Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Hur menar du? Pga bebis?
Det är inte lämpligt för nykterheten att inleda några förhållanden alls innan den är stabil.
Med så mycket sug som du har så är det alldeles för tidigt.

Det var något som Alfa-stiftelsen var mycket noggrann med.
Min pappa inledde dock ett förhållande med psykologen på sitt behandlingshem.
Inte att rekommendera.
De hade ett stormigt äktenskap fram till hennes död.

Du behöver gå på möte.

Jag har varit med på online möte, pratat med en kontakt. Ja det är väl det de senaste dagarna som har med det att göra. Visst hjälper det en del men inte helt.
Men fortsätt tyck att jag bara gör precis allting fel och flyr.
Jättebra att du varit på möte igen, när de där tankarna kring alkohol kommer tätare så måste det ju vara viktigt för dig att gå på möten och eventuellt ta medicinen igen? Det måste ju vara tungt att strida med de där tankarna?

Hur menar du? Pga bebis?
Nej, pga att du inte är stabil i nykterheten. Men att du dessutom har en bebis gör det ännu viktigare eftersom det påverkar henne också.

Tillägg: pratar ni inte alls om det här (dejting etc) i vården och på möten? Alla jag känt som gått i nån behandling för missbruk har sett det som helt uteslutet med nya relationer eller dejtande just då.

Mellan raderna står det så. I och med att jag flyr tydligen.
Håller med om det när det värsta suget sätter igång. Men jag flyr inte. Jag håller emot. Gör annat.

Det är uttryck för oro. Du har kämpat dig till nykterhet, givetvis blir folk oroliga om du skriver om suget, det framstår som att det är ett litet litet steg ofta. Det är så människor funkar. Man blir orolig om man tror att någon är på väg att trampa snett.

Nej, pga att du inte är stabil i nykterheten. Men att du dessutom har en bebis gör det ännu viktigare eftersom det påverkar henne också.

Tillägg: pratar ni inte alls om det här (dejting etc) i vården och på möten? Alla jag känt som gått i nån behandling för missbruk har sett det som helt uteslutet med nya relationer eller dejtande just då.
Ingen har sagt så till mig. Vi har pratat om P. Lite om bebis pappa men jag tycker det är jobbigt så vill helst inte prata om det.
Inget om dejting har tagits upp.

Egentligen är det fel av mig då också att gå på fik med en annan mamma och bebis.
Det tar ju också tid. Plus dyrare än att tex träffa F.
Gå på café är inte direkt gratis.
Märkligt ändå att ni här skulle anse det som bättre. Har tänkt på det men fattar inte riktigt grejen.

Egentligen är det fel av mig då också att gå på fik med en annan mamma och bebis.
Märkligt ändå att ni här skulle anse det som bättre. Har tänkt på det men fattar inte riktigt grejen.
Grejen är att det verkar hundra gånger sundare att göra aktiviteter ihop med sitt barn, än att skaffa barnvakt och ligga med diverse män som inte verkar bra för dig och ditt barn.

Grejen är att det verkar hundra gånger sundare att göra aktiviteter ihop med sitt barn, än att skaffa barnvakt och ligga med diverse män som inte verkar bra för dig och ditt barn.
Jag gör massa tillsammans med henne. Vet fortfarande inte om jag ska träffa F idag eller inte men om så är hon givetvis med då.
Diverse män låter helt fel. Vet inte ens vad jag ska svara på det.

Är osäker på om du bara tramsar nu eller på riktigt inte förstår skillnaden. Att träffa den andra mamman och bebisen kommer inte leda till en "kick" eller känslomässig berg och dalbana. Därför är det inte problematiskt.

Jag tror att detta mest är trams, eftersom jag är rätt säker på att du förstår skillnaden mellan att träffa F (som inte behandlar dig väl) och att knyta sunda vänskapsrelationer med andra småbarnsföräldrar.

Du ser ingen skillnad på att ta med bebis och träffa en annan bebis och mamma, än att ta med bebis på dejter med olika män?

Ingen har sagt så till mig. Vi har pratat om P. Lite om bebis pappa men jag tycker det är jobbigt så vill helst inte prata om det.
Inget om dejting har tagits upp.
Det var inte bra.

När man har missbrukat en längre tid så behöver man lära sig hur ett nyktert liv fungerar.
Det kan ta ett tag.
Olika gränser har förskjutits åt olika håll och blivit utanför vad som är bra eller accepterat i samhället.

Innan en ny-nykter person inleder något förhållande så bör den delen vara klar.

Jag gör massa tillsammans med henne. Vet fortfarande inte om jag ska träffa F idag eller inte men om så är hon givetvis med då.
Diverse män låter helt fel. Vet inte ens vad jag ska svara på det.
Jag tror att den här boken skulle kunna hjälpa dig mycket.
Mitt exemplar har antagligen blivit stulet.
Men jag antar att det nog gör bättre nytta där det hamnade än i min bokhylla.

https://www.bokborsen.se/?f=1&qt=Al...033FOblmkngN_3lWAHImwANuj_Pv4fhSueWFki532bWcV

Nu spelar du bara dum. Det är självklart bättre att gå på mammaträff och förhoppningsvis få en ny vän eller flera, än det är att strula med olika män när du redan är i ett sårbart läge. Jag tycker återigen att du borde prova celibat en tid, tills läget är mer stabilt.

Så himla stor skillnad är det inte.
Vem kan veta att fika med en annan mamma kommer leda till en långvarig vänskapsrelation?
Jag fikar gärna med andra mammor men det verkar vara ett himla hallå att få till tydligen 🙃

Det var inte bra.

När man har missbrukat en längre tid så behöver man lära sig hur ett nyktert liv fungerar.
Det kan ta ett tag.
Olika gränser har förskjutits åt olika håll och blivit utanför vad som är bra eller accepterat i samhället.

Innan en ny-nykter person inleder något förhållande så bör den delen vara klar.
Vilka gränser har förskjutits?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn