1-årsplan, 5-årsplan?

Åh vad jag gillar den här tråden, jag kunde inte komma ihåg ifall jag skrev här förra året men blev mycket glad när jag hittade mitt inlägg!

Det här var min ettårsplan för 2016:

- Söka nytt jobb och börja arbeta med det jag faktiskt är utbildad till - Check! Fick nytt jobb i slutet av augusti och det är en av de två bästa sakerna som hände under 2016.
- Flytta in med min pojkvän - Check! Det här är den andra bästa saken som hände under 2016 :)
- Fortsätta leva så att jag ändå kan spara ca 4-5000 i månaden som jag gör nu. - Check, men planerar att trappa upp sparandet lite till.
- Åka till familjen i Sverige minst tre gånger - Check! Det blev 4 gånger, till och med!
- Planera USA-resa 2017 - Nix! Den planen sprack rätt fort då vi inte fick biljetter till min kusins examen, vilket skulle ha varit hela poängen med resan till att börja med. Siktar på New York när jag fyller 30 istället, och andra kul resor däremellan!
- Ta hit min flöjt och ta upp spelandet - Halv-check! Flöjten är här men jag har inte spelat så särskilt mycket för det... Kvarstår som mål!
- Göra ett nytt seriöst försök att ta upp ridningen här borta - Check! Har hittat ett jättebra ställe och varit där ett par gånger, men tänker göra det mer regelbundet när våren kommer.
- Bestiga ett berg modell mindre (kanske Ben Nevis?) - Check! Två små berg, dock inte Ben Nevis än. Det får bli till sommaren!
- Läsa minst 15 böcker - Check!
- Spela mer spel! Brädspel! - Check!
- Börja betala av studentlån till CSN - Check! Bara en sisådär 120 000 kvar nu då...
- Bli bättre på aktie & fond-sparande - Check! Har gjort några seriösa försök och bokat storebror för en liten rådgivare-session när jag hälsar på honom i Dubai i slutet av månaden.

Det här var min 5-årsplan för 2016-2021:

- Köpa boende antingen i Storbritannien eller i Sverige.
- Ha ett bra jobb som jag trivs med, som utvecklar mig och passar mig. Check!
- Fortsätta träna aktivt och ofta. Check!
- Fortsätta ta mig tiden att läsa intressanta böcker och lära mig nya saker. Check!
- Förlova mig med min karl och planera bröllop (vinterbröllop!)
- Påbörja någon sorts franskakurs för att hålla igång den Det här har jag börjat fundera på den senaste veckan bara, visste inte att jag hade det i tankarna redan för ett år sedan :angel:
- Se Sydamerika

Jag är väldigt nöjd med året, och har ganska klart för mig vad jag vill ha ut av 2017 tror jag...

Under 2017 vill jag:

- Behålla det jobb jag har nu, men förhandla upp lönen lite
- Ta tag i den där franskkursen en gång för alla och kanske hitta någon slags konversationskurs att gå på en kväll i veckan.
- Ha minst 3 veckor i Sverige över sommaren
- Rida lektion en eller ett par gånger i månaden under våren
- Hålla igång med träning 2-3 gånger i veckan, och fortsätta med spinning + PT
- Skaffa ett sparkonto även i Skottland för att få lite bättre koll på stålarna, och ha minst £1500 sparat där vid slutet av året
- Skaffa katt
- Tillsammans med sambon börja titta på annan lägenhet, i samma område men kanske lite mindre än den vi har nu
- Planera en långresa för 2018, gärna typ Etiopien-Kenya-Tanzania eller något annat lagom spännande.

Inför januari 2022 (då jag kommer att vara 31 år gammal) vill jag:


- Förlova mig och gifta mig med min sambo
- Se Sydamerika
- Säga adjö till mitt långa blonda hår och prova en lite mer vuxen frisyr
- Hålla igång med träningen och prova någon ny träningsform, typ crossfit eller TRX eller nått.
- Åka på en "riktig" skidresa i Alperna
- Ha betalat av 50% av studielånet
- Köpa hus antingen i Storbritannien eller i Sverige (och helst bestämma mig för vilket land jag egentligen vill bo i)
- Fortsätta ta hand om och hålla kontakten med alla nära och kära i Sverige
- Fira min 30-årsdag i New York
 
Under 2017 vill jag:
  • Ta examen
  • Ta körkort
  • Göra i ordning min webbsida
  • Engagera mig i ridföreningen
  • Få ett jobb
  • Fira min 25-årsdag, oerhört gärna på resande fot (men det skulle kräva att jag redan har löst ovanstående punkt)
  • Resa utanför Europa "på riktigt" för första gången (:o)
  • Stressa mindre, njuta mer

Till 2022 vill jag:
  • Ha gjort minst en längre resa i Asien
  • Ha gjort några mindre resor
  • Flyttat, helst till egenägt boende
  • Fått bättre flyt på sparandet
  • Ha en bra lön :angel:
  • Äga en liten, bensinsnål och bra bil
  • Hålla stressen på en vettig nivå
  • Under året 2022 fyller jag 30 år, så då vill jag fira med dunder och brak!
 
2016:
- Skaffa ett extrajobb och ett sommarjobb som kommer vara längre än fyra dagar innan jag mår så psykiskt dåligt att jag säger upp mig (:meh:).
Hade tre jobb i somras (varav två var under Almedalsveckan). "Huvudjobbet" var som guide, vilket var hur roligt som helst och fick mig att fundera på om det är ett yrke att fundera på till framtiden.
Extrajobb fixades även det. Genom att skicka in mitt CV och personliga brev till ett ställe jag ville jobba på har jag jobbat rätt flitigt vid sidan av studierna under hösten.

- Våga vara mer ärlig, rättfram och på. Nu menar jag inte i stil med "the truth hurts" utan snarare våga berätta vad jag känner om saker och ting.
Detta har blivit bättre, även om jag självfallet behöver jobba vidare.
- Uppleva mer av ön.
Detta fylldes med råge med tanke på jobbet som guide (mitt guide-område sträckte sig från norra Fårö till Gotlands sydspets :o).
- Tävla i bågskytte.
Kommer nog inte tävla än på ett tag. Har knappt hunnit träna något under hösten.
- Förhoppningsvis åka på praktik utomlands.
Det blev en höst på Gotland istället med extrajobb och äventyr.

5 års-planen:
Om 5 år är jag nyss fyllda 29 år. (Detta kommer förhoppningsvis fortfarande stämma:D)Är förhoppningsvis klar med universitetet (även om jag är lite av den "evige studenten") och har börjat jobba "på riktigt".(Lägger förhoppningsvis fram första kandidatuppsatsen i vår) Är alltså då förhoppningsvis klar med min kandidat, min magister och har gått klart som lärling på en målerifirma.(Någon måleriutbildning blir det nog inte) Relationsmässigt tar jag det som det kommer och hoppas att jag har hittat ett boende jag trivs med i det land jag nu känner för att bo i just då :).
---

2017:
- Ta examen och söka jobb
- Hitta en ny lägenhet
- Fixa körkortet
- Våga mer (lite lagom flummigt sådär)
- Resa utomlands, blev ingen resa 2016 så jag tycker att det är dags nu.

5-årsplan:
Ha hittat ett tryggt boende om det så är i ett kollektiv med massa underbara människor eller en egen gård/lägenhet. Jobbar inom kulturarvssektorn på något sätt, antingen i Sverige eller utomlands. Jag hoppas att jag kommer trivas med mitt liv och tillvaro.
 
Den här tråden hade jag glömt, kul att se. från förra året då:
Ett årsplan:
- fixa klart min lägenhet så den är fräsch och precis som jag vill ha den
Nästan - hallen och badrummet är kvar, men jag trivs väldigt bra och det sista får ta den tiden det tar.
- fixa en studio i mina föräldrars källare (redan lovad att få göra detta)
Blev inget alls med detta. Erbjudandet kvarstår, men numera har jag en stång hemma istället.
- hitta ett jobb på ca halvtid som jag trivs med och kan tänka mig jobba på ett tag
Check! Sen slutade jag tyvärr eftersom de strulade med timmar och utbetalningar...
- ställa upp i en pole dance-tävling
Blev inte av, men jag filar på några tilltänkta koreografier.
- plugga lite (redan anmäld till våren)
Check! 2 kurser avklarade.
- bli frisk
Check! Inte utskriven från psykiatrin ännu och äter fortfarande medicin, men det var länge sen jag mådde så här bra, så jag anser mig frisk.

Fem årsplan:
- bo och jobba/praktisera en tid utomlands
Check! Jobbar redan utomlands
- börja spekulera i fastigheter
Lagt på hyllan tills vidare. Känner mig inte så road av det längre.
- besök alla världsdelar
Besökt två världsdelar utöver Europa så det tar sig (tack vare jobbet). Känns fullkomligt rimligt.
- hitta ett jobb jag trivs på och vill stanna på längre än ett år
Den eviga jakten....

Ny lista:
Ett årsplan 2017:

- Flytta, är väldigt sugen på att testa på en ny ort även om det bara är för en kortare period
- Tävla i pole dance
- Hitta ett deltidsjobb som jag trivs med och vill jobba längre än ett år på (flyttar upp denna till detta år från min 5 års plan)
- Bli fri från medicinen
- Våga vara lite mer framåt

5 års plan
- Besökt alla världsdelar
- Flyttat till någon lite större lägenhet
- Gifta mig (om man får drömma lite)
- Köpt "sommarstuga" utomlands
 
Januari 2016 skrev jag (2017 skriver jag i fetat):
1 år
- Ta mig igenom alla motgångar det pga sjukdom bjuder på - ja, hade ju inte så mycket till val än att gå vidare själv, även om det är jävligt tufft Motgångarna fortsatte komma, men jag har ju fortfarande inget val, så här är jag nu ett år äldre
- Hoppas på att bli gravid - blev gravid sommaren -15, slutade dock i missfall. Blev gravid igen december 15 men det verkar sluta på samma vis :cry: Ingen mer graviditet, utredning påbörjad

5 år
- Få huset mer färdigt - work in progress, sakta men säkert Fortfarande lite mer färdigt :up:
- Ha minst ett barn (gärna två) - kommer vara tacksam om vi har en Kommer fortfarande vara tacksam om vi lyckas få en
- Gift med fästmannen - lär tyvärr dröja av olika anledningar Fortsatt som innan, det viktiga är att vi har varandra, inte om vi är gifta :heart
- Ha mer betalt i jobbet alt. ha bytt arbetsplats för det - började nytt jobb augusti -15 och har fått upp lönen rejält från förra jobbet (även om det fortfarande inte är högavlönat) Jadå, ännu lite högre lön nu, kvar på samma arbetsplats som då (och har skrivit fel på år ser jag, började där augusti -14) och stortrivs med kollegor!

Mål 2016 är att försöka må bättre och förhoppningsvis bli mamma.

Lägger till på mig själv.
Mål 2016:
Flytta till Norge med sambon så jag pendlar istället för han och för att sedan hitta ett jobb i det landet istället. Nej, ingen flytt, men tankarna finns där fortfarande. Det beror lite på vad som händer framöver.

Mål 2017: fortsätta försöka må bättre och fortsätta hålla fast i mig själv, jag har äntligen börjat hitta tillbaka till mig själv nämligen.
Blir det nåt positivt blir det bara en bonus :)
 
Förra året var ett bra år! Mycket var hemskt och jobbigt med anhörigas sjukdom, men det känns som att jag har landat i mig själv på något sätt och blivit mer stabil, blivit mer vuxen kanske? Jag är 23 :).

Ett år (2016)
*Har en termin kvar på utbildningen Japp!
*Har gjort ett forskningsprojekt och kommit fram till om jag vill fortsätta att forska Redovisar projektet på torsdag! Dock inte helt säker på det här med forskning eller ej än. Blev lite avskräckt, men tror att det mest berodde på att allt var så nytt och förvirrande - på slutet blev det mycket roligare. Men förhoppningsvis blir det en artikel av det också, så i så fall får jag ju känna efter lite till.
*Fortsatt att rida för tränare regelbundet och både ponnyn och jag har utvecklats massor Har fortsatt för tränare, och visst har vi utvecklats en hel del. "Massor" är dock kanske lite att ta i.
*Har fått över 65% med ponnyn på en storhästtävling Nix. Var hyfsat nära, men sedan kom sommaren och ponnyn förvandlades till en gräsätande snigel :p
*Fått en placering Inte det heller, dock varit nära.
*Rest till något spännande ställe Nja, rest till ett par ställen men varit på båda förr.
*Om det skulle bli så att min tillvaro kraschar fullständigt under första halvan av 2016, så ska jag vara hjälpligt tillbaka på banan igen om ett år De anhöriga höll sig vid liv, så jag slapp fundera på det här :)
*Klarat av världens roligaste och läskigaste sommarjobb Japp! Och jag tror inte att jag gjorde några större fel.
*Fortsatt att träna 2-4 ggr i veckan och uppnått lite resultat av träningen Jaadå, fast har just nu tagit uppehåll på en månad så resultaten har sort of försvunnit :p
*Fördjupat ett par vänskaper som jag tror kan bli bra Ja! Mer än ett par faktiskt, även om det inte blev personerna jag hade tänkt mig :p. Men för första gången i mitt liv känner jag inte att jag har ont om vänner, utan tvärtom att jag inte vet hur jag ska bete mig för att hinna med alla.
*Har haft tid att skriva lite grann Nä ...
*Komma igång med att spela brädspel och lära mig det ordentligt Har kommit igång litegrann i alla fall!

(Femårsplan skriven 2014
*Är jag i slutet av AT:n och bor tillfälligt på någon trevlig ort som kan vara allt från Karesuando till Uppsala :D.
*Har jag just firat hästens 20-årsdag, hoppas jag innerligt.
*Har hittat mannen i mitt liv, alternativt börjat leta på allvar. Har jobbat rätt mycket med mig själv och faktiskt börjat leta på allvar. Har hittat en som kaaaanske kan vara rätt, men mycket för tidigt att säga än.
*Har sparat ihop halvvägs till min blivande, superfina dressyrhäst.
*Har jag skrivit några böcker till och, återigen om jag får drömma, fått dem utgivna.
*Eventuellt börjat samla på mig katter :o.

I övrigt ingenting uppfyllt än.)

Ska fundera lite på planerna för 2017! :)
 
Jag är då fjorton och har väl inte ett sådär jätteintressant liv just nu, men det här är iallafall min nuvarande plan.

Om ett år:

Då har jag precis påbörjat vårterminen i nian, men om man tänker några månader fram så skulle jag vilja bli antagen till Bollerup, och det är mitt enda egentliga mål för om ett år.

Om fem år:

Det är betydligt mer intressant. Då kommer jag nästan vara tjugo och har förhoppningsvis arbetat någonstans i Sverige, gärna ett tävlingsstall eller stuteri. Vad som spelar egentligen inte så stor roll då jag helst av allt bara vill hålla på med hästar, men beridare eller liknande vore väldigt roligt och framför allt givande. Sedan skulle jag ansöka till Flyinges unghästutbildare-grundutbildning eller hippologutbildningen, beroende på hur det känns. Vad jag är säker på är iallafall att jag vill arbeta med hästar och gärna på hög nivå
 
Jag är då fjorton och har väl inte ett sådär jätteintressant liv just nu, men det här är iallafall min nuvarande plan.
Jag tycker att du verkar ha en jättebra plan! Häng kvar här på Buke nu så du kan rapportera hur det går :).
 
Till 2018 så vill jag:
- Ha gjort mitt bästa för att klara kurserna för detta år i utbildningen. (helst få godkänt på alla :D)
- Att mitt förhållande håller och vi båda mår bra.
- Ta körtkoooooort!!!!!!!! Chanserna känns relativt små om jag inte vill punga ut en massa körlektioner men vi får se.
- Att jag gör något roligt och minnesvärt under sommaren, har lite idéer som resa, spa, rida & kajak. Det känns spännande!
- Komma igång med armhävningarna igen, let's do this!!!!!!!
- Lära mig laga nya maträtter.
- Tycka om mig själv mera, mera, mera!

Till 2022, om fem år (26år gammal då :nailbiting:), vill jag:
- Ha slutfört min utbildning och skaffat jobb.
- Flyttat hemifrån, gärna ihop med min partner. :cool:
- Skaffat min första egna hund.
- Ha provat på vandring och då vågat gå på toa i naturen.
- Besökt lite skandinaviska länder eller andra vädersträck inom Sverige.
- Varit i andra länder och sett nya saker. :love:
- Ha köpt min första bil. :up:
- Äta ekologiskt och inte köpa färdig mat så ofta.
- Börjat odla lite.
 
Har inget att följa upp men:

1-årsplan (25 år):
- Ta examen (har exjobb + gamla saker kvar)
- Hästen (4 år) ska ha fått känna på lite tävlingar och gått 4-årstest
- Bli uttagen och åka till VM (för Young Breeders) i Kanada
- Läsa mer böcker (har läst mycket förut men nu blir det tyvärr mer surfande)
- Fortsätta jobba med Ungdomsutskottet i SWB och som ungdomsrepresentant i styrelsen

5-årsplan (30 år :eek:):
- Ha jobb (alt. doktorandtjänst) inom utbildningen
- Flyttat hemifrån :o
- Ridit PSG med hästen som är 4 idag
- Nyblivna ettåringen ska ha gått 3-årstest och förhoppningsvis fått föl och även gått 4-årssäsongen som fölsto (om jag räknat rätt på åren nu :p)
- Fortfarande vara aktiv inom avelsföreningen (gärna ha ordinarie styrelseplats :angel: )
- I alla fall ha försökt dejta / träffa någon :rofl:
 
Om 1 år, Ha ett fast jobb samt tagit körkort. Jag ska komma tillbaka på fötterna efter en hemsk höst 2016 och därför må bättre både fysiskt och mentalt.

Om 5 år bor jag och min bästa vän ihop (vår dröm sedan små, vi tror inte att någon av oss finner kärleken - jag pga dålig självkänsla - så då skapar vi en kompisfamilj) i ett hus/lägenhet och har en hund och två katter. Jag har då en till häst också då min är pensionerad på förtid. Så då har jag en ridhäst till. Jag mår bra och är lycklig och förhoppningsvis har jag några böcker på väg att publiceras. :)
 
Oj! Man hann ju glömma att man skrivit här förra året!

Så här gick det med 1-års planen:
- Tagit körkort! (gör jag det inte nu så kommer det aldrig hända)
Nix! Har inte ens börjat övningsköra :o
- Skaffat ett rum som inneboende eller i kollektiv i ny och större stad
Ja! Flyttade från glesbygden till huvudstaden och har, efter en del strul, äntligen hittat ett hem jag trivs i. (Bor som inneboende! Trivs toppen och älskar min roomie)
- Tatuerat mig (kanske piercat näsan också? hallå hallå identitetskris)
Ingen tatuering men däremot ett hål i näsan!
- Skaffat jobb
Nja, tyvärr bara korta vikariat hittills
- Hittat mitt sound (någorlunda) och proddat en handfull demos
Nej, musiken hamnade tyvärr på hyllan när livet kom i vägen.
- Tränar regelbundet och har blivit både starkare och smidigare
Haha... Vem försökte jag lura???

Ny 1-årsplan:

  • Söka till utbildningen jag vill gå (lär nog inte komma in, men ska ändå söka!)
  • Testa ny disciplin inom ridning
  • Må bättre psykiskt (ta mina mediciner och få den hjälp jag behöver)
  • Stabil inkomst
  • Ta upp baletten igen
  • Hitta tillbaka till musiken

Updaterad 5-årsplan:
- Har egen lägenhet
- Skaffat hund
- Skaffat körkort
- Rider igen (Egen häst?)
- Har gått klart drömutbildningen

Sen hoppas jag också att jag, utöver dessa lite mer konkreta punkter, lyckas hitta mig själv någorlunda och lista ut vilken väg jag ska ta. Detta år (2016) har varit riktigt tufft och innehållit både toppar och dalar. Jag har kämpat otroligt mycket med min psykiska hälsa och har aldrig mått sämre, men jag har också lyckats med helt fantastiska saker och jag hoppas verkligen att jag nu i 2017 ska hitta orken och viljan att ta mig framåt! :heart
 
År 2017/2018:
-
Ha klättrat ännu mer i företaget och är nu väldigt etablerad i min försäljning. Även uppgraderat mig till biträdande butikschef.
- Startat min första pay and jump och pay and ride med min unghäst.
- Åka på några WE-träningar.
- Åka och bada med hästarna!
- Renoverat klart lägenheten.
- Kommit igång mer teknikmässigt på gymmets fria vikter.
- Fortsätta med min sleeve.
- Skaffa höns. :love:
- Börja odla lite potatis och andra saker som inte krävs så gröna fingrar för. :angel:

År 2022/2023:
-
Påbörjat ingenjörsutbildning.
- Skaffa en till häst.
- Skaffa en till hund.
- Kanske debutera MSV med min då 9-åriga häst.
- Tävlat ett par gånger i WE.
- Skaffat BE körkort.
- Båtluffat i Grekland.
- Fjällvandrat.
- Drömmen vore ju att ha gjort en riktig hajk med hästen också!
- Kunna prata Tyska helt flytande.
- Gjort klart min sleeve på höger arm och kanske även påbörjat vänstra.
 
År 2017:
-köpa gård
-byta Jobb efter föräldraledigheten
-köra in gammhästen
-rida in/påbörja inridning av araben (beror på hur pass mogen hon känns)
 
År 2017/2018:
-Göra min första tatuering :nailbiting:
-Starta en officiell tävling med unghästen
-Komma i mitt livs form och känna mig stolt över min kropp
-Rida minst en långtur med min bästa vän
-Börja ta lektioner eller gå kurs med hunden
-Fortsätta våra bygg- och renoveringsprojekt
-Sätta in en diskmaskin :D
-Påbörjat en kurs på högskolan eller liknande

År 2022/2023
-Vara klara med den mesta renoveringen inne i huset
-Påbörjat ridbanebygge
-Ha två lättridna och välutbildade hästar
-Ha utbildat mig lite mer
-Varit på resa till Island

(Känns lite overkligt att båda ungarna går i skolan om 5 år :confused: Det är ju inte så himla lång tid faktiskt.)
 
Men Gud - Tre ar senare sa har det val gatt sadar med mina ambitioner fran 2014 (!!)

Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

Om ett år:
Har jag nytt jobb som matchar mitt intresse och karriärsutveckling - Skaffade nyligen ett nytt jobb som ar ett bra steg I karriaren, men jag vet fortfarande inte vad jag ska bli "nar jag blir vuxen" (ar 26..)
Har jag skaffat brittiskt körkort! Då jag har svenskt handlar det mest om pappersarbete, men jag har bott här för länge för att ett EU körkort ska vara giltligt, rent tekniskt. Nope... Kor aldig I UK. Daremot ska jag skicka in forsta steget I ansokan om att bli Brittisk medborgare pa fredag! Efter Brexit kanns det som den sakraste strategin!
Har jag en medveten pengastategi och förvaltar mina tillgångar sunt, - Saadaar. Ar OK med pengar, men kan bli batter pa att faktiskt placer och forvalta.
Har jag sett mer av UKs vackra landskap - gärna från hästryggen! - Litegrann, men nog inte sa mycket som min ambition var!

Om fem år
Bor jag, eller nyligen återvänt från, utomlands, gärna i någon växande marknad, där jag fått chansen att ta stort ansvar i ett växande företag.
Vill jag ha gjort åtminstone en stor resa - typ expedition på ryska tundran på sommaren, trilla ner till galapagos, vandra över Sydamerika etc.

En stor resa later ju inte sa trakigt. Jag har haft funderingar kring att ta uppehall fran arbetetet en langre tid och aka pa "gap year" ngnstans I varlden. For tillfallet kanns polo I Argentina lockande..

Far aterkomma med uppdaterade mal och planer
 
Nu är det visserligen 2 år sedan men men!
* Klarat matte 2b kursen- check!
* Ökat mitt HP för att komma ett steg närmare min drömutbildning- förbättrat mig, men lagt drömutbildningen åt sidan tyvärr.
* Skrivit klart boken jag skriver på- inte klar, men en bit på vägen!
* Kommit igång aktivt med drag med hundarna- halvt check, även om det inte är vårt huvudsakliga mål längre.

Om 1 år :
* Vara inne på sista terminen på utbildningen
* Bo någonstans där jag trivs
* Hitta mig själv igen, och förhoppningsvis börja må bättre igen
* Träna mer aktivt med hunden, målet är att kunna gå minst 2 kurser tillsammans med andra hundar
* Komma iväg på volontärresan till Spanien

Om 5 år :
* Ha ett jobb jag trivs med
* Förhoppningsvis äga ett hus
* Förhoppningsvis vara sambo och i en trygg relation
* Bott i England under minst 6 månader
* Skrivit klart en bok
 
Ett år - 2017/18 (Då är jag 24 år)
*TA EXAMEN! Efter sex års universitetsstudier :)
*Åka till Australien, Bali, Jordanien och Nicaragua
*Åka till något mer coolt ställe, kanske franska Alperna
*Bestiga Kebnekaise
*Lägga upp en plan för AT och vilken stad jag vill bo i
*Skaffa ett vikariat någonstans
*Bo i samma stad som ponnyn
*Ha riktigt jäkla roligt med ponnyn
*Fundera igenom vad jag vill med mitt hästintresse, om det är rimligt att jag skaffar en stor häst
*Hålla igång gymträningen, men realistisk nivå i dagsläget är nog 2 ggr/vecka
*Börja klättra
*Lära mig surfa
*Hinna hälsa på en släkting utomlands en gång till innan hon dör
*Fortsätta min positiva spiral med att må så bra det går efter omständigheterna
*Ta hål i öronen :D

Fem år - 2021/22 (Då är jag 28 år)
*Flyttat ihop med en lämplig grabb
*Blivit gravid eller har en plan för det
*Bestämt mig för vilken specialitet jag vill ha
*Påbörjat specialisttjänstgöring
*Bestämt mig för var jag vill bo
*Skaffat hus
*Har förhoppningsvis kvar ponnyn, men om inte så har jag skaffat en stor häst
*Har rest en hel del
*Har skrivit en del
*Fortsätter att vara stabil och må bra

Herregud vad gammal jag börjar bli! Men jag ser fram emot kommande år! :)
 
Kikade tillbaka till mina inlägg från 2014

Förra årets lista:

1 år
*Börja på högskolan, och läsa någon fristående kurs under föräldraledigheten
*Njuta av min föräldraledighet

5 år
*Gifta mig med mannen i mitt liv:heart Har redan ett preliminärt datum, allt som behövs är en slank kropp :laugh:
*Byta Mercuryn till en 50-tals jänkare
*Vara färdig på högskolan och bytt jobb

Nya årets lista
1 år
*Börja studera - Har sökt ledigt för studier så jag behöver bara komma in på utbildningen
*
Njuta av min föräldraledighet - Pågår för fullt, vi blir hemma till augusti 2017 :love:
*
Försöka få upp kontakten med förlorade vänner - Pågår för fullt :heart

5 år
*
Blivit en fru - datum är bestämt men ännu hemligt :p :heart
*Byta Mercuryn till en 50-tals jänkare
*Vara färdig på högskolan och bytt jobb

En dröm vore att köpa loss huset vi bor i, men det lär aldrig ske eftersom hyresvärden inte vill riskera att gnälliga människor köper huset om vi tvingas sälja. Som han säger - "det krävs en viss typ av personlighet för att stå ut med att traktorer och personal arbetar tidvis dygnet runt så nära huset". För huset ligger verkligen mitt i smeten ; med åkermark kring 3 sidor och en stor gårdsplan framför huset. Vissa tider på året är det alltid personal och olika fordon här medan som nu på vintern så är de knappt här. Vi bor kvar och njuter så länge vi får helt enkelt :D:up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 224
Senast: cambodia
·
Fritid Jag försöker besvara en fråga om skörden år 1823. Enligt frågeställningen kan snittvärdet ligga på mellan 1 och 5, och år 1823 blev...
Svar
8
· Visningar
447
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 21 februari konstaterades ett fall av Ekvint herpesvirus typ 1 (EHV-1) på en ridsportanläggning i Skurup. Den drabbade hästen har...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Polisrytteriet i Stockholm har ett fall av abortviruset EHV-1 sedan en vecka tillbaka. Anläggningen är isolerad och inga andra hästar...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp