Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Vi har inte varit i situationer där det naturligt förekommer alkohol. Men ja det tror jag. Återstår att se.

Jag har inte riktigt brytt mig om just det rummet. Orkar inte hålla på. Jag har sagt till honom att jag ska städa där nu snart.
Tänkte inte berätta att J (så dålig fantasi så han får också heta första bokstaven) ska sova där. Då kommer han vilja byta lakan igen efteråt. Så onödigt. Bara massa extra tvätt då. Det blir hundra gånger renare än det är där nu. Men P är känslig med om någon annan man varit där P sen ska sova. Oavsett om jag nyligen bytt lakan eller inte. Så han får byta då igen själv om det nu ska vara nödvändigt.
ALDRIG att jag skulle lämna lakan jag haft sex i/sovit med en man i/sovit ensam i till en vän.

Vi har inte varit i situationer där det naturligt förekommer alkohol. Men ja det tror jag. Återstår att se.

Jag har inte riktigt brytt mig om just det rummet. Orkar inte hålla på. Jag har sagt till honom att jag ska städa där nu snart.
Tänkte inte berätta att J (så dålig fantasi så han får också heta första bokstaven) ska sova där. Då kommer han vilja byta lakan igen efteråt. Så onödigt. Bara massa extra tvätt då. Det blir hundra gånger renare än det är där nu. Men P är känslig med om någon annan man varit där P sen ska sova. Oavsett om jag nyligen bytt lakan eller inte. Så han får byta då igen själv om det nu ska vara nödvändigt.
Just det där tycket jag inte P är så känslig med. Få människor vill sova i lakan som andra använt, med undantag för familjen/partnern.
Och det är ju därför man brukar byta lakan i gästrum mellan gästerna, och hotell byter lakan mellan gästerna mm.

Jag kan förstå lakan man haft sex i, men om jag är kompis med min expartner och JAG har sovit i sängen en natt kan hen gott sova i samma sängkläder tycker jag faktiskt. :p De flesta av mina andra kompisar också faktiskt, jag har delat säng med flera av dem.

Just det där tycket jag inte P är så känslig med. Få människor vill sova i lakan som andra använt, med undantag för familjen/partnern.
Och det är ju därför man brukar byta lakan i gästrum mellan gästerna, och hotell byter lakan mellan gästerna mm.
Men det här är inget hotell och han är ingen direkt gäst. Jag byter en gång. Det räcker.

Det är redan onsdag O_o
Fattar inte vart tiden bara försvunnit.
Går i ett allt.
Måste städa imorgon. Eller måste och måste. Det är helt ok. Förutom P:s rum som är kaos med godispapper, damm, allehanda prylar…
Måste städa där och byta lakan imorgon.
Det kan väl han göra själv, du är inte hans obetalda piga.

• Gilla
Reactions: Sel
Men precis, han kan byta själv sen om det inte duger. Tvätta också för den delen.
Tvätta kommer han aldrig att göra.
Riktiga gäster bäddar jag givetvis rent till. Dammsuger hela huset, skurar golv, lister osv. Ser till att toaletterna är rena med dubbla handdukar, påfyllda produkter.
Överkast på sängen, doftspray, kuddar, damma av allt
Osv osv

Tvätta kommer han aldrig att göra.
Riktiga gäster bäddar jag givetvis rent till. Dammsuger hela huset, skurar golv, lister osv. Ser till att toaletterna är rena med dubbla handdukar, påfyllda produkter.
Överkast på sängen, doftspray, kuddar, damma av allt
Osv osv
Jag är ledsen men då kan han få stå ut med smutsiga lakan faktiskt tycker jag. Om jag är permanent gäst/sammanboende med någon är det självklart att jag hjälper till med städet.

Du skämmer bort dina gäster! :D

Blir de för skita får jag väl byta igen då 😅

Missuppfattade en gång i natt och trodde bebis var hungrig. Men när jag skulle ge flaskan tittade hon bestämt på mig med knipna läppar och drog demonstrativt bort flaskan med ena handen.
Det var blöjan som behövde bytas.
Ibland är mamma tröööög

Men det här är inget hotell och han är ingen direkt gäst. Jag byter en gång. Det räcker.
Ja du ska absolut inte byta åt honom. Menade mer att jag inte tycker han är kinkig med att han vill byta lakan även om någon annan bara sovit en gång. Men byta kan han göra själv.

Sen tycker jag nog han är en gäst förvisso, men byta kan man själv ändå som såpass frekvent gäst. Och vad skulle han egentligen vara om han varken är inneboende eller gäst?

Ja du ska absolut inte byta åt honom. Menade mer att jag inte tycker han är kinkig med att han vill byta lakan även om någon annan bara sovit en gång. Men byta kan han göra själv.

Sen tycker jag nog han är en gäst förvisso, men byta kan man själv ändå som såpass frekvent gäst. Och vad skulle han egentligen vara om han varken är inneboende eller gäst?
Ingen gäst.

en snyltare?

Vi ska förhoppningsvis fixa färdigt en grej idag men det är hela tiden något. Han jobbar ju också hemifrån mig. Jag måste fixa stallet. Promenad med bebis. Hinna äta vilket jag gör nu.
Jag gör liksom inget ändå är det något hela tiden ::crazy:

Tycker inte heller att det är kinkigt att vilja byta lakan mellan att jag sover i sängen och min partner sover där med sin nya eller sitt ex. Särskilt om de haft sex! Men absolut skulle jag byta själv om jag sover där ofta, och det gör jag även t ex hos mina föräldrar även om jag inte sover där ofta. Men man är hemvan liksom. Tvättar gör de dock, det tar de ju när de ändå sätter på en maskin.

Men det kan vara olika hur bekväm man är med att sova i andras använda lakan, så de kan ju få avgöra det själva tänker jag. För de vet väl om varandra @karamelldrottningen?

Tycker inte heller att det är kinkigt att vilja byta lakan mellan att jag sover i sängen och min partner sover där med sin nya eller sitt ex. Särskilt om de haft sex! Men absolut skulle jag byta själv om jag sover där ofta, och det gör jag även t ex hos mina föräldrar även om jag inte sover där ofta. Men man är hemvan liksom. Tvättar gör de dock, det tar de ju när de ändå sätter på en maskin.

Men det kan vara olika hur bekväm man är med att sova i andras använda lakan, så de kan ju få avgöra det själva tänker jag. För de vet väl om varandra @karamelldrottningen?
Om det bara är jag som ska sova så har han noll problem med det. Men varför skulle jag öht sova där själv för?
Det är pga bebis jag behöver ett till rum. Så hon får sova själv bitvis.

Om det bara är jag som ska sova så har han noll problem med det. Men varför skulle jag öht sova där själv för?
Det är pga bebis jag behöver ett till rum. Så hon får sova själv bitvis.

Tror du missförstod mig :) Det jag menade var att jag inte tycker att det är kinkigt av P att vilja byta lakan efter att du och din nya sovit där, eller att det skulle vara kinkigt av din nya om han vill byta lakan när P har sovit där.

Men jag tänker att de kan ju få välja det själva, eftersom det är tydligt i tråden att man kan känna olika inför detta?

Vi ska hjälpas åt fixa i rummet idag. Och ute gick det bra men fortfarande inte helt klart. Inte så lätt jobb då varken han eller jag gjort det tidigare plus var tungt.
Han är lite rolig också. Han har sagt att jag ska vara den som leder men ändå när vi väl ska göra något om det inte gäller hästar oftast så ska han ta över. Han ska tänka och hålla på. Jag vill göra. Sätta igång fortare.
Blir mindre tjafs om han leder arbetet så det fick han göra idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund