häst av med två vargtänder varav ena var frakturerad..Hela ingreppet tog max en halvtimme med sedering,lokalbedövning och...
Svar
2
· Visningar
720
Foder & Strö Hur lång tid tycker ni är okej att det går mellan fodringarna? Det är framförallt mellan kvällsmat och frukost som jag är intresserad av...
2
Svar
36
· Visningar
4 942
Senast: Elektron
·
Hästvård Jag märkte för någon vecka sedan att hästen "högg" konstigt i fram på liten volt, liksom tappade sig i bogarna. Tog ut massör och det...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Totti
·
M
Hästvård min häst går barfota bak och har gjort det i en evighet, har fått beröm för bra hovkvalité och massa massa. men nu, helt plötsligt har...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Totti
·
Hästvård Har en ridhäst som haft problem med ryggen ett bra tag nu. Har massör ute hos han en gång i månaden, nu skall hon komma var 2 vecka. Han...
Svar
13
· Visningar
1 702
Senast: snicksnack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp