Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Tänkte på det där med att se fram emot.
Ser nog inte fram emot… nånting.
Brukar folk se fram emot saker?
Allt händer ju ändå. Eller inte händer.
Men ser fram emot nej.
Bli lite och skruttigare? Den fortsatta miljöförstöringen?
Absolut att jag ser fram emot saker hela tiden :) ! Det kan vara småsaker som att jag ska äta något gott till middag eller att något bra TV-program ska börja igen. Eller större saker, som t.ex. min vindsrenovering. Den såg jag jättemycket fram emot!

Absolut att jag ser fram emot saker hela tiden :) ! Det kan vara småsaker som att jag ska äta något gott till middag eller att något bra TV-program ska börja igen. Eller större saker, som t.ex. min vindsrenovering. Den såg jag jättemycket fram emot!
Jag fattar detta. Men inget av detta heller skulle jag direkt se fram emot heller tror jag. Måste vara något fel på mig vad vet jag?

Ser du aldrig fram emot att rida? Att se bebis utveckling?
Bebis växer oavsett. Ridningen är väl det som är närmast som jag ser fram emot. Förr hann jag sällan se fram emot då det var mer ett jobb och oavsett ska det göras liksom. Hann som aldrig längta i den definitionen.
Numer jo jag saknar det så som det var tidigare. Samtidigt inte. Gah jag vet inte. Däremot saknar jag fortfarande hästen med stort H väldigt mycket. Han kommer i mina tankar väldigt ofta ❤️

Bebis växer oavsett. Ridningen är väl det som är närmast som jag ser fram emot. Förr hann jag sällan se fram emot då det var mer ett jobb och oavsett ska det göras liksom. Hann som aldrig längta i den definitionen.
Numer jo jag saknar det så som det var tidigare. Samtidigt inte. Gah jag vet inte. Däremot saknar jag fortfarande hästen med stort H väldigt mycket. Han kommer i mina tankar väldigt ofta ❤️
Fast man ser ju fram emot saker även om de händer! Jag ser fram emot våren t ex. Trots att jag vet att den kommer vara sig jag vill eller ej. Jag längtar efter våren med - men inte så jag går och trånar eller ens tänker på den dagligen. Men börjar jag tänka på den eller prata om den så ser jag väldigt mycket fram emot den

Fast man ser ju fram emot saker även om de händer! Jag ser fram emot våren t ex. Trots att jag vet att den kommer vara sig jag vill eller ej. Jag längtar efter våren med - men inte så jag går och trånar eller ens tänker på den dagligen. Men börjar jag tänka på den eller prata om den så ser jag väldigt mycket fram emot den
Sant! Våren får gärna komma NU!

Men om detta med dejtande skulle vara skadligt för mig. Då måste jag sluta med det också.
Jag får verkligen inte göra nånting som normala människor. Ingenting.
Segt minst sagt.

Du framstår ofta som väldigt osympatisk. Är det någon sorts försvarsmekanism tror du?

För övrigt är det ju för min del inte så viktigt att du ser fram emot samma saker som jag. Det jag ville visa var exempel på vad man kan se fram emot.
Va? Och jag tycker ofta du verkar just det. Jag har massor av sympati för allt möjligt.

Men om detta med dejtande skulle vara skadligt för mig. Då måste jag sluta med det också.
Jag får verkligen inte göra nånting som normala människor. Ingenting.
Segt minst sagt.

Du får som vuxen människa givetvis göra precis vad du vill, inom lagens gränser givetvis. Det förändrar inte det faktum att det kan vara nyttigt att reflektera över anledningen till att du gör si eller så.
Till exempel att dejtande ska ske för att du vill det, inte för att du inte vill rannsaka dig själv eller användas som en annan form av missbruk.
Och jodå, det finns massor av saker du "får lov" att göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund