Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Fattar inte varför alla måste ifrågasätta precis allting. Helt galet.
Jag har min anledning. Och nej någon kan man ”känna”

Du har din anledning, och jag frågar för att jag försöker förstå. Jag kan själv inte komma på någon anledning till att inte vara öppen med att man är mamma, det är ju den informationen det handlar om och inte något personligt om din dotter. Du behöver t ex inte berätta om kön eller exakt ålder.

Den enda anledningen jag kan komma på är att du är rädd att någon du känner, som också är på dejtingsajten men som inte är aktuellt att dejta, ska få vetskap om att du numera är mamma. Den logiken förstår jag i så fall, men tänker att det skulle vara en riktigt bra anledning till att vänta med mer dejtande tills att du kan vara helt öppen med att du numera är mamma, inför alla människor.

Det känns som att du flyr från så mycket, försöker dölja vem du är osv. Det måste vara svårt att nå ett lugn inombords tänker jag, men du kanske inte heller söker något lugn?

Du bestämmer själv hur du vill leva, jag ifrågasätter inte det. Hyfsat ofta så ger du dock själv bilden av att du inte är tillfreds med allt, och då är det svårt att inte bry sig som medmänniska.

Tänkte skriva nykter kaffedrickare. Eller nått. Det räcker så. Hälften läser ju inte ens profilen

Ja, det är tillräckligt som info tycker jag med, man behöver inte dra hela sin story i profilen.

Huruvida man är kaffe- eller thédrickare är en känslig sak här jag nyligen lärt mig i en annan tråd, så det är bra tänkt att informera om det också 🤣

Om jag skulle hänga på tinder och se en profil är det viktigaste att se om han har barn. Och ett jobb. Det är nog mina dealbreakers (är absolut beredd att prata ändå men med dom förutsättningarna!). Jag skulle bli irriterad om det dök upp efter några dagars samtal att det fanns barn som inte ens nämns i presentationen? 🚩🚩🚩

Om jag skulle hänga på tinder och se en profil är det viktigaste att se om han har barn. Och ett jobb. Det är nog mina dealbreakers (är absolut beredd att prata ändå men med dom förutsättningarna!). Jag skulle bli irriterad om det dök upp efter några dagars samtal att det fanns barn som inte ens nämns i presentationen? 🚩🚩🚩
Hmm… ja jag irriterar aldrig någon någonsin :angel:

Jag var på dejt med en kvinna som först på dejten klämde ur sig att hon hade barn. Det blev ingen fler dejt.
Jag har inget emot att dejta någon med barn, men det är som sagt en dealbreaker om det döljs.

Tänkte kanske skriva eller man kryssar i är det väl. Seriöst men öppet för annat. Eller kanske skrämmer jag bort alla seriösa då 🤔

Ohh den har du redan passerat ! (att du skrämmer seriösa)

Du dejtar för att hitta "en bättre än den du har, som du inte tål, men måste ha kvar för ekonomin", du tänker dölja att du har barn och en inte avslutad relation. Du dejtar "för du inte klarar av att vara själv". Du rantar om att du är dricksugen för du har tråkigt hemma. Du kan tänka dej träffa "vem som helst så länge den ok med att träffa dej".

Och så undrar du varför du inte träffar nån seriös ?

Seriöst ????

Suck ni har rätt. Vem vill ha en småbarnsmamma. Eller mamma öht 😞

Många! Och det är ju de andra som sållas bort om du är ärlig från början. Och du slipper risken att du tappar intressset från dem som egentligen är okej med att du har barn, men inte att du dolde det.

Sedan tror ärligt talat att det skrämmer bort fler att du har en halvt avslutad relation med en annan man som fortfarande bor delvis hos dig, och som du är ekonomiskt beroende av. Ett barn är vanligt när man lämnat de yngre åren bakom sig, och det kan många leva med.

Dock vet jag inte vilken relation du är ute efter att hitta? Du pendlar mellan att få det att låta som att du vill hitta en långsiktig och seriös kärleksrelation, och att det handlar om kk. När jag tar upp barn och nuvarande partner, så är det främst utifrån tanken att du letar efter någon som vill vara med dig nära och långsiktigt. För kk-relationer tror jag inte att sånt spelar lika stor roll.

Många! Och det är ju de andra som sållas bort om du är ärlig från början. Och du slipper risken att du tappar intressset från dem som egentligen är okej med att du har barn, men inte att du dolde det.

Sedan tror ärligt talat att det skrämmer bort fler att du har en halvt avslutad relation med en annan man som fortfarande bor delvis hos dig, och som du är ekonomiskt beroende av. Ett barn är vanligt när man lämnat de yngre åren bakom sig, och det kan många leva med.

Dock vet jag inte vilken relation du är ute efter att hitta? Du pendlar mellan att få det att låta som att du vill hitta en långsiktig och seriös kärleksrelation, och att det handlar om kk. När jag tar upp barn och nuvarande partner, så är det främst utifrån tanken att du letar efter någon som vill vara med dig nära och långsiktigt. För kk-relationer tror jag inte att sånt spelar lika stor roll.
Helst första alternativet men tror det blir svårt. Både att jag ska hitta någon som passar min livsstil och där det kommer funka nu och i längden. Jag är tex inte alls flyttbar, sen bebis, hästar, mitt behov av egen tid osv osv

Jag kommer ta upp att en vän till mig bor hos mig ibland. Att vi tidigare varit i en relation men nu och förblir endast vänner.
Detta kommer förmodligen skrämma bort en del. Och då får det vara så för det är så livet ser ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund