Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Ja det var en annan mer bestämd karamelldrottning där i januari. Bestämd och lite arg på hela situationen. Mest på P men även annat. Nu orkar jag inte längre hålla på. För hur jag än tänkt att jag skulle gå tillväga skiter det sig bara. Klart jag KAN sparka ut honom men klarar ändå inte av det.
Om jag skulle träffa någon bättre då kanske. Men jag fattar nånstans att det också är fel. Men tänker så ändå.
Vi måste prata igen. Suck. Men inte just nu. Det orkar jag inte.

Ja, det är fel att lösa problemen med P genom att dra in någon annan man. Men vägen är inte spikrak. Januarikaramellen var inte i onödan och är inte borta för alltid. Stigen slingrar sig ändå framåt!

Även om jag inte alls tycker dejting och Tinder låter toppen i detta läget så tänker jag att "förälder" räckt gott i en presentation, ang den tidigare diskussionen.

Man kan väl följa tråden utan att skriva regelbundet i den? Jag har följt karamellens trådar i flera år utan att kanske skrivit mellan 5-10 inlägg totalt.

Självklart!! Men svaret på inläggets frågor/påståenden diskuterades ju väldigt nogsamt trots att TS uppenbarligen tyckte det var väldigt jobbigt väldigt nyligen. Jag syftar alltså på att i känsliga trådar endast bidra med enstaka lösrykta/negativa inlägg väldigt sällan och selektivt. Även på internet tänker jag att man får försöka ha lite känsla där även om det såklart är tillåtet liksom och inte på nivån att det är något att rapportera.

Det är svårare att lämna destruktiva (oavsett orsak) relationer än ”vanliga”. Ofta tar det 5-7 försök. Det kan finnas så många skäl, att känna att man beroende av personen, ekonomiska, kulturella och allt däremellan.
Utifrån är det alltid enklare än för den mitt i.

Jag tycker också att @karamelldrottningen ska dumpa bums. Men jag fattar att det kan vara svårt.

Fast det är ju inte ditt problem, du har väl inte svårt att hitta män?
Men som nån tidigare skrev - @Sel tror jag? - skulle du själv vilja inleda nåt seriöst med någon som inte klippt banden till ett ex och har ett relativt litet barn med nån annan och som vill hålla dig hemlig för exet?

Var sak har sin tid och nu verkar du bara (igen!) vilja ersätta ditt missbruk mot ett annat.
Hittills tycker jag att de flesta i tråden fokuserat på att du ska vara rädd om dig själv och ditt barn men jag tycker fan att du kan vara lite rädd om andra människor också, jag tycker du beter dig som skit mot P oavsett om han beter sig som skit mot dig och att dra in nån annan man är inte heller schysst mot den mannen.

Skärp dig, du är ju inte dum i huvudet.
Nej det skulle jag inte. Jag behöver någon vettig. Någon som inte är som jag.

Det har jag inte tänkt på. Att jag beter mig som en skit nu för det tycker jag inte. Hade någon annan skrivit och resonerat så så hade jag troligen tyckt det men eftersom att det är jag så känns det ändå rimligt på något sätt. Nej jag kan inte förklara.
Vill verkligen inte såra P.

Nej det skulle jag inte. Jag behöver någon vettig. Någon som inte är som jag.

Det har jag inte tänkt på. Att jag beter mig som en skit nu för det tycker jag inte. Hade någon annan skrivit och resonerat så så hade jag troligen tyckt det men eftersom att det är jag så känns det ändå rimligt på något sätt. Nej jag kan inte förklara.
Vill verkligen inte såra P.
Fast du beter dig ju verkligen inte trevligt mot honom, för hela tiden verkar ekonomin (och speciellt traktorn) ligga i bakhuvudet och vara anledningen till att du aldrig bryter på riktigt? OM du säger det rent ut till honom, och han ändå väljer att stanna, så är det ju en sak. Men det kan jag inte tänka mig att du gör.

Förlåt men jag fattar aldrig sådana här enstaka inhopp om man inte ens följer tråden i detta ändå jobbiga ämne 🙃
Jag har följt denna tråd och tidigare trådar, jag svarar när jag själv känner för det ;):) Jag har varit med på Buke sen flera år sedan men skaffat nytt konto då jag dels glömt mitt lösen och även bytt mail. Du behöver inte be o ursäkt 😃

Självklart!! Men svaret på inläggets frågor/påståenden diskuterades ju väldigt nogsamt trots att TS uppenbarligen tyckte det var väldigt jobbigt väldigt nyligen. Jag syftar alltså på att i känsliga trådar endast bidra med enstaka lösrykta/negativa inlägg väldigt sällan och selektivt. Även på internet tänker jag att man får försöka ha lite känsla där även om det såklart är tillåtet liksom och inte på nivån att det är något att rapportera.
Så du menar att man endast får svara någon med "snälla" inlägg? Och endast om man svarar flera gånger och inte enstaka inlägg? Som sagt jag läser nästan varje dag och svarar när jag själv känner för det :) Det finns dom som har svarat karamellen mycket mer barskt än dom frågor jag har ställt. Skall inte svara dig mer nu!

Drömmer så konstigt på nätterna. Kaosdrömmar bara.
Det börjar brinna i skogen intill som sprider sig extremt snabbt och alla får panik men jag börjar istället leta efter en grej och packa matsäck.
Här håller vi på att bli grillspett liksom…

Nu var det väl främst jag som stod för den kritiserade "utfrågningen" häromdagen, och jag förklarar nu igen varför.

1. TS skriver att hon ska ladda ner en dejtingapp och att hon inte tänker nämna att hon har barn.
2. Många skriver att hon borde nämna att hon har barn, blir en diskussion.
3. TS tycker att hon får orimliga råd.
4. Det kommer fram att dejtandet nog inte kommer att leda till en långsiktig relation, utan troligare sexpartners.

Åtminstone jag tycker att det är stor skillnad på vad man bör/behöver nämna i sin profil beroende på vilken typ av dejt man är ute efter, och en del av alla stormiga diskussioner kunde ha undvikits om vi visste vad vi diskuterar.

Jag håller även med dem som skriver att det är lättare sagt än gjort att lämna en destruktiv och kontrollerande relation, men vi vet faktiskt inte om TS har klart och tydligt sagt att HON vill att det ska vara slut. Och om hon stannar av ekonomiska skäl, av praktiska skäl för att få hjälp med bebis, av rädsla att inte klara av att hålla sig nykter om inte någon håller henne under "uppsikt", om hon har en förhoppning om det ändå ska ordna sig på det enklaste sättet att P helt enkelt ändrar sig och bli en kärleksfull, omhändertagande partner och bonuspappa. Eller en rörig kombination av allt.

Jag menar inte att @karamelldrottningen måste redovisa svaret på dessa frågor, men jag menar att en anledning till att det blir så kaosiga diskussioner är att vi faktiskt inte vet vad vi diskuterar och hur situationen som vi försöker ge råd i, faktiskt ser ut.

Kanske är inte den här typen av tråd rätt stöd? Jag förstår det TS menar med att hon bara vill kunna få ur sig det hon har i huvudet någonstans, men åtminstone jag kommer aldrig att kunna bara stryka medhårs och uppmuntra destruktiva tankar och planer. Då får jag helt enkelt lämna tråden, om det är vad som är kravet för att få vara här. Jag känner inte TS, men jag bryr mig genuint som medmänniska om både TS och dotterns, och önskar dem en god framtid. Att man inte alltid stryker medhårs betyder inte att man kritiserar eller inte vill väl.

TS ekonomiska situation diskuterades mycket redan under graviditeten, och vi som påtalade att tidigt planera för ekonomin fick då höra från andra i tråden, att vi inte skulle vara så negativa, för sånt löser sig alltid. Eller att vi försökte driva TS till att göra abort. Nej, det var inte så, det handlade om att ge sig själv och bebis så bra förutsättningar som möjligt att få ett bra liv. Vi visste ju redan då att relationen med P inte var en helt harmonisk relation.

Livet är inte så enkelt, och så är det för många. Ibland måste man tuffa till sig och planera steg för steg, så att den långa och svåra resan blir mer hanterbar bit för bit. Och jag skulle börja med ekonomin, det är alltid grunden för att kunna vara oberoende av andra, och för att slippa att till slut sälja gården och flytta.

Apropå vad som skrivs/"får" skrivas i tråden: Jag tror att den här tråden inte är så bra för dig, den verkar snarare förstärka det som framstår som svajigt hos dig. Du skriver saker som man inte vet om det är på allvar eller bara något du slänger ur dig i stunden för att du får frågor som du inte gillar. Som Jag lever i celibat, släpp det nu och lite senare Det där med celibat skarvade jag nog, det blev så hetsigt.

Väldigt ofta vet man inte vad man ska tro men väljer man att ta dig på allvar när man skriver så leder det bara till en ny rad av inlägg där du verkar varva upp mer och mer och till slut kanske sitter och försvarar något som absolut inte var seriöst från början. Jag tror att det är destruktivt på ungefär samma sätt som att härja på tinder och att dricka. Och det du behöver är lugn och stabilitet kring dig och din dotter.

Senast ändrad av en moderator:
Så du menar att man endast får svara någon med "snälla" inlägg? Och endast om man svarar flera gånger och inte enstaka inlägg? Som sagt jag läser nästan varje dag och svarar när jag själv känner för det :) Det finns dom som har svarat karamellen mycket mer barskt än dom frågor jag har ställt. Skall inte svara dig mer nu!

Nej? Det var inte alls vad jag skrev i mitt inlägg så vet inte vad du fick det ifrån? Jag skrev att det du frågade om precis diskuterats nogsamt trots motstånd från TS. Svaren fanns liksom redan att läsa om man faktiskt var intresserad. I alla fall jag har förstått det som att inköpet av traktorn är ett stort problem. Det har absolut inget med barsk svar att göra.

Apropå vad som skrivs/"får" skrivas i tråden: Jag tror att den här tråden inte är så bra för dig, den verkar snarare förstärka det som framstår som svajigt hos dig. Du skriver saker som man inte vet om det är på allvar eller bara något du slänger ur dig i stunden för att du får frågor som du inte gillar. Som Jag lever i celibat, släpp det nu och lite senare Det där med celibat skarvade jag nog, det blev så hetsigt.

Väldigt ofta vet man inte vad man ska tro men väljer man att ta dig på allvar när man skriver så det leder bara en ny rad av inlägg där du verkar varva upp mer och mer och till slut kanske sitter och försvarar något som absolut inte var seriöst från början. Jag tror att det är destruktivt på ungefär samma sätt som att härja på tinder och att dricka. Och det du behöver är lugn och stabilitet kring dig och din dotter.
Jag brukar vara duktig på att sålla i inläggen. De sämsta ”tipsen” skiter jag i. Tar åt mig av de som skriver sjyst och konstruktivt.
Många gånger har jag ingen aning om att något jag tycker är lite skitsamma kan ge så många reaktioner. Det tycker jag är konstigt.
Som detta med dejting är ingen stor sak egentligen. Får se vad det leder till.

Nu var det väl främst jag som stod för den kritiserade "utfrågningen" häromdagen, och jag förklarar nu igen varför.

1. TS skriver att hon ska ladda ner en dejtingapp och att hon inte tänker nämna att hon har barn.
2. Många skriver att hon borde nämna att hon har barn, blir en diskussion.
3. TS tycker att hon får orimliga råd.
4. Det kommer fram att dejtandet nog inte kommer att leda till en långsiktig relation, utan troligare sexpartners.

Åtminstone jag tycker att det är stor skillnad på vad man bör/behöver nämna i sin profil beroende på vilken typ av dejt man är ute efter, och en del av alla stormiga diskussioner kunde ha undvikits om vi visste vad vi diskuterar.

Jag håller även med dem som skriver att det är lättare sagt än gjort att lämna en destruktiv och kontrollerande relation, men vi vet faktiskt inte om TS har klart och tydligt sagt att HON vill att det ska vara slut. Och om hon stannar av ekonomiska skäl, av praktiska skäl för att få hjälp med bebis, av rädsla att inte klara av att hålla sig nykter om inte någon håller henne under "uppsikt", om hon har en förhoppning om det ändå ska ordna sig på det enklaste sättet att P helt enkelt ändrar sig och bli en kärleksfull, omhändertagande partner och bonuspappa. Eller en rörig kombination av allt.

Jag menar inte att @karamelldrottningen måste redovisa svaret på dessa frågor, men jag menar att en anledning till att det blir så kaosiga diskussioner är att vi faktiskt inte vet vad vi diskuterar och hur situationen som vi försöker ge råd i, faktiskt ser ut.

Kanske är inte den här typen av tråd rätt stöd? Jag förstår det TS menar med att hon bara vill kunna få ur sig det hon har i huvudet någonstans, men åtminstone jag kommer aldrig att kunna bara stryka medhårs och uppmuntra destruktiva tankar och planer. Då får jag helt enkelt lämna tråden, om det är vad som är kravet för att få vara här. Jag känner inte TS, men jag bryr mig genuint som medmänniska om både TS och dotterns, och önskar dem en god framtid. Att man inte alltid stryker medhårs betyder inte att man kritiserar eller inte vill väl.

TS ekonomiska situation diskuterades mycket redan under graviditeten, och vi som påtalade att tidigt planera för ekonomin fick då höra från andra i tråden, att vi inte skulle vara så negativa, för sånt löser sig alltid. Eller att vi försökte driva TS till att göra abort. Nej, det var inte så, det handlade om att ge sig själv och bebis så bra förutsättningar som möjligt att få ett bra liv. Vi visste ju redan då att relationen med P inte var en helt harmonisk relation.

Livet är inte så enkelt, och så är det för många. Ibland måste man tuffa till sig och planera steg för steg, så att den långa och svåra resan blir mer hanterbar bit för bit. Och jag skulle börja med ekonomin, det är alltid grunden för att kunna vara oberoende av andra, och för att slippa att till slut sälja gården och flytta.

Varför svarar du mig öht? Instämmer i det mesta! :)

Jag brukar vara duktig på att sålla i inläggen. De sämsta ”tipsen” skiter jag i. Tar åt mig av de som skriver sjyst och konstruktivt.
Många gånger har jag ingen aning om att något jag tycker är lite skitsamma kan ge så många reaktioner. Det tycker jag är konstigt.
Som detta med dejting är ingen stor sak egentligen. Får se vad det leder till.
Jo, det är en stor sak. Eftersom det sannolikt syftar till att fylla samma behov som drickandet. Och också för att det sista du och din bebis behöver är att blanda in fler snubbar i gröten mellan dig och P.

Edit: Den du behöver hitta är dig själv, inte en P2 eller en kk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund