07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har Agria på de gamla. Har aldrig behövt utnyttja försäkringen pga hältor som tur är.
Pga det konstiga hälttaket skulle jag aldrig välja agria idag.
 
Hm, mitt ersättningstak i Agria ligger på 100.000,-/år oavsett typ av skada, tror jag? Kanske får kolla upp lite bättre, har alla 3 hästar i Agria (Norge).
 
Jag har agria guld

Ja den täcker ju allt i stort, och kom 2014 som respons på hälttaket Agria revolutionärt skapade på tidigare försäkringsvillkor och reaktionerna det väckte bland kunderna och i media.
I mellanperioden efter ramaskriet som blev av kunderna pga det snäva ”hälttaket” kunde man ju teckna div tilläggsförsäkring just för ”hältor”.

Vore ju lite ”kul” om de kallade sitt lägsta A1 försäkringspaket med hälttaket för brons. Eller järn. Eller sand 😅😎

https://www.agria.se/pressrum/press...1-guld-ny-forsakring-med-full-haltersattning/
 
Senast ändrad:
Även om jag svär lite åt de ständigt höjda självriskerna hos Folksam sen jag försäkrade mina hos dom är jag tacksam att jag inte valde Agria till någon av mina.

Har just fått använda min försäkring och bara blivit positivt överraskad, trots höga självrisken.

Så jättetråkigt @spinxx ! Aldrig roligt med oväntade utgifter i den där kalibern.
 
Jag har Barb i Dina och Koop i Sveland. När jag köpte Koop kollade jag runt vad de olika bolagen erbjöd och Agria var dubbelt så dyra (alltså 8.000:- mer per år!!) och med sömst villkor. Har haft att göra med de flesta bolag och det är dessutom bara Agria jag nånsin haft problem med.

Hursomhelst går det rätt bra här! Barb tog sin första placering i MsvB i lördags! MsvB2 på 66.3% trots lite missar. Men en 7a på första bytet! På söndagen red jag sämre plus att jag styrde fel i skritten och på den felridningen tappade jag placeringen. 62.3% i FEI inledande är jag väl ändå nöjd med när jag vet att vi kan betydligt bättre. Nu har hon fått vila fyra dagar och om tre veckor blir det årets sista tävling. Då är målet 62% i FEI lagprogram.
 
Du kanske ska ringa och tilläggsförsäkra innan helgen nu 🤣

Dammit @fio, du fick rätt!

Våran SM-start slutade innan den hade börjat i ett jävla träsk 2 km iväg från uppstallningen efter att Rut konstaterat att tältstallar sög fett, öppnade dörren och gick ut. Och istället för att stanna bland all mat och alla hästar, eller på nån av åkrarna med smaskigt gräs utanför området bestämde hon sig för att gå på äventyr i skogen. :mad:
Hittades av en joggare 4 timmar senare, nersjunken till halsen i ett kärr som en förbipasserande uppmuntrande beskrev som ”bottenlöst”. :cautious: 2 brandkårer krävdes för att dra upp henne, då var hon inte så kaxig. Några timmar senare var hon däremot väldigt pigg och kaxig och släpade runt mig i grimskaftet och undrade när vi skulle springa? Det var ju tävling?! :banghead:
Nåja, vi får vara glada att hon följde stigen hela vägen och gick ner sig på ett ställe där hon kunde hittas. Hade hon lämnat stigen tidigare och träffat på kärret en bit in i skogen hade hon väl aldrig hittats.
Min häst är så knäpp.
 
Dammit @fio, du fick rätt!

Våran SM-start slutade innan den hade börjat i ett jävla träsk 2 km iväg från uppstallningen efter att Rut konstaterat att tältstallar sög fett, öppnade dörren och gick ut. Och istället för att stanna bland all mat och alla hästar, eller på nån av åkrarna med smaskigt gräs utanför området bestämde hon sig för att gå på äventyr i skogen. :mad:
Hittades av en joggare 4 timmar senare, nersjunken till halsen i ett kärr som en förbipasserande uppmuntrande beskrev som ”bottenlöst”. :cautious: 2 brandkårer krävdes för att dra upp henne, då var hon inte så kaxig. Några timmar senare var hon däremot väldigt pigg och kaxig och släpade runt mig i grimskaftet och undrade när vi skulle springa? Det var ju tävling?! :banghead:
Nåja, vi får vara glada att hon följde stigen hela vägen och gick ner sig på ett ställe där hon kunde hittas. Hade hon lämnat stigen tidigare och träffat på kärret en bit in i skogen hade hon väl aldrig hittats.
Min häst är så knäpp.
Men fy en sådan upplevelse! Tur det gick väl ändå.
 
Det kan jag inte tänka mig att hon har. :meh:
Jag är lite orolig över hur hon ska reagera på vatten och vattenhinder framöver, vi får se.

Tror inte hon kopplar till det... Men de där stackarna som hittade henne måste ju blivit förskräckta när dom såg ett hästhuvud med huva titta upp från kärret 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 105
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 442
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 827
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp