Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

När jag läser om dig verkar du lite ensam och det kan jag tänka mig känns väldigt tråkigt. Alltså människor omkring en gör ju livet lättare och roligare. Du har inte funderat på att liksom söka vänner istället, kanske kvinnliga vänner som inte förväntar sig romantiska eller sexuella relationer med dig? Så i stället för att dejta så ger du dig själv uppdraget att skaffa dig vänner? Det är ju typ samma metod. Man träffar någon tar en promenad eller en fika. Det finns tom appar för det.
Vänner är trots allt himla bra grejer att ha och ditt liv är ju annorlunda nu med nykterhet och bebis, du kanske behöver vänner som passar in i det.
Mycket svårare hitta vänner.
Jag har en person i stallet som blivit nära som jag bollar det mesta med.
Sen många ytliga. Men de flesta umgås jag inte längre med så mycket.
En nära vän som bor alldeles för långt bort.
Och en till vän men vi har liksom glidit ifrån varandra lite mer på senaste tiden.
Jättetråkigt.
Och så P då. Han är ändå min vän.

Mycket svårare hitta vänner.
Jag har en person i stallet som blivit nära som jag bollar det mesta med.
Sen många ytliga. Men de flesta umgås jag inte längre med så mycket.
En nära vän som bor alldeles för långt bort.
Och en till vän men vi har liksom glidit ifrån varandra lite mer på senaste tiden.
Jättetråkigt.
Och så P då. Han är ändå min vän.
Men du vet att du skulle kunna hantera det som du hanterar dejting. dvs gå ut och träffa potentiella vänner via en app tex. https://www.elle.se/lifestyle/6-smarta-appar-for-att-skaffa-nya-vanner/10963572
Finns någon ny svensk app som heter friends och fika med.

Jag vet inte. Detta känns betydligt mycket svårare.
Bara läsa här om hur många som tycker jag är osympatisk osv.
Fast det tror jag inte du är. Du diskuterar ju svåra saker utifrån dig med jättemånga människor samtidigt, det är inte alls konstigt att det blir fel emellanåt. Forum på nätet är verkligen ett ställe där man väldigt lätt blir missförstådd och allting nagelfars på ett helt annat sätt än i samtal i verkliga livet.

Jag har också blivit lite ensamen har flyttat till en ny ort, så jag tror att jag kanske ska ta mitt eget råd och kolla på de där apparna. Hur illa kan det vara, åtminstone borde man slippa konstiga sexuella anspelningar och dickpicks ;) .

Fast det tror jag inte du är. Du diskuterar ju svåra saker utifrån dig med jättemånga människor samtidigt, det är inte alls konstigt att det blir fel emellanåt. Forum på nätet är verkligen ett ställe där man väldigt lätt blir missförstådd och allting nagelfars på ett helt annat sätt än i samtal i verkliga livet.

Jag har också blivit lite ensamen har flyttat till en ny ort, så jag tror att jag kanske ska ta mitt eget råd och kolla på de där apparna. Hur illa kan det vara, åtminstone borde man slippa konstiga sexuella anspelningar och dickpicks ;) .
Tack ❤️

Jag skulle kunna fråga nån av mammorna i bebisgruppen om de vill ta nån fika nån gång 🤔
Det behöver ju inte vara så avancerat tänker jag. En där jag känner är fin. De andra också givetvis. Men en som sticker ut där för mig.
Jag har ju inte barn men jag vet ändå att det är lätt att bli isolerad hemma när man är föräldraledig.
Dock är ju egentligen möjligheterna att träffa föräldrar i samma situation rätt god just eftersom det finns grupper just när man har spädbarn - jag tänker lite hundtricket liksom? :D

Ingen kommer tycka du är konstig om du föreslår en fika, gemensam promenad eller liknande i gruppen, jag vågar lova att det finns fler understimulerade föräldrar där. :)

Jag skulle kunna fråga nån av mammorna i bebisgruppen om de vill ta nån fika nån gång 🤔
Det behöver ju inte vara så avancerat tänker jag. En där jag känner är fin. De andra också givetvis. Men en som sticker ut där för mig.
Tänkte just skriva om det inte finns nån sån möjlighet. Tycker folk med bebis brukar älska att hänga med andra med bebis. Fråga!

Jag tänker att livet blir bättre och roligare om msn gläds och ser fram emot det små sakerna i livet.
Jag ser fram emot att få träffa mina katter efter jobbet, en liten sak i livet men det gör mig glad.
Ser fram emot att min partner kommer hit på torsdag och sover här, jag slutar midnatt och vi båda har fredagen uppbokad med annat men ska bli jättemysigt bara att få sova ihop.
Ser fram emot att göra egen pizza på lördag, åka på utflykt med kompis på söndag, äta choklad i soffan på fredag kväll.

Tog bara ett i högen på väntema. Jag är ingen som är bekväm med att skaffa en ny vän, däremot gillar jag att umgås med vänner på samma nivå i grupp! Ifall det kan vara något du kanske föredrar så tipsar jag om det. Jag har till slut blivit tillräckligt bekväm med att säga det också vilket gjort det mindre nervöst för min del. Resten av tiden är jag hellre ensam med hästarna 😅

Tog bara ett i högen på väntema. Jag är ingen som är bekväm med att skaffa en ny vän, däremot gillar jag att umgås med vänner på samma nivå i grupp! Ifall det kan vara något du kanske föredrar så tipsar jag om det. Jag har till slut blivit tillräckligt bekväm med att säga det också vilket gjort det mindre nervöst för min del. Resten av tiden är jag hellre ensam med hästarna 😅
Bästa är en riktigt nära vän. Föredrar det framför grupp.
Men sånt tar sån tid. Inte som när liten och delade armband med halvhjärtan :D

Jag tänker att livet blir bättre och roligare om msn gläds och ser fram emot det små sakerna i livet.
Jag ser fram emot att få träffa mina katter efter jobbet, en liten sak i livet men det gör mig glad.
Ser fram emot att min partner kommer hit på torsdag och sover här, jag slutar midnatt och vi båda har fredagen uppbokad med annat men ska bli jättemysigt bara att få sova ihop.
Ser fram emot att göra egen pizza på lördag, åka på utflykt med kompis på söndag, äta choklad i soffan på fredag kväll.
Allt sånt här har jag tyvärr svårt att se fram emot. Kanske för att jag inte mått så bra?
Det enda jag verkligen såg fram emot massor men som var väldigt tudelat det ska jag helst undvika att skriva om.
Det känns sorgligt.

Allt sånt här har jag tyvärr svårt att se fram emot. Kanske för att jag inte mått så bra?
Det enda jag verkligen såg fram emot massor men som var väldigt tudelat det ska jag helst undvika att skriva om.
Det känns sorgligt.

Kan det vara så att du fortfarande inte mår så bra? Någon form av nedstämdhet eller depression? Sådant påverkar ju i allra högsta grad både känslan i vardagen, om man ser fram emot saker m.m.

Och det vore inte alls konstigt om det var så med tanke på hur ditt senaste år varit.

Som jag förstått har du någon samtalskontakt, men är den ”bara” (missförstå mig rätt!) rörande missbruket eller även övriga delar/övrigt mående. Annars kanske det vore en idé att ha professionellt samtalsstöd en period och se om känslorna ändras?

Det känns sorgligt.
Jag tror att det ganska vanligt att man inte glädjs och ser fram emot saker när man inte mår bra mentalt. Att ha små barn är ju också väldigt tufft (tyckte jag) och att vara själv som du, med allt det andra som du kämpar med, blir ju extra tungt. ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund