Jag förstår verkligen oviljan mot att skriva om dottern på sociala medier, och jag tycker att man generellt bör vara restriktiv med det. Men jag tänker att du här blandar ihop att "skriva om din dotter" och att "beskriva dig själv" för en person som ska överväga att inleda en relation med dig. Det är ju inte dottern i sig du ska beskriva i presentationen, utan att du har barn vilket är en viktig sak för väldigt många på dejtingmarknaden.
När man döljer det i sin presentation så skapar det många frågor hos mig, och jag undrar vad mer han utelämnar som han kommer att ta upp när han själv tycker att det är lämpligt.
Dessutom har du redan skrivit väldigt mycket om din dotter på Buke vilket är ett socialt medium, så det är inte helt sant att du aldrig skulle skriva om henne

Det känns mer som att du använder henne som svepskäl, när det egentligen handlar om att du är beredd på att undanhålla den informationen om det kan leda till en första dejt, och sen tänker du att du kan ta upp det om det skulle behövas senare...