07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marvin jaha det var Rut alltså i rubrikerna 😳

Skämt åsido - vilken hemsk upplevelse . Tur att det gick väl och inga skador osv, men alltså FY vad rädd hon ändå måste varit där i kärret helt ensam 😞

”Inte riktigt som alla de andra barnen” ang att rymma och knata iväg ensam på okänd plats osv kan man ju skämta om osv nu när det gick bra - men verkligen hemskt och vilken tur ni hade ! 😳💜

Vad för huva hon haft verkar vara ett internskämt - någon huva för att skydda mot kissfläckar eller ? 😅
 
@Marvin jaha det var Rut alltså i rubrikerna 😳

Skämt åsido - vilken hemsk upplevelse . Tur att det gick väl och inga skador osv, men alltså FY vad rädd hon ändå måste varit där i kärret helt ensam 😞

”Inte riktigt som alla de andra barnen” ang att rymma och knata iväg ensam på okänd plats osv kan man ju skämta om osv nu när det gick bra - men verkligen hemskt och vilken tur ni hade ! 😳💜

Vad för huva hon haft verkar vara ett internskämt - någon huva för att skydda mot kissfläckar eller ? 😅

Huvan är för att manen ska lägga sig istället för att stå rakt upp. :angel:
Första tanken när jag såg henne i kärret: NEJ, hon är ju nybadad!! :o
 
Jag har kompletterat teamet runt mig och Caspian med en tränare till. Det är "beridaren" som också är C-tränare och domare och har varit och haft 2-3 lektioner för oss och ridit två gånger nu. I morse gick det så bra! Han var stadig framme i takt och för skänkeln. Det var riktigt kul. Troligen årets sista tävling i helgen pga lite missar så blir det så. Så vi får hoppas att vi slutar med flaggan i topp!
 
Men gisses vilket äventyr @Marvin :eek: Tur att hon klarade sig bra. Du är med om både det ena och det andra med dina hästar och det är ibland lite väl spännande att läsa om :angel:
 
Men gisses vilket äventyr @Marvin :eek: Tur att hon klarade sig bra. Du är med om både det ena och det andra med dina hästar och det är ibland lite väl spännande att läsa om :angel:

Jag fattar inte hur det går till. :confused:

Min pappas favorithistoria är den när jag blev tagen och kvarhållen av rumänska gränspolisen en dag när jag var ute och red i Ungern på den tiden jag bodde där. :angel::o
 
Vet. kommer och kollar C alldeles straxt. Jag är så nervös att jag mår illa.

Red ett helt normalt pass i alla gångarter på ridbanan igår, första gången sedan i Juni. Mest för att jag tänker att det kan vara sista gången jag får trimma lite men också för att det ger en rättvisare bild av hennes status idag. Hon kändes superfin. Så jag har ingen aning om vad som väntar.
Jag kom också på mig själv med att tvätta täcken och tänka att "Det är lättare att sälja rena täcken om det nu blir så att jag blir utan häst".

Hovis var ute förra veckan och är mycket skeptisk till karpaltunnel-diagnosen. Det är klart att jag lyssnar en hel del på honom då han varit med under alla år och varit med under flera av våra undersökningar.

Så ja. here we go. andas. andas.
 
Vet. kommer och kollar C alldeles straxt. Jag är så nervös att jag mår illa.

Red ett helt normalt pass i alla gångarter på ridbanan igår, första gången sedan i Juni. Mest för att jag tänker att det kan vara sista gången jag får trimma lite men också för att det ger en rättvisare bild av hennes status idag. Hon kändes superfin. Så jag har ingen aning om vad som väntar.
Jag kom också på mig själv med att tvätta täcken och tänka att "Det är lättare att sälja rena täcken om det nu blir så att jag blir utan häst".

Hovis var ute förra veckan och är mycket skeptisk till karpaltunnel-diagnosen. Det är klart att jag lyssnar en hel del på honom då han varit med under alla år och varit med under flera av våra undersökningar.

Så ja. here we go. andas. andas.

Håller tummarna för er!
 
@spinxx vad skönt! Håller tummarna att det fortsätter gå åt rätt håll.

Casp har fått en treåring som sällskap i hagen. Det verkar ta en hel del energi för han har aldrig varit så trött på en träning som igår. Det gick ok men han orkade knappt 25 min varav han var riktigt trött i galoppen de sista fem min. Nästa vecka har vi veterinärbesök igen. Ska bli skönt att träffa CvS igen, och se vad hon tycker, det var ett år sen hon träffade C senast. Och det är ett år sen vi tränade för KÖ första gången.
0059E2D7-7125-4D60-8841-BA3A0BC40F0E.jpeg
 
@spinxx Vad härligt att höra!!

Jag har fått jättetråkiga nyheter om Burb :(. Hon har skadat sig riktigt illa i hagen och det ser inte bra ut alls på röntgen. Nu ska hon stå två veckor på box och sen ska ny röntgen göras. Det ser dock mörkt ut. Är förstås helt hemskt och jag tycker mest synd om nya ägaren som hade fått ta bort sin förra häst i sommar pga fång som gav en massa följdproblem. Hon är så himla rar och rädd om sina hästar att hon inte förtjänar att detta händer. Livet med häst är då inte rättvist.
 
@spinxx Vad härligt att höra!!

Jag har fått jättetråkiga nyheter om Burb :(. Hon har skadat sig riktigt illa i hagen och det ser inte bra ut alls på röntgen. Nu ska hon stå två veckor på box och sen ska ny röntgen göras. Det ser dock mörkt ut. Är förstås helt hemskt och jag tycker mest synd om nya ägaren som hade fått ta bort sin förra häst i sommar pga fång som gav en massa följdproblem. Hon är så himla rar och rädd om sina hästar att hon inte förtjänar att detta händer. Livet med häst är då inte rättvist.

Nej :heart fina tanten
 
Casp har en inflammation i ena framkotan, i skelettet. Inget farligt men behandlad och ska skrittas i en vecka för hand och sen ridas rakt fram i ytterligare två. Gärna ute men inget tvång på något. Sen efter det är det bara att träna igen. Veterinären skrämde slag på mig igår när hon sa att hon ville röntga hela nacken igen. Antar att det var för att jag har upplevt att han var stel i halsmuskeln/nacken, vilket också känns samt att han höll huvudet åt vänster hela tiden på lina. Men direkt halt var han inte, bara pyttelite på böjprovet, vilket var bra för då kunde vi lokalisera skadan. Lilla Prins Caspian på ärten.
44252404_10161449105290497_2155064759198679040_n.jpg
 
Imorgon gör jag och Barb årets sista start, en FEI lagprogram. Har mått skit hela veckan för min mage har ballat ur och Barb är väl inte heller i superform. Men ger det ett försök att nå 62% och sätta ett MsvA-kval, det hade som varit ett kanonavslut på en helt makalös säsong med henne. Har tack och lov sen starttid för jag måste klippa henne innan, är ju bara två veckor sen sist...

Vi blev fotade i söndags och jag bara älskar den här bilden! Vi har trampat lite smått sen i vintras och sakta men säkert klarar vi fler och fler steg :)
44039990_10215397449081336_3193883959301767168_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 066
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 437
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 799
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp