07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Litet stoföl! :love:

IMG_2984.JPG
 
En sådan överraskning @Marvin !
Skönt att allt gick bra. Att man verkligen kan dölja en dräktighet ända fram.

Hon står ju ändå uppstallad hos vana uppfödare och det finns vet-klinik på gården. Hovslagaren också van hästmänniska var och skodde henne dagen innan, ingen som misstänkt nåt.


Gjort foal-check nu med toppvärden! :love: Misstänkta numera 3-åriga slyngeln är e Armani Code - Cardento.
 
Hon står ju ändå uppstallad hos vana uppfödare och det finns vet-klinik på gården. Hovslagaren också van hästmänniska var och skodde henne dagen innan, ingen som misstänkt nåt.


Gjort foal-check nu med toppvärden! :love: Misstänkta numera 3-åriga slyngeln är e Armani Code - Cardento.

Alltså de kanske är en idé att låta ston välja sin kavaljer själva :p ? Precis som Elle ser det stammässigt ut som om hon valde en riktig fining :D! Så härligt att höra att fölis har toppvärden, låter dessutom som om du sålde till riktigt bra människor, det är en riktigt skön känsla :). Är samma med de som köpte Indra, hon har fått föl i år e Luxus (ett litet sto som också är brunskimmel :love:), och det är helt underbart att se hur bra hon har det!
 
Alltså de kanske är en idé att låta ston välja sin kavaljer själva :p ? Precis som Elle ser det stammässigt ut som om hon valde en riktig fining :D! Så härligt att höra att fölis har toppvärden, låter dessutom som om du sålde till riktigt bra människor, det är en riktigt skön känsla :). Är samma med de som köpte Indra, hon har fått föl i år e Luxus (ett litet sto som också är brunskimmel :love:), och det är helt underbart att se hur bra hon har det!

Ja, jag lyckades verkligen hitta rätt köpare. :love: Han själv är inte så van ryttare och inga större ambitioner vilket ju var vad Chatsi behövde, men han har bra stöd. Jag har inte pratat med honom på länge, så nu när vi hördes efter den här överraskningen så höll han en 15 minuter lång monolog om hur underbar Chatsi är, innan han kom på att "Det där vet du ju redan!" :D

Härligt att även Indra har det bra!

@mackan Inga namnförslag vad jag vet om ännu. Vet inte om han vill fortsätta på prinsess-temat. :angel:
 
@Marvin Stort grattis! Den ser underbar ut! Och kul med fin stam på köpet! :love::D
________________________

Själv trimmade jag på riktigt förra veckan. Hann med två riktiga pass med markbommar och helt fantastisk C som kämpade på och var både glad och framåt. Jag svävade på moln när jag åkte bort över helgen.
Nästa vecka skulle vi få börja hoppa, och jag anmälde mig till en 110 och en LA3 i aug/september för att ha något att sikta på. 3 månaders igångsättning har gått super.

Igår kom jag till stallet, jag har längtat hela veckan. Köpt nya sporrar som jag snålat över men som jag valde att slå till på nu.

Hon är jämntjock över insidan av kotan höger fram. Varm. Halt. Otvivelaktigt halt.

Ingen svullnad över sprickan, eller ens i närheten av den.
Detta är alltså en ny skada.

klinik imorgon 11.00.

Jag orkar inte mer.
 
@Marvin Stort grattis! Den ser underbar ut! Och kul med fin stam på köpet! :love::D
________________________

Själv trimmade jag på riktigt förra veckan. Hann med två riktiga pass med markbommar och helt fantastisk C som kämpade på och var både glad och framåt. Jag svävade på moln när jag åkte bort över helgen.
Nästa vecka skulle vi få börja hoppa, och jag anmälde mig till en 110 och en LA3 i aug/september för att ha något att sikta på. 3 månaders igångsättning har gått super.

Igår kom jag till stallet, jag har längtat hela veckan. Köpt nya sporrar som jag snålat över men som jag valde att slå till på nu.

Hon är jämntjock över insidan av kotan höger fram. Varm. Halt. Otvivelaktigt halt.

Ingen svullnad över sprickan, eller ens i närheten av den.
Detta är alltså en ny skada.

klinik imorgon 11.00.

Jag orkar inte mer.

Ånej.... :cry: Så sjukt tråkigt och orättvist!
 
Stackars er @spinxx jag ska hålla tummarna i morgon.

Casp är inte sig själv att rida nu, och har inte varit det de senaste två veckorna. Han har inget eget driv, ffa inte i galoppen. Hoppas lite att det är värmen och den hårda marken som påverkat honom, annars vet jag inte vart jag ska leta. En del av mig tycker att det känns som han sitter fast någonstans, och en annan del tycker mest att han är instabil. Suck, det är verkligen alltid något skit.
 
Stackars er @spinxx jag ska hålla tummarna i morgon.

Casp är inte sig själv att rida nu, och har inte varit det de senaste två veckorna. Han har inget eget driv, ffa inte i galoppen. Hoppas lite att det är värmen och den hårda marken som påverkat honom, annars vet jag inte vart jag ska leta. En del av mig tycker att det känns som han sitter fast någonstans, och en annan del tycker mest att han är instabil. Suck, det är verkligen alltid något skit.
Värmen måste ju påverka hästarna nu. Inte konstigt

Stallägare har varit och kollat på importerat hösilage. Det är bara plastat med 6 lager mot vårt vanliga som har 12-14. Det såg fint ut men vågar man? #ångest
 
@Marvin vilken överraskning!:) Sen kanske det inte är det man planerat för!;)

Här blir det mest lufsa runt i skogen, vet inte riktigt vad jag vill med min ridning just nu och känner att träningen inte är lika rolig längre. Inte så att jag tröttnat på själva ridningen och hästarna, utan kanske att en del av de som tränar ihop med mig inte fattar varför jag inte vill tävla. Nova hoppar glatt 100-110 utan problem och de anser att hon borde komma ut. Liten, kvick och snabb är hon också. MEN JAG VILL INTE TÄVLA!!!:arghh: Vill inte höra tjat varje gång på träningen!
Därför lufsar vi runt själva i skogen just nu, som både Nova och jag trivs med!:up:

Har ledigt några dagar nu och på måndag börjar min semester. Blir att ägna några dagar på ponny SM och se alla fina ekipage!:)
 
Min häst var inte döende (vilket jag tror varenda gång han tappar bjudning), men han tyckte inte sadlarna var sköna. Så idag har jag bytt ut hoppsadeln och stoppat om dressyrsadeln. Den ska också breddas ytterligare ett snäpp, för han vill ha supervid bom. Om han var människa hade han varit hiphopare, så mkt bredare än vad han är mätt till tycker han passar. Whatever floats his boat typ...
 
Här tränar vi på mot formen. Det känns lite bättre för varje pass och ikväll hittade jag äntligen läget riktigt med händerna framme och vips blev ponny så där lätt som jag vill ha henne! Det är ju varmt som satans rövhål så antingen blir det ridhusridning eller väldigt sena kvällar. Det brinner bara en mil från oss nu och röken ligger tät på horisonten och det luktar rök :( . Vilken absolut hemsk sommar detta är!! Jag tar hellre tre likadana vintrar igen än att det är så här.

Har även tagit beslutet att sälja Burb. Det känns inte rättvist att pressa henne in i vad jag vill göra. Hon är så himla opepp. Har fått många intressenter på hennes annons och på lördag kommer en dam i 50-årsåldern som låter alldeles perfekt. Jag hoppas innerligt att jag kan hitta ett underbart hem åt henne för hon förtjänar verkligen det bästa! Ny häst är på ingång också, om jag får in den i mitt lilla stall :D. Fortsättning följer :p.
 
@Fiorano 1 mil.:nailbiting: Känns läskigt nära.
Trist med Burb men rätt beslut. Hoppas du hittar någon bra.
Elle har inte tagit sig och är nu seminerad för 3:e gången. Troligen har hon en infektion och de tror att hon är resistent mot antibiotika.:meh: Prover är tagna. Hur vanligt är det att de är resistenta? Hon har inte fått många omgångar antibiotika genom åren.
 
Såg din annons @Fiorano - fint formulerat och jag är inte alls förvånad över att du fått många samtal. Håller tummarna för en lyckad och trygg försäljning.

Vi var på kliniken i onsdags. Visar sig att det lilla ytliga tillsynes ofarliga skrapsåret hon haft på baksidan av kotan i samband med överhettning av hagskydd skapat en reaktion i likhet med lymfangit...:banghead::banghead:
- inga fler hagskydd i hettan mao. fast jag haft en ventilerande sort. Så nu får vi se hur länge hon kan hålla sig från att slå sig istället.... :nailbiting:

Som tur är har vi under veckan invigt våra nya mindre beteshagar. Så just nu går de ute mellan 07-11:00 och får stå inne resten av dagen. Jag är supernöjd! Jag hade ju gärna haft C på box på heltid :angel: Men dagarna i hagen blir ju längre allt eftersom de vänjs in på betet och så fort det blir svalare.

Nåväl. Jag kan andas igen. (Är helt slut av känslokarusellen som startade min vecka)
Vi vilar veckan ut och fortsätter sedan igångsättningen som vanligt.

136E2BD6-74E5-4A04-AC7C-E0EB17A1E363.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 779
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp