Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jag tror tvärtom, att ju längre du drar ut på det desto svårare blir det. Bättre att göra som med plåster, ett snabbt ryck och så svider det ett tag men går över.
Men hur?
Ekonomin:
Kan jobba mer när hon börjar på förskolan.
Lån vill jag inte ta helst. Det måste ju betalas in sen.
Jag har lite planer men inget jag vill skriva om här. Inte nu iaf. Som skulle vara bra långsiktigt.

Vill inte skriva massor om P för är less på responsen. Men han finns alltid där om det skulle vara något. Visst kalla mig för barn, invalid, idiot eller valfritt ord.

Men hur?
Ekonomin:
Jag har lite planer men inget jag vill skriva om här. Inte nu iaf. Som skulle vara bra långsiktigt.

Vill inte skriva massor om P för är less på responsen. Men han finns alltid där om det skulle vara något. Visst kalla mig för barn, invalid, idiot eller valfritt ord.
Då får vi hoppas att du är väldigt ärlig med P? Så han förstår varför ni fortfarande är tillsammans?

Men hur?
Ekonomin:

Det är svårt att avsluta en relation på riktigt om personen i fråga är den som alltid är där för en om det skulle vara något. Både för dig och honom, skulle jag tro.

Men hur?
Ekonomin:

Känns lite som att du vill ha förändring men du vill inte ändra på något.

Alkoholanvändningen har du ändrat på, och det ska du vara jättestolt över, men nu är det "bara" resten kvar. Det är inte lätt, men livet är inte lätt - inte för mig iaf. Men jag är skitstolt över att veta att jag klarar mig själv. Skitstolt! Känns liksom tryggt. Hoppas du också kan känna stolthet och trygghet en dag. Att du är du och du står där du står.

Senast ändrad:
Men hur?
Ekonomin:

Jag tänker främst på ditt mående i denna diskussionen! Alltså tex att ta mer hjälp med dina relationer till dig själv och männen i ditt liv och din styrka i att sätta gränser och allt detta kopplat till ditt mående. Kanske har du kört på ett hinder i ekonomin just nu med beroendet av P och/eller annat men det ska tex inte göra att du inte känner att du kan få ha ditt hus ifred om ni ändå tillsammans beslutat att vara främst vänner. Sådana saker tänker jag tex på när självständighet diskuteras i relation till att vilja ha nya relationer.

Som @tott skrev, du har gjort och gör ett hästjobb med alkoholen, du kan hitta mer hållbara tankesätt som påverkar din vardag och din relation till dig själv till det bättre! Det visar du redan ❤️

Varför svarar du mig öht? Instämmer i det mesta! :)

För att du tog upp det som tolkades som en utfrågning, och jag fick en del kritik för det så jag ville förklara vad avsikten med det var. Det var ju fler än jag, men jag kan bara tala för mig själv.

Utöver att det var ett svar på kritiken, så var det i övrigt inte ett svar som var riktat till just dig utan till diskussionen i sig 🙂

@karamelldrottningen

Om kostnaden för traktorn är en big deal, skulle P kunna lösa ut dig istället? Istället för att du blir skyldig honom pengar så får du pengar, vilket skulle ge dig en bättre ekonomiskt situation fram till att du kan börja arbeta mer. Någon annan i tråden hade gett tips på hur du kan använda fyrhjulingen istället för traktorn.

För att du tog upp det som tolkades som en utfrågning, och jag fick en del kritik för det så jag ville förklara vad avsikten med det var. Det var ju fler än jag, men jag kan bara tala för mig själv.

Utöver att det var ett svar på kritiken, så var det i övrigt inte ett svar som var riktat till just dig utan till diskussionen i sig 🙂

Ah! Jag tycker en hel del ifrågasättande (trots att vi är i en dagbokstråd) är relevant, jag är inte kritisk mot sådana inlägg bara för att. Utan det var just när känsliga ämnen som delvis nyligen avhandlats dras upp av "nya" användare jag ville lyfta. Jag är inte själv bra på att formulera sådana inlägg så kanske tolkas som att jag bara är ok med positiva inlägg och därför gick det inte fram, så är inte fallet iaf :)

@karamelldrottningen

Om kostnaden för traktorn är en big deal, skulle P kunna lösa ut dig istället? Istället för att du blir skyldig honom pengar så får du pengar, vilket skulle ge dig en bättre ekonomiskt situation fram till att du kan börja arbeta mer. Någon annan i tråden hade gett tips på hur du kan använda fyrhjulingen istället för traktorn.
4- hjulingen fixar inte sånt. Den är för klen

Men då så. Då bör ju han och hästen ut ur ditt hus och stall snarast, för du borde klara dig bättre på egen hand? Då förstår jag verkligen inte varför ekonomin är ett hinder för din självständighet?
Jag kanske är sämst på att förklara?
Tänker jag har skrivit massor om det redan?
Men ok.
Vissa saker har han köpt. Ja som traktorn som nämnt en miljon gånger redan. Eller vi har hälften var.
Sen vissa praktiska saker. Jag kan bolla med honom om.
Drar löpande av det hästen kostar mig per månad så det blir ju mindre pengar allteftersom de står uppstallade. Lite betalar han men en struntsumma. Hästen gick på lösdrift tidigare så kändes mer rimligt men tar nu upp en boxplats.

Kanske dumt fråga här för ingen verkar tycka det är någon bra idé att dejta öht.
Men ska jag säga till P att jag kommer söka ett seriöst förhållande? Behöver han veta det?

Jag kanske är sämst på att förklara?
Tänker jag har skrivit massor om det redan?
Men ok.
Vissa saker har han köpt. Ja som traktorn som nämnt en miljon gånger redan. Eller vi har hälften var.
Sen vissa praktiska saker. Jag kan bolla med honom om.
Drar löpande av det hästen kostar mig per månad så det blir ju mindre pengar allteftersom de står uppstallade. Lite betalar han men en struntsumma. Hästen gick på lösdrift tidigare så kändes mer rimligt men tar nu upp en boxplats.
Sälj traktorn och dela på pengarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn