Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jag har lättare för att vara mysig tillsammans med P när jag varit iväg. Mysig är kanske fel ord jag vet inte. Men jag stör mig mindre på P än innan. Lär väl börja störa mig snart igen men men bra så länge det varar :laugh:

Han var en besvikelse idag. Vill inte säga värdelös. Det känns elakt. Men inte alls min typ. Alldeles för mild och tafatt. Och nervös fast jag inte fattade varför.
Hade meddelat M om han kunde ses. Tänkte bra ha en back up. Han jobbade och skulle träna sen men jag skrev att jag behövde honom akut så han och jag såg lite snabbt iaf. Tur det annars hade det varit helt misslyckat allting.
M är en skit men han är ändå M liksom 😍
Om dejten är trist kan man ju gå hem och titta på film och äta choklad. Eller nåt. Istället för en back up som är en skit.

Gilla
Jag har lättare för att vara mysig tillsammans med P när jag varit iväg. Mysig är kanske fel ord jag vet inte. Men jag stör mig mindre på P än innan. Lär väl börja störa mig snart igen men men bra så länge det varar :laugh:

Han var en besvikelse idag. Vill inte säga värdelös. Det känns elakt. Men inte alls min typ. Alldeles för mild och tafatt. Och nervös fast jag inte fattade varför.
Hade meddelat M om han kunde ses. Tänkte bra ha en back up. Han jobbade och skulle träna sen men jag skrev att jag behövde honom akut så han och jag såg lite snabbt iaf. Tur det annars hade det varit helt misslyckat allting.
Stärkte den här dagen dig i grunden?

Ändå imponerande. Du ligger med någon okänd på första dejten. Han är inte bra och du får in ett gammalt ex som reserv under den lilla tiden du har barnvakt? De flesta småbarnsföräldrar är så utarbetade under småbarnsåren så de knappt mäktar med att tillverka ett syskon.

Ändå imponerande. Du ligger med någon okänd på första dejten. Han är inte bra och du får in ett gammalt ex som reserv under den lilla tiden du har barnvakt? De flesta småbarnsföräldrar är så utarbetade under småbarnsåren så de knappt mäktar med att tillverka ett syskon.
Jag kanske läser dåligt men det står ingenstans att hon leget med dejten.Eller M

Det här låter extremt destruktivt.

Det här låter extremt destruktivt.
Vidareutvecklar lite vad jag menar. Jag är helt med på att du är olycklig i situationen med P, att känslorna blivit som de blivit efter en så stormig relation och att du nog kanske inte trivs i en monogam relation ens. Du har verkat mer seriös i att du faktiskt ville göra slut på riktigt nu, även om det stannat av eftersom att det praktiskt blir svårt.

Men hela grejen med att du insisterar på att smyga iväg för att träffa någon, trots att du skrivit flera gånger att ni inte är ihop egentligen nu, att ni är vänner och att du redan innan det här försöket till avslut träffat andra vid sidan av mer öppet (det har iaf verkat så)? Det känns som att det är kicken av att göra något hemligt och "bakom ryggen" är poängen? Och om det dessutom för tillfället får dig att vara lite "mysigare" mot P så blir ju effekten bara att du kommer stanna kvar i situationen som du egentligen är väldigt missnöjd med lite längre, istället för att distansera dig och planera.

Vidareutvecklar lite vad jag menar. Jag är helt med på att du är olycklig i situationen med P, att känslorna blivit som de blivit efter en så stormig relation och att du nog kanske inte trivs i en monogam relation ens. Du har verkat mer seriös i att du faktiskt ville göra slut på riktigt nu, även om det stannat av eftersom att det praktiskt blir svårt.

Men hela grejen med att du insisterar på att smyga iväg för att träffa någon, trots att du skrivit flera gånger att ni inte är ihop egentligen nu, att ni är vänner och att du redan innan det här försöket till avslut träffat andra vid sidan av mer öppet (det har iaf verkat så)? Det känns som att det är kicken av att göra något hemligt och "bakom ryggen" är poängen? Och om det dessutom för tillfället får dig att vara lite "mysigare" mot P så blir ju effekten bara att du kommer stanna kvar i situationen som du egentligen är väldigt missnöjd med lite längre, istället för att distansera dig och planera.
Ja det är inte bra. Kommer inte ha det så här resten av livet. Bara just nu. Ibland.
Han tycker inte om M därför jag inte berättar längre när vi träffas. Den enda jag kan berätta om är F. Men ibland har jag inte nämnt honom heller. Tänkt att vad har P med det att göra öht?
P vill veta vad jag gjort och allt möjligt. Han behöver inte veta allt.

Jag gör mycket bra saker också.

Ja det är inte bra. Kommer inte ha det så här resten av livet. Bara just nu. Ibland.
Han tycker inte om M därför jag inte berättar längre när vi träffas. Den enda jag kan berätta om är F. Men ibland har jag inte nämnt honom heller. Tänkt att vad har P med det att göra öht?
P vill veta vad jag gjort och allt möjligt. Han behöver inte veta allt.

Jag gör mycket bra saker också.
Fast nu missar du min poäng lite, oavsett inställningen P har till olika personer (och planen var ju faktiskt en helt okänd person, som han faktiskt inte kan ha hunnit få en inställning till) så verkar det som att du vill ha kicken och spänningen som det ger att göra det bakom ryggen! Och att träffa någon som du inte ens tyckte var så speciell - för att sedan träffa M som du har haft en knepig relation till, bara för att störa dig lite mindre på P liksom? Det är det destruktiva.

Det är givet att du gör bra saker också, självklart. Jag lägger inte heller någon värdering i träffen med en okänd person + M egentligen - det är mönstret som det inte finns en chans att du mår bra av i längden. :heart:

Just det här är ju vad du ständigt upprepade när du drack. Du ser inte mönstret? Att du överför de känslor som var kring alkoholen till något annat. Som också är destruktivt i längden. Det är ju rätt vanligt att folk gör så.

Det låter verkligen som du skulle behöva lösa varför du har behov av olika destruktiva flykt-saker och jobba med det istället. Så det inte blir en till destruktiv spiral som du får svårt att ta dig ur.

Sug från absolut ingenstans. Vedervärdigt.
Ska detta hålla på resten av mitt liv :wtf:
Får vara glad att det inte finns någon alkohol i närheten. Det känns också trist. Eller ja så får jag väl inte skriva. Men det är bara känslor.
Känns sorgligt att inte få ta ett glas rött, eller vitt för all del. Ingenting.
Fast det där glaset lär ju bli fler. Men tänker på hur avslappnad jag blir i kroppen och i huvudet. Hur enkelt livet plötsligt känns. Hur allting ordnar sig ❤️
Och smaken! Den saknar jag. När jag dricker fint. Långsamt. Sakna.
Inte när det spårar. Då slutar det smaka nånting. Blir som saft. Vatten med lite annan smak bara.

Får vara glad att det inte finns någon alkohol i närheten. Det känns också trist. Eller ja så får jag väl inte skriva. Men det är bara känslor.
Fast det där glaset lär ju bli fler. Men tänker på hur avslappnad jag blir i kroppen och i huvudet. Hur enkelt livet plötsligt känns. Hur allting ordnar sig ❤️
Inte när det spårar. Då slutar det smaka nånting. Blir som saft. Vatten med lite annan smak bara.
Det låter som att det är dags att ta kontakt med AA-stödpersonen igen och kanske beroendevården för extra samtal?
Misstänker att situationen med P är triggande och då försöker du med alla ångestdämpare du kan hitta. Förstår att det är kämpigt nu, men försök hålla ut och framförallt hitta andra metoder för att hantera ångest och oro i kroppen.

Det låter som att det är dags att ta kontakt med AA-stödpersonen igen och kanske beroendevården för extra samtal?
Misstänker att situationen med P är triggande och då försöker du med alla ångestdämpare du kan hitta. Förstår att det är kämpigt nu, men försök hålla ut och framförallt hitta andra metoder för att hantera ångest och oro i kroppen.
Kanske skulle det gå bättre nu? Bara lite? Nästan ingenting. Minimalt.

Klart du får skriva om suget och hur du saknar saker. Det är ju något du bearbetar och ska kunna prata om just för att det inte ska bli smygande och återfall. Kunna ventilera liksom.. :heart

Du tror inte att vad som hänt sista tiden triggar? Det har ju varit rätt stormigt känslomässigt. Inte konstigt att det triggar.

Skyndade mig nu att ta medicinen. Innan jag börjar fundera massa varv på huruvida jag ska ta den eller inte. Den är ordinerad till mig. Av de som kan. Som jobbar med just detta och att jag SKA ta den när detta sätter igång.
Vet inte hur mycket den hjälper alltid. Men nu är den iaf tagen.

Det kommer gå som det brukar. Bra att du tog medicinen! Ring din AA-kontakt eller någon annan som du kan få stöd av.
Ja har skrivit till en nu. Hon har familj så är kanske upptagen. Ibland skriver vi bara till varandra. Det hjälper det också.

Kommer ikväll undvika alla övriga om någon vill ha kontakt. Jag är inte tillräckligt stabil för det.
Tänkte städa lite. Och umgås mer med bebis såklart. Vi har läst lite i en bok för en stund sedan. Mest kollat bilderna.
Och snart är det kväll.
Tänkte göra popcorn efter maten.
Lite så. Inget avancerat. Snart kommer P och det är ok. Vi får hålla det på rimlig nivå. Vill han hitta på något mer får han lösa det på egen hand.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund