Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Varför då?
Helt ärlig fråga alltså.
Det kostar massor per månad och går att lösa billigare.
Om man har en tight budget så kanske just internet över fiber är något som man kan ta bort utan att egentligen avstå från något.

Vad skall det användas till?
Inte svar på din fråga, men vet du med säkerhet att det mobila nätet är stabilt där Karamellen bor?
Där jag bor är det INTE stabilt! Skulle aldrig få för mig att kolla på tv via det.

Inte svar på din fråga, men vet du med säkerhet att det mobila nätet är stabilt där Karamellen bor?
Där jag bor är det INTE stabilt! Skulle aldrig få för mig att kolla på tv via det.
Nej så kan det ju vara.
Men i absolut största delen av Sverige så är mobilnätet numera mycket stabilt.
På våra två gårdar så är det faktiskt mer stabilt än den fiber som finns till ena gården.
Men.
Det gäller att välja rätt operatör för området i fråga.
Någon man bör pröva innan man väljer sitt mobila bredband.

Om mobilt bredband inte är ett alternativ så är det i stället kanske lämpligt att se över sitt telefonabonnemang och se om man kan spara in där i stället.
Kanske så kan man minska på surfen eller byta till ett lågprisalternativt?

Edit.
Vi har på båda gårdarna mobila 4G internet som sköter kommunikationen med solcellsanläggningarna. Det är extremt stabilt.
Jag vet det säkert eftersom att vi ser avbrott i statistiken i appen.

Internet har varit skit till och från iaf tidigare.
Har grannar som jobbar hemifrån och använder internet massor. De märker en enorm förändring med fiber mot innan.
Dumt förlita sig på ett nät man inte vet riktigt. Plus det blir verkligen inte billigare ens.

Är fiber redan indraget så är abonnemangspriset det samma på mobilt bredband och bredband i fibern.
Nej inte om man kan få ett extrakort till sitt mobilabonnemang.

Jag har ett (av flera) mobilabonnemang som kostar 300:-/månad och extrakortet är gratis.

Vad kostar ditt mobilabonnemang?

De flesta av oss har utrymme att dra ner på saker och spara. Jag sa nyss upp Spotify och det blir någon hundralapp per månad iaf. Grejen är väl att man måste se över det själv, och göra sina egna prioriteringar..
Jag tycker bäst om att spara på sådant som jag inte märker att jag sparar in på.
Där jag inte behöver avstå från något och det ändå blir billigare.

Internet har varit skit till och från iaf tidigare.
Har grannar som jobbar hemifrån och använder internet massor. De märker en enorm förändring med fiber mot innan.
Dumt förlita sig på ett nät man inte vet riktigt. Plus det blir verkligen inte billigare ens.
Kan du göra något på priset där?

Jamen inte tillsammans med telefonabonnemanget.

Allt i ett för 300:-/månad med gratis extrakort.

Vad kostar ditt mobilabbonemang?
Ah nej inte om du menade att ha allt i telefonabbonemanget. Jag tänkte att du jämförde ett separat mobilt bredband med fiber bredband. De flesta billiga telefonabonnemang har sådana begränsningar i mängden data att det inte blir en rättvis jämförelse

Ah nej inte om du menade att ha allt i telefonabbonemanget. Jag tänkte att du jämförde ett separat mobilt bredband med fiber bredband. De flesta billiga telefonabonnemang har sådana begränsningar i mängden data att det inte blir en rättvis jämförelse
Precis så.
Och då så får man ju se över kostnaderna för abonnemanget till telefonen i stället.

För att få en rättvis jämförelse så lägger man lämpligen ihop dessa kostnader och ser var man kan skruva ner priset.

Nej inte om man kan få ett extrakort till sitt mobilabonnemang.

Jag har ett (av flera) mobilabonnemang som kostar 300:-/månad och extrakortet är gratis.

Jag har mobilt bredband och mobilabonemang med begränsad surf. Eftersom det inte ger lika bra uppkoppling med mobilabonnemanget enbart (det körde jag med innan med det går inte att jobba på). Så ca 600 kr i månaden för mobil och mobilt bredband.

Jag har mobilt bredband och mobilabonemang med begränsad surf. Eftersom det inte ger lika bra uppkoppling med mobilabonnemanget enbart (det körde jag med innan med det går inte att jobba på). Så ca 600 kr i månaden för mobil och mobilt bredband.
Det går att minska till 300:-/månad totalt.
Kontakta de operatörer som fungerar hos dig och förhandla.

Telia fungerar dock inte bra då de har begränsat sitt mobila bredband till 30 mBit.

Kanske inte viktigt att diskutera det här i Karamellens dagbokstråd.
Ja kanske det.
Men som exempel på hur man kan spara pengar.
Vilket Karamellen efterfrågade.

Jag är väldigt bra på just den saken och delar gärna med mig av hur jag gör.
Och hoppas att det skall hjälpa andra.

Ja kanske det.
Men som exempel på hur man kan spara pengar.
Vilket Karamellen efterfrågade.

Jag är väldigt bra på just den saken och delar gärna med mig av hur jag gör.
Och hoppas att det skall hjälpa andra.
Det räcker med att du föreslår, tycker jag, du behöver inte tvinga på henne dina lösningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII