Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Det är ok nu. Har gjort tusen andra grejer hemma. Polerat köksbänken bland annat.
Får vara glad att det krävs så många steg att gå in och köpa. Bor en bit bort. Så hinner tänka över massa gånger.
Alla har sån koll på mig också. Vet inte hur jag skulle kunna komma undan med det. Sen vill jag inte dricka. Eller inte så som jag gör. Orkar inte riktigt ha det så här heller.
Ska ta medicinen imorgon. Måste in då. Får ringa min kontakt om det blir så här igen 😞

Det går inte diskutera nånting med honom längre. Alls.
Jag mår inte bra. Känner mig tom.
Hans kommentarer sårar för mycket. Jag orkar inte mer. Han måste hata mig. Varför hatar han mig?
Varför alla dessa kommentarer? Tjuvnyp om att jag är dum i huvudet.
Så dum i huvudet är jag väl inte?
Jag ville bara ha nån slags plan. Avsluta projekt men ”så dum i huvudet är du inte att du inte fattar att det inte går att göra nu när det är nio minus ute”
Nej jag menade inte nu på sekunden såklart men så fort som möjligt. Inte i maj.
Jag får inte komma med några krav. Ingenting.
Kommer sluta med att jag får göra allting själv.

Tipstips! Det går att klicka på texten som "förhandsvisas" också 😁

Oklart om det bara gäller på mobil dock, också oklart vad ni använder för enheter för att surfa på Buke med.. Jag har bara antagit att det är mobil/surfplatta. Så det kanske inte alls är ett tips. I så fall backar jag långsamt ut härifrån igen 👋😅

Det har nog tagit hårt detta för honom med bebis. Att hon finns.
Annars vet jag inte vad det är frågan om.
Och nej tyvärr går det inte ha någon vettig diskussion utan att vi börjar hugga på varandra. Han hugger mest och konstant. Mer subtilt. Jag blir mer förbannad.
Vill bara ha ett avslut nu. Måste kolla om det går att tidigarelägga detta. Eller om det blir om vecka. Mer än så orkar jag inte.
Saker kommer bli halvgjorda.

En grej han också sa nyligen. Vi var han, jag och en till. Pratade lite om bebisar och sen kom vi in på godis. Om de ska ha lördagsgodis eller inte.
Jag har ingen direkt åsikt om det utan tänker att det kan nog funka att ha sånt hemma hela tiden och funkar det inte får man väl begränsa det till vissa dagar.
Då började han prata om att han fick smaka vin som liten och att det var så äckligt att han inte ville ha mer.
Men alltså är inte detta en dum jämförelse?
Varför tar han upp detta framför den andra personen när jag är med?
Ska jag ha vin hemma är det det han menar?
Jag sa inte ett pip. Ville bara att han skulle sluta massa goja.

Edit: alltså lite äldre barn. Bebisar ska såklart inte ha godis.

Det har nog tagit hårt detta för honom med bebis. Att hon finns.
Annars vet jag inte vad det är frågan om.
Jag tror du är något på spåren där, utifrån vad du beskrivit så verkar det lite som att han kan vara svartsjuk på bebis. Att hon får din uppmärksamhet och tid, vilket är rätt naturligt och självklart att hon ska få.

Oavsett, hon kommer före en vuxen man. Alltid. Du gör rätt som sätter henne och dig i första rummet och planerar ett avslut med P när du inte ser en väg framåt. Heja dig! ❤️

Sjukt skumt.
Forskningen visar väl dessutom att ungdomar som får smaka hemma dricker mer.
Jo jag fick ju det och det gick inte precis lysande.
Mest blev det bara så märklig stämning. Den andra personen sa inte heller ett ljud och vet om mina problem.
Hade någon annan pratat så hade jag inte brytt mig så mycket. Men han om någon vet om hur det varit därför fattar jag inte vad han får ut av sånt där.
Jo det känns som tjuvnyp det också. Men kanske inte menat så.
Förr kunde jag säga precis vad jag tycker och tänker men känner mer och mer att det inte är någon idé.
Det är som det är. Han är som han är.
Vill han dricka vin och resa, satsa på sitt jobb så varsågod.

En grej han också sa nyligen. Vi var han, jag och en till. Pratade lite om bebisar och sen kom vi in på godis. Om de ska ha lördagsgodis eller inte.
Jag har ingen direkt åsikt om det utan tänker att det kan nog funka att ha sånt hemma hela tiden och funkar det inte får man väl begränsa det till vissa dagar.
Då började han prata om att han fick smaka vin som liten och att det var så äckligt att han inte ville ha mer.
Men alltså är inte detta en dum jämförelse?
Varför tar han upp detta framför den andra personen när jag är med?
Ska jag ha vin hemma är det det han menar?
Jag sa inte ett pip. Ville bara att han skulle sluta massa goja.

Edit: alltså lite äldre barn. Bebisar ska såklart inte ha godis.
Tidigarelägg utsparkningen!

Tidigarelägg utsparkningen!
Jo.
Är rädd. Vet inte varför. Mest kanske för att återigen bli övertalad till något jag inte helst vill. Eller att han ska hitta på något.
Bli arg?
Allt känns bara så jobbigt.
Jag är väl en fegis men vill verkligen inte ha bråk.
Jag måste stålsätta mig. Oavsett vad han säger måste jag höra det.
Jag borde stått på mig tidigare. Då hade jag sluppit allt detta nu.

Och inte låta någon ta över. Det har jag tänkt sen jag var liten. Att jag aldrig ska bli beroende av någon. Och ändå blir det så här och inte bara med honom.
Nej fattar inte.
Jag vill inte ha någon. Känner mig arg på hur det är.
Jag ska bara ha bebis och djuren. Ingen annan. Ska gå i celibat också. Lika bra det. Och bli vegetarian när jag ändå håller på.

Och inte låta någon ta över. Det har jag tänkt sen jag var liten. Att jag aldrig ska bli beroende av någon. Och ändå blir det så här och inte bara med honom.
Nej fattar inte.
Jag vill inte ha någon. Känner mig arg på hur det är.
Jag ska bara ha bebis och djuren. Ingen annan. Ska gå i celibat också. Lika bra det. Och bli vegetarian när jag ändå håller på.
Nu ska du inte ta i så du spricker :nailbiting: tänk dig en smaskig grillad köttbit med bea mm :idea::d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund