Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Är irriterad. Något frustrerad också.
Varit en väldigt fin dag förutom att vi prickade skogsmulleturen in när vädret blev sämre.
Men så nu ikväll. Tagit det lugnt och satte på en film. Ser väldigt sällan film så tänkte kanske kul och avkopplande.
Nej inte alls. Fick sug efter att dricka. Inte bara ett glas utan verkligen DRICKA.
Suck och det enbart för att det var fest i filmen.
Men alltså nu får jag väl ändå ge mig :banghead:
En film! Det är inte ens på riktigt. Dessutom var det inte skimrande positivt utan karaktärerna hade endel allt möjligt att jobba på.
Jag kan tydligen inte se ens en film utan att få sug. Får väl hålla mig till sci-fi eller barnprogram 🙃
Tack och lov behövde bebis mig precis när suget blev som värst och alla jäkla tankar kom.
Bajs i blöjan -ännu bättre!
Bästa botemedlet mot sug. Byta bajsblöja.
Ser inte klart filmen.
Uppenbarligen är du fortfarande (inget konstigt!) skör i din nykterhet men du märker det också själv, bra insikt karamellen! Du ÄR en bit kommen på din tuffa väg! <3

Man kan vara skör trots att man är nykter ❤️
Jo men jag känner mig inte så skör? Iaf inte hela tiden. Ibland kanske.
Var på mottagningen idag. Läkaren vill att jag börjar med 3 tabletter morgon och 3 på kvällen. Campral.
Så nu ikväll börja med 3 st. Har sådana hemma redan.
Men så dålig tajming med storhelg. Vill i så fall börja efter det. Men det resonemanget verkade inte köpas.

Testade pumpa igår. Inte ens 50 ml blev det från båda brösten. Nästan ingenting det.
Så det är väl lika bra att sluta helt då. Ändå känns det fel. Alla säger att det är så bra att amma för antikroppar.
Läkaren tyckte inte det. Hon har redan fått sina antikroppar. De första 6 månaderna som är viktigast och efter det behövs inte ammas längre.
Svårt när alla säger så olika.
Oavsett har jag knappt nån mjölk kvar längre.
Jag gör fel hur jag än gör. Men det är väl inte bättre att amma hur länge som helst heller?

Senast ändrad:
Jo men jag känner mig inte så skör? Iaf inte hela tiden. Ibland kanske.
Var på mottagningen idag. Läkaren vill att jag börjar med 3 tabletter morgon och 3 på kvällen. Campral.
Så nu ikväll börja med 3 st. Har sådana hemma redan.
Men så dålig tajming med storhelg. Vill i så fall börja efter det. Men det resonemanget verkade inte köpas.
Det är väl just VID en storhelg som det är bra att du tar dina tabletter??

Testade pumpa igår. Inte ens 50 ml blev det från båda brösten. Nästan ingenting det.
Så det är väl lika bra att sluta helt då. Ändå känns det fel. Alla säger att det är så bra att amma för antikroppar.
Läkaren tyckte inte det. Hon har redan fått sina antikroppar. De första 6 månaderna som är viktigast och efter det behövs inte ammas längre.
Svårt när alla säger så olika.
Oavsett har jag knappt nån mjölk kvar längre.
Jag gör fel hur jag än gör. Men det är väl inte bättre att amma hur länge som helst heller?
Lita på läkaren. Det bästa för ditt barn är att du håller dig nykter. Amningen är sekundär. Det är förmodligen så läkaren resonerar också.

Det bästa för bebis är mat sen i vilken form spelar mindre roll ersättning eller bröstmjölk båda är bra! Det är väldigt vanligt att man sinar runt 6 månader särskilt när de börjar äta lite mera fast föda känn dig inte dålig för det så länge bebis får mat är det bra!

Börjar på måndag. Vettigast så.

Varför skulle det vara vettigast? Med tanke på att du beskrivit att du nyligen fick ett starkt sug bara av att se alkohol på film så är det tydligt att nykterheten är inne i ett skört stadie. Och här kommer påskhelgen med buller och bång, då måste det ju drickas, det vet "alla". Beroendet väntar inte på måndag eller nån annan dag som passar dig bäst utan det jagar dig nu och kommer fortsätta så ett bra tag till. Ta emot den motståndskraft du blir erbjuden istället för att riskera att du slirar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund