Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Just nu snurrar helt fel tankar till och från. Ja jag är less på detta ständigt ifrågasättande av mina egna tankar.
Det handlar inte om att vara stark.
Det handlar om att ändra på tankemönster.
Suget försvinner givetvis. Det gör det alltid.
Romantiserande och få det till att det skulle bli så mycket bättre när det finns tusen anledningar på att det inte blir bättre alls utan till det sämre.
Dessa ständiga påminnelser.

Måste ta till mer åtgärder. När de snurrar som mest är det svårt att komma på en enda tillräckligt bra åtgärd. Annat än att tvinga mig själv att ifrågasätta varje sånt där frö.
Snart är det en hel perennrabatt med massa ogräs i. Varje dag rensar jag och rensar och ändå kommer mer ogräs och invasiva arter.
Till slut det jag bara ett hav av kaosrabatter och ogräs.
Vill bara ta fram gräsklipparen och köra över hela skiten men den är ur funktion och inte fattar jag hur man lagar den och verkstan är stängd.

Jag behöver se över allternativ. Det måste ju finnas massa sådana.
Funkar det inte att komma fram till någon rimlig lösning. Ja jag vet inte.
Får trycka på ännu mer på P att detta är inte rimligt. Fattar fortfarande inte att han inte ser det själv.
Vet inte riktigt vad jag skriver eller om någon fattar eftersom jag inte fattar själv nånting knappt. Annat än att så här vill jag inte ha det längre.
Kan inte leva så här fram till sommaren.
Men vem ska jag kontakta? Det är det jag funderar på. Jag vet ju vad alla kommer säga. Inget något någon säger hjälper ju.
Det är upp till mig att lösa.
Så ja jag får se till att lösa detta. Hur jäkla svårt ska det va!

Ok jag får ge det en månad till. INTE MER!
Och under tiden prata, prata och prata med P
Vara en papegoja.
Ger han sig inte då byter jag lås. Får ringa låssmeden i värsta fall.
Om en månad om ingen ändring sker.
Han kommer att hata mig.
Hoppa över att ge det en månad. Han kommer inte ändra sig hur mycket du än tjatar.
Ring låssmeden på måndag istället ❤️
Du behöver inte bryta med P på måndag om du inte vill. Men ta tillbaka ditt hem. DU bestämmer om och när han ska besöka det. Byt låset! ❤️

Jag behöver se över allternativ. Det måste ju finnas massa sådana.
Funkar det inte att komma fram till någon rimlig lösning. Ja jag vet inte.
Får trycka på ännu mer på P att detta är inte rimligt. Fattar fortfarande inte att han inte ser det själv.
Vet inte riktigt vad jag skriver eller om någon fattar eftersom jag inte fattar själv nånting knappt. Annat än att så här vill jag inte ha det längre.
Kan inte leva så här fram till sommaren.
Men vem ska jag kontakta? Det är det jag funderar på. Jag vet ju vad alla kommer säga. Inget något någon säger hjälper ju.
Det är upp till mig att lösa.
Så ja jag får se till att lösa detta. Hur jäkla svårt ska det va!

Anledningen till att han stannar kvar är helt enkelt att det har funkat varje gång. Ni har gjort slut och han har sagt "nä jag tror inte det" och sen har ingenting ändrats, givetvis tänker han ha samma plan denna gången med, varför skulle han inte ha det?

Du har rätt att avsluta detta NU. Han behöver inte fundera över det, det är slut och han ska därifrån. Jag tror det är fler än du tror som skulle hjälpa dig men du har målat in dit i ditt eget hörn mentalt där du tror att ingen är på din sida

Ok jag får ge det en månad till. INTE MER!
Vara en papegoja.
Ger han sig inte då byter jag lås. Får ringa låssmeden i värsta fall.
Om en månad om ingen ändring sker.
Han kommer att hata mig.
Men det kan omöjligt ta en månad att prata fram ett slut! Vad är det han inte förstår? Vad är det du vill uppnå; att ni är överens?

Det räcker att EN inte vill så är det över. Det är inget att förhandla om i en hel månad.

Jag vill och behöver vara närvarande.
Kunna tänka klart.
Ta in alla nyanser.
Hålla huvudet kallt.
Fokusera på rätt saker.
Vara lugn oavsett vad som händer.
Inte pendla för mycket i måendet.
Ta in det positiva i livet. Vilket i hög grad är bebis men även annat.

Hjärnan trubbas av om man dricker. Vilket gör allt det ovanstående svårare att fullfölja och i vissa fall omöjligt.
Detta påminner jag mig själv nu.

Men det kan omöjligt ta en månad att prata fram ett slut! Vad är det han inte förstår? Vad är det du vill uppnå; att ni är överens?

Det räcker att EN inte vill så är det över. Det är inget att förhandla om i en hel månad.
Jag vet inte. Överens hade varit det bästa men det blir inte så. Jag ska prova att prata mer.
Jag vet inte. Är rädd. Och förvirrad.
Får inte vara förvirrad. Måste vara mer på. Mer nånting.

Jag vet inte. Överens hade varit det bästa men det blir inte så. Jag ska prova att prata mer.
Jag vet inte. Är rädd. Och förvirrad.
Får inte vara förvirrad. Måste vara mer på. Mer nånting.
Jag tror inte att du kommer få honom att säga Ok jag förstår kära du, då ska jag naturligtvis gå och du ska inte ha dåligt samvete för min skull, jag är inte sårad.

Det händer inte. Du måste stå på dig ändå. Du kommer inte få bekräftelse från honom på att du gör rätt.

Vara en papegoja.
Det här är ett tankefel.
Målet är inte att du ska övertyga honom att ditt beslut är vettigt eller övertala honom att tycka samma sak som du.
Målet är att du ska informera om att du har fattat ditt beslut och att göra slut.

Om du resonerar så här så överlämnar du i praktiken till honom att bestämma och ha ett veto som blir överordnat dina egna åsikter.
Då kan du ägna resten av livet åt att försöka få honom att ändra sin vilja. Men det är inte det du vill, det är att avsluta relationen för att inte behöva fortsätta med att hantera honom eller hans vilja.

Hoppa över att ge det en månad. Han kommer inte ändra sig hur mycket du än tjatar.
Ring låssmeden på måndag istället ❤️
Du behöver inte bryta med P på måndag om du inte vill. Men ta tillbaka ditt hem. DU bestämmer om och när han ska besöka det. Byt låset! ❤️
Instämmer. Det är lika jobbigt på måndag som om en vecka eller månad, du gör bara dig själv en otjänst genom att dra ut på det.

Hästen skulle kunna få stå här till sommaren men då måste det bli så att jag sköter allt kring 🐴. Och dra av det sen när 🐴 flyttar.
På så vis behöver inte P åka hit på samma sätt tänker jag. Eller så får han pendla men det gör han aldrig utan att sovit minst en natt hos mig. Eller ja nån gång har hänt men då har det varit jobbrelaterat mest.

Jag kan se över sen vad hästen kostat och dra av det på traktorn? Det var hans eget förslag. Inte just det där med att jag ska ansvara över hästen utan detta med att drs av på traktorn. Det hästen har kostar i hyra fram tills de flyttar.
Jag räknade lite snabbt på det men kommer ändå vara skyldig P runt 100 000 kr och det känns skit.

Hästen skulle kunna få stå här till sommaren men då måste det bli så att jag sköter allt kring 🐴. Och dra av det sen när 🐴 flyttar.
På så vis behöver inte P åka hit på samma sätt tänker jag. Eller så får han pendla men det gör han aldrig utan att sovit minst en natt hos mig. Eller ja nån gång har hänt men då har det varit jobbrelaterat mest.

Jag kan se över sen vad hästen kostat och dra av det på traktorn? Det var hans eget förslag. Inte just det där med att jag ska ansvara över hästen utan detta med att drs av på traktorn. Det hästen har kostar i hyra fram tills de flyttar.
Jag räknade lite snabbt på det men kommer ändå vara skyldig P runt 100 000 kr och det känns skit.
Jag tror rätt bestämt att hästen MÅSTE flytta så du kan släppa ALLT kring P. Så länge hästen är kvar är han också kvar.

Tråkigt med traktorn, men helt ärligt är det ju inget att göra något åt? Om det är hans traktor och han vill ha den så får det ju bli så. Men jag förstår att det är en bra hållhake eftersom du behöver den.

Jag tror rätt bestämt att hästen MÅSTE flytta så du kan släppa ALLT kring P. Så länge hästen är kvar är han också kvar.

Tråkigt med traktorn, men helt ärligt är det ju inget att göra något åt? Om det är hans traktor och han vill ha den så får det ju bli så. Men jag förstår att det är en bra hållhake eftersom du behöver den.
Det står på mig. Vi betalade hälften var.
Det är liksom våran traktor. Fast jag sen stått för mer löpande kostnader kopplat till den sen.
Tycker det är rimligt att han ska få sin del tillbaka. Och ja då är väl detta med att räkna bort stallhyra en väg?

Ja jag håller med om att ett stort problem är att jag nånstans vill att han ska känna sig ok med allt.
Här borde jag skita mer i vad han tycker men klarar tydligen inte av det.
Han behöver inte gilla avslutet men ändå säga ok.
Jag vill inte vara ovän med honom. Ja visst att vi varit oense och bråkat massor av gånger. Men detta är annorlunda. Kan inte förklara riktigt.
Men jag tror att jag skulle kunna få han att inse att det kan inte vara vi två längre.
Han har själv sagt att någon annan skulle sagt att han skulle gjort slut för länge sen. Oklart vem denna ”någon annan är”. Ska fråga honom om han ens pratat med någon annan om oss. Han kanske skulle behöva det.

Det står på mig. Vi betalade hälften var.
Det är liksom våran traktor. Fast jag sen stått för mer löpande kostnader kopplat till den sen.
Tycker det är rimligt att han ska få sin del tillbaka. Och ja då är väl detta med att räkna bort stallhyra en väg?
Ja, det låter väl rimligt att du räknar bort stallhyran. Så länge det inte används som ett argument för att hästen - och därmed HAN - ska hålla sig kvar hos dig längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund