Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Och inte låta någon ta över. Det har jag tänkt sen jag var liten. Att jag aldrig ska bli beroende av någon. Och ändå blir det så här och inte bara med honom.
Nej fattar inte.
Jag vill inte ha någon. Känner mig arg på hur det är.
Jag ska bara ha bebis och djuren. Ingen annan. Ska gå i celibat också. Lika bra det. Och bli vegetarian när jag ändå håller på.
Förlåt för skrattet, men ja för fan om det känns bra! :D Kör hårt! Så länge vi inte snackar flat earth och eteriska oljor!

Jag tycker att livet som celibat är gravt underskattat så jag säger kör. :D Så himla lugnt och skönt att inte behöva bry sig om nån snubbes känslor och åsikter, utan bara sköta sig själv och djuren, och bebis såklart i TS fall.
Fast dom är bra att ha till att bära tunga saker och värma fötter en kall vinterdag :idea:
Och skulle dom även vara bra i sängen så är det en bonus, bara dom åker hem efteråt.

Kontrollbehovet är så stort.
Känns som att jag andas ut mer när han är borta.
Han ska veta precis vad jag gör. Med vem och vad som hänt under dagen. Vad som sagts och gjort.
Nånstans har jag tänkt att detta är av omtanke men är numer osäker.
Kontroll bara för kontrollens skull?

Kontrollbehovet är så stort.
Känns som att jag andas ut mer när han är borta.
Han ska veta precis vad jag gör. Med vem och vad som hänt under dagen. Vad som sagts och gjort.
Nånstans har jag tänkt att detta är av omtanke men är numer osäker.
Kontroll bara för kontrollens skull?
Har du äntligen insett att han försöker och lyckas kontrollera dig, det är ju därför han sitter på koder, nycklar, kameror mm.

Om exakt en vecka senast ska jag säga allt detta. Att det är slut.
Idag är han på annat håll. Det känns skönt.
Sen får han en månad på sig att hitta annan stallplats.
Är inte det generöst?
Vi har inget skrivet kontrakt (till skillnad mot alla andra) och inget vettigt muntligt heller.

Om en vecka precis innan uppsägning måste jag ändra på låset. Han får inte fri tillgång till huset efter det.
Jag vill inte det. Orkar inte det längre.

Jag vill ha ett lugnare liv. Och inte vara så kontrollerad hela tiden.
Det kommer mest troligt bli så när han försvinner. Eftersom att han har sitt stora kontrollbehov.
Och lugnare i och med att jag kan fokusera på det viktigaste mer utan att ta hänsyn till vad han vill. Och jag slipper störa mig på honom och ta emot allehanda skit kommentarer.

En månad känns som lång tid. Kommer bli jag som får ta största ansvaret över hästen. Vilket jag redan gör men ändå.
Är bara så trött. Kroppen och huvudet behöver semester.
En varm strand. Solen och havet. Bruset från vågorna. Den blå himmelen.
Avlägsen musik.
Jag drar tårna genom sanden. Långsamt.

Om exakt en vecka senast ska jag säga allt detta. Att det är slut.
Idag är han på annat håll. Det känns skönt.
Sen får han en månad på sig att hitta annan stallplats.
Är inte det generöst?
Vi har inget skrivet kontrakt (till skillnad mot alla andra) och inget vettigt muntligt heller.

Om en vecka precis innan uppsägning måste jag ändra på låset. Han får inte fri tillgång till huset efter det.
Jag vill inte det. Orkar inte det längre.
Men om ni vare sig har skriftligt eller muntligt kontrakt finns det väl ingen anledning att vänta till exakt slutet av månaden om det känns jobbigt att vänta? Att du ger honom en månads uppsägningstid är väl vettigt och hyggligt, men jag förstår kanske inte riktigt varför den måste börja vid en exakt tidpunkt när kontrakt saknas?

Men om ni vare sig har skriftligt eller muntligt kontrakt finns det väl ingen anledning att vänta till exakt slutet av månaden om det känns jobbigt att vänta? Att du ger honom en månads uppsägningstid är väl vettigt och hyggligt, men jag förstår kanske inte riktigt varför den måste börja vid en exakt tidpunkt när kontrakt saknas?
Därför att jag fått för mig att det är viktigt.
Alla större förändringar ska ske när något annat avslutas för bästa effekt.
Mentalt har jag nu förberett mig massor. Men även ordnat med praktiska saker.
Sådant jag lagt på honom har jag börjat ta över mer igen.
Han har även kommenterat detta. Att han märker en stor förändring på mig. Jag är så lugn har han sagt.
Jo det är jag för jag måste och vill.

Det är väl rätt allmän kutum att räkna uppsägningstider från närmsta månadsskifte i liknande sammanhang? Och nu är det ju ändå slutet av månaden. Så verkar väl allmänt rimligt och eliminerar dessutom en grej som kan ifrågasättas och argumenteras om, när nu inga villkor finns skriftligt dokumenterade.

Det är väl rätt allmän kutum att räkna uppsägningstider från närmsta månadsskifte i liknande sammanhang? Och nu är det ju ändå slutet av månaden. Så verkar väl allmänt rimligt och eliminerar dessutom en grej som kan ifrågasättas och argumenteras om, när nu inga villkor finns skriftligt dokumenterade.
Hade han inte haft hästen här hade jag hållit med @bettysmatte men det är just det att jag känner att det inte känns rimligt att kasta ut båda från en dag till en annan.
Fixar han snabbare stallplats så är det bra. Men han får en månad på sig.

Jag kan erbjuda mig att vara referens också om det behövs. Det är ju lite oroväckande att någon söker en akut stallplats. Men det handlar mer om att vi varit tillsammans inte om hur han eller hästen varit i stallet.
Jag kan intyga att hästen är väldigt trevlig och bra i flock.

Hade han inte haft hästen här hade jag hållit med @bettysmatte men det är just det att jag känner att det inte känns rimligt att kasta ut båda från en dag till en annan.
Fixar han snabbare stallplats så är det bra. Men han får en månad på sig.
Jag tycker också att det är vettigt att han ska få en månad på sig att flytta hästen. Det har jag inte sagt emot. Jag reagerade bara på att det tvunget skulle vara vid månadsskiftet. Det skulle ju precis lika gärna kunna vara en månad från idag, till exempel.

Jag kan erbjuda mig att vara referens också om det behövs. Det är ju lite oroväckande att någon söker en akut stallplats. Men det handlar mer om att vi varit tillsammans inte om hur han eller hästen varit i stallet.
Jag kan intyga att hästen är väldigt trevlig och bra i flock.
Fast anledningen till att han behöver flytta hästen är ju inte konstig? Ni ska separera och hans häst kan inte stå kvar i ditt stall. Den anledningen kan han ju själv uppge om någon undrar. Jag tycker att du ska försöka låta bli att lägga så mycket energi på ett problem som är hans att lösa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund