Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

P är påväg. Han undrade om jag vill rida ut med honom.
Jag vet inte? Kanske dumt?
Plus att jag vet inte om det ens går rent praktiskt just idag. Möjligt men tveksamt innan det hinner bli mörkt.
Han har köpt mat och annat gottis till mig.
Verkar vara på bra humör. Skickar hjärtan mm och ringt några gånger. Jag har inte orkat svara.
Mindre än en vecka nu. Börjar känna mig som någon som går bakom ryggen. Oskön känsla.
Alltså jag vet ingen som lyckas göra snygga avslut på sina relationer de är bara mer eller mindre dåliga. Senaste jag avslutade hade jag tänkt år på att avsluta och veckorna innan konsulterade jag alla möjliga om hur jag skulle göra och hade en total kris innan jag tillslut lyckades få ur mig att jag inte ville mer.
Det är inte lätt, du gör så gott du kan. Om du känner att din plan för avslut är det du behöver för att göra slut, så håll dig till den utan att känna allt för dåligt samvete. Han kommer överleva, han är vuxen, att bryta upp är en del av att vara vuxen. Du ska ta hand om dig och bebis <3 det är ditt ansvar, han får ta hand om sig och sin häst(!) det är hans ansvar.

Säkert goddag yxskaft men han ser min mail direkt om han går in via min dator (vilket han har fri tillgång till när han är hos mig)
Jag ser ju när mail öppnas. Ibland öppnar han dem före mig.
Grejen är att jag inte har sagt ifrån heller.
Därför också jag aldrig skriver här på Bukefalos från datorn. Då skulle han förmodligen hitta hit också.

Allt känns bara så fel.

Edit: Han har flera datorer, jobbdator, privat och säkert nån till. Han har egentligen ingen som helst anledning att använda min annat än i hålla-koll-syfte.

Men herregud, byt lösen på datorn och mejlen!! Vad ska han med de till? Du behöver inte ens ge en anledning, det är inte hans business. Han kan använda sin tfn om han är hos dig. Byt lösen till allt!!
Jag är inte så irriterad på honom vad gäller detta men desto mer på mig själv. Jag gör typ allt jag skulle råda någon annan att INTE GÖRA :banghead:

Säkert goddag yxskaft men han ser min mail direkt om han går in via min dator (vilket han har fri tillgång till när han är hos mig)
Jag ser ju när mail öppnas. Ibland öppnar han dem före mig.
Grejen är att jag inte har sagt ifrån heller.
Därför också jag aldrig skriver här på Bukefalos från datorn. Då skulle han förmodligen hitta hit också.

Allt känns bara så fel.

Edit: Han har flera datorer, jobbdator, privat och säkert nån till. Han har egentligen ingen som helst anledning att använda min annat än i hålla-koll-syfte.
Byt lösenord NU!

Byt lösen på allt och aktivera tvåstegsverifiering överallt där det går, då är det säkrare både från den där jeppen och andra intrång. Behöver han absolut kolla nåt medan han är hos dig så kan han göra det från sin mobil, han har inte i din dator att göra och ska ge blanka :devil: i dina mail och annat privat du kan ha där.

Själv hade jag tagit honom i örat och hivat ut efter ett sånt där tilltag men jag är INTE snäll med gränslösa män. Jag kanske skulle börja hålla kurser i ämnet? :angel:

Han har varit väldigt gullig idag. Det känns jobbigt. För jag har tänkt fram och tillbaka om ett avslut verkligen är rätt. Tvingar mig själv att tänka att jo det måste bli så.

Just nu lagar han mat. Luktar helt fantastiskt. Bebis är med i sin Björn i köket och de snicksnackar medan jag bara gör ingenting just nu och har nyss duschat i lugn och ro.

Han har varit väldigt gullig idag. Det känns jobbigt. För jag har tänkt fram och tillbaka om ett avslut verkligen är rätt. Tvingar mig själv att tänka att jo det måste bli så.

Just nu lagar han mat. Luktar helt fantastiskt. Bebis är med i sin Björn i köket och de snicksnackar medan jag bara gör ingenting just nu och har nyss duschat i lugn och ro.
Ärligt talat de flesta kan vara trevliga och gulliga när det passar dom, det är hur de är på långsikt som är intressant. Du har levt med den här mannen skitlänge, du vet hur han fungerar, det är inte som att han plötsligt blivit en skinande ny person. Han känner att du är på väg bort och visar sig då från sin bästa sida, men det är inte den du ska bedöma honom utifrån, det är de värsta sidorna man ska välja partner utifrån. Orkar jag leva med den här personen när den är som sämst.

Nej jag orkar ju inte. Inte när han är sitt sämsta jag.

Just nu känner jag mig småledsen. Vill hitta på något nu men inte med honom.
Vill leva. Vill göra NÅNTING.
Men ligger just nu i sängen pga övertrött bebis som håller på somnar ideligen för att sen stirra på mig med stora ögon och bli trött några sekunder senare.
Det känns så segt allting bara.
Plus att jag har sug från ingenstans och tycker synd om mig själv pga vinbrist.
Helt fel men det kommer att gå över som alltid.

Vissa tankar går bara i loop hos mig. Som en repig kassettbandspelare som bara fastnar konstant. Och om någon är för ung för att fatta så fick man ta upp den och så visar det sig dragit ut på själva bandet.
Så håller min hjärna på med.
Blir tokig!
Det är ett evigt öppna kassetten och pilla ner bandet.
Kan jag inte bara lyssna på Spotify? Med massa låtar att välja bland?
Nej det är samma kassett som fastnar igen och igen.

Gör slut.
Drick inte alkohol.
Gör vettiga saker.
Kasta kasetthelvetet åt fanders och välkommen till verkligheten.
PUNKT!

Jag kommer för alltid sedan jag träffade nuvarande partner sätta ribban vid de sämsta beteendena. Det finns tro det eller ej vettiga människor som har vettig syn på relationer. P har väldigt många lägsta beteenden du absolut inte varken borde stå ut med eller längre står ut med! Håll blicken framåt ❣️

Jag borde bjudit hem någon ikväll. P skulle tappa det fullständigt 😅
Helst någon har inte tål.
Tänker då hade han kanske självmant känt att nu är det nog.
Eller också så inte. Suck jag vet inte.
Det alternativet hade varit betydligt lättare än detta korrekta som jag planerar att göra.

Det alternativet hade varit betydligt lättare än detta korrekta som jag planerar att göra.
Varför tror han denna gång skulle känt att det var nog när han inte gjort det innan?

Nej jag tror han skulle guilt trippat dig enormt som reaktion och så hade du fått ännu jobbigare ❤️‍🩹

Du kommer må bättre efteråt om du håller dig till din plan. Ge dig själv credd för att du faktiskt lagt ner tid och energi på att planera väl för att komma loss, det är fint att se att du värderar dig själv och din dotter på det viset! ❤️

Nu har jag bestämt dag och ungefärlig tidpunkt. Skrivit ner en lista på samtliga kvarstående uppgifter att göra och lösa.
Lösenordet på mailen kanske jag redan idag kan ändra?
Risken är att jag sen själv inte vet vad lösenordet är.
Har en lapp bredvid datorn med massa lösenord så är hur enkelt som helst komma in överallt 🙈
Den måste jag se över och inte ha så lättillgängligt.
Bra däremot där man behöver BankID dit lär han inte ha nån tillgång. Vilket numer även rör allt som har med bokföringen att göra (till skillnad från förra systemet).
Och banken mm kommer han inte in i. Det känns väldigt viktigt.

Nu har jag bestämt dag och ungefärlig tidpunkt. Skrivit ner en lista på samtliga kvarstående uppgifter att göra och lösa.
Lösenordet på mailen kanske jag redan idag kan ändra?
Risken är att jag sen själv inte vet vad lösenordet är.
Har en lapp bredvid datorn med massa lösenord så är hur enkelt som helst komma in överallt 🙈
Den måste jag se över och inte ha så lättillgängligt.
Bra däremot där man behöver BankID dit lär han inte ha nån tillgång. Vilket numer även rör allt som har med bokföringen att göra (till skillnad från förra systemet).
Och banken mm kommer han inte in i. Det känns väldigt viktigt.
Gör en lista med lösenord på din telefon? För den kommer han väl inte åt, hoppas jag? Byt i annat fall pin-kod (eller hur du nu väljer att logga in) på den.

Jag har också en sådan låst lista i telefonen. Förutom att jag har ett system liksom så de är lätta för mig att komma ihåg och att skapa nya.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund