Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Så himla stor skillnad är det inte.
Vem kan veta att fika med en annan mamma kommer leda till en långvarig vänskapsrelation?
Jag fikar gärna med andra mammor men det verkar vara ett himla hallå att få till tydligen 🙃
Jo, det är jättestor skillnad. Det spelar inte så stor roll vad fikan med andra mamman leder till. Kul om det blir en vän, om inte så är ingen skada skedd.

Håller inte med här.
Om någonting gett mig en känslomässig berg och dalbana är det just en bästa vän som svek mig.
DET var fullständigt vidrigt. Massa år sedan nu.
Fast nu handlade det om en fika med en annan mamma, inte en bästa vän. Du kan väl inte på riktigt mena att det blir känslomässig berg och dalbana om denna nya person skulle "svika" dig? Hur den nu ens skulle kunna göra det? Blir det extremt jobbigt för dig om hon t ex avbokar?

Fast nu handlade det om en fika med en annan mamma, inte en bästa vän. Du kan väl inte på riktigt mena att det blir känslomässig berg och dalbana om denna nya person skulle "svika" dig? Hur den nu ens skulle kunna göra det? Blir det extremt jobbigt för dig om hon t ex avbokar?
Nej men det blir inte extremt jobbigt om någon annan avbokar heller.

Jag blir väldigt trött av att umgås med kvinnor. Innan jag kommit över den första fasen.
Min hjärna jobbar jättefort. Jag känner in minsta lilla grej och tar det stegvis. Analyserar snabbt läget. Påminner mig själv om att lyssna intresserat osv.
Är det hästrelaterat är det enkelt då är jag i regel professionella-karamelldrottningen. Kan gå in i den rollen väldigt bra.
Men i övrigt så är det betydligt lättare med män. Är mer mig själv snabbare. Säger vad jag tycker och tänker.
Om det inte finns alkohol med då funkar alla könen lika bra. Men inte säkert jag framstår som så himla bra då alla gånger. Fast jag försöker oftast.

Jag blir väldigt trött av att umgås med kvinnor. Innan jag kommit över den första fasen.
Min hjärna jobbar jättefort. Jag känner in minsta lilla grej och tar det stegvis. Analyserar snabbt läget. Påminner mig själv om att lyssna intresserat osv.
Är det hästrelaterat är det enkelt då är jag i regel professionella-karamelldrottningen. Kan gå in i den rollen väldigt bra.
Men i övrigt så är det betydligt lättare med män. Är mer mig själv snabbare. Säger vad jag tycker och tänker.
Om det inte finns alkohol med då funkar alla könen lika bra. Men inte säkert jag framstår som så himla bra då alla gånger. Fast jag försöker oftast.
Om du har svårt att umgås med kvinnor nykter så är det också något du borde ta upp med din samtalskontakt. Kan du bara umgås om det är professionellt eller flörtigt? Eller håller de flesta kvinnor inte med om din värdegrund?

Ingen har sagt så till mig. Vi har pratat om P. Lite om bebis pappa men jag tycker det är jobbigt så vill helst inte prata om det.
Inget om dejting har tagits upp.
Att ingen nämnt det kan väl vara för att du inte berättat hur du har det. Om du berättade om P, M, F och att du också dejtar/planerar dejta i närtid flera män så tror jag det blir annat ni ”måste” prata om.
Kan det inte vara så att du vet det och undviker det för att då blir det jobbigt? Lite som du undvek att prata om ditt drickande etc.
För ingen kan väl idag missat att man rekommenderar alkoholister som inte är helt stabila i sin nykterhet att undvika inleda ”romantiska”, eller vad man ska kalla det, relationer. Just för att man lätt överför de känslor man haft kring alkoholen på de relationerna. Och då också får svårare att komma till bukt med de känslor som från första början gör så att man vill dricka.

Det där känner jag igen, och för mig beror det nog dels på att jag är autistisk och det kvinnliga samspelet har myyyycket fler dolda regler, jag känner mig ofta som en elefant i ett glashus.

Och dels beror det på att jag haft dåliga erfarenheter under uppväxt av "vänner" som utnyttjar och manipulerar, och rent av mobbar.

Men det betyder inte att det enda alternativet är att gå på sexdejter med män istället... Man kan ta en fika med hästkompisar. Man kan ha mer ytliga bekantskaper med mammavänner, man måste inte gå på djupet.

Jag har också haft bättre framgång med fina vänskaper med kvinnor som är äldre än mig, lite oklart varför, kanske bara är en slump, eller så kanske vi har mer likvärdig "livserfarenhet" eftersom jag hunnit med väldigt mycket olika grejer under min tid på jorden.

Det jag vill ha sagt är ja, jag tycker också det kan vara svårt med djupare relationer med kvinnor. Jag hänger inte riktigt med. Men alla relationer måste inte vara djupa, man mår bra av att umgås med folk även om man bara pratar om väder och blöjor.

Blir oerhört less på era frågor och helt irrelevanta inlägg.
Fattar inte hur ni läser. Behöver alla här glasögon kanske.
Nej inte alls.
Men världen ser annorlunda ut för dig som nykter och du är ännu ovan vid det nya.
Att kunna tyda vad folk menar när hela hjärnan är med är så mycket mer komplicerat än det ytliga som blir när man häller alkohol i hjärnan och delvis bedövar den.
Det blir liksom litet kantigt och taggigt och litet bländande.

Blir oerhört less på era frågor och helt irrelevanta inlägg.
Fattar inte hur ni läser. Behöver alla här glasögon kanske.
Mitt intryck av dig är verkligen inte att du är en korkad person som har svårt att förstå. Därför känns det så uppenbart att du inte vill förstå vad som menas i inläggen. Du försöker istället avleda och prata runt det. Innerst inne tror jag att du mycket väl förstår vad alla menar, men att det blir väldigt jobbigt att ta det till sig, fundera kring det och agera på det. Och det är så synd eftersom alla bara vill väl. Är övertygad om att ingen här vill ödsla sin tid på att sitta och vara taskig - det handlar om att försöka hjälpa.

Jo, det är jättestor skillnad. Det spelar inte så stor roll vad fikan med andra mamman leder till. Kul om det blir en vän, om inte så är ingen skada skedd.

Håller inte med här.
Om någonting gett mig en känslomässig berg och dalbana är det just en bästa vän som svek mig.
DET var fullständigt vidrigt. Massa år sedan nu.

Nej men det blir inte extremt jobbigt om någon annan avbokar heller.
Så vad håller du inte med om? Du försöker kollra bort mig här. Jag tror inte heller det blir extremt jobbigt om någon avbokar, det är inte det som är problemet med dina män.

Är du dig själv med män eller är du flörtiga-karamellen?

Det kommer att bli bättre. Det vet jag.
På något sätt.
Visst finns det vissa delar som nog inte är helt sunt men jag mår ju bra för stunden och efteråt. Däremot gillar jag inte alls att jag måste förklara mig. Få frågor. P är expert på just det. Fråga en massa. Han tror att jag går på massa AA möten och hit och dit. Men det gör jag inte. Jag vill inte såra honom så det är lättast så här. Även fast vi endast är vänner numer. Jag vill inte att han ska få en ännu sämre bild av mig. Vet faktiskt inte hur jag ska göra med nånting. Får ta allting vecka för vecka.

Det kommer att bli bättre. Det vet jag.
På något sätt.
Visst finns det vissa delar som nog inte är helt sunt men jag mår ju bra för stunden och efteråt. Däremot gillar jag inte alls att jag måste förklara mig. Få frågor. P är expert på just det. Fråga en massa. Han tror att jag går på massa AA möten och hit och dit. Men det gör jag inte. Jag vill inte såra honom så det är lättast så här. Även fast vi endast är vänner numer. Jag vill inte att han ska få en ännu sämre bild av mig. Vet faktiskt inte hur jag ska göra med nånting. Får ta allting vecka för vecka.
Det låter ju precis som hur alkohol funkat för dig, "mår bra för stunden och efteråt" (alltså när du är berusad), men du vet någonstans att det inte är helt sunt. Då blir det lite extra prekärt att du säger att du går på AA möten, för det borde vara något som du inte använder som svepskäl - det borde vara så viktigt. Och du framstår ju då för närstående som att du är mer stabil i din nykterhet lite oavsett hur dagsformen egentligen skulle vara.

Det låter ju precis som hur alkohol funkat för dig, "mår bra för stunden och efteråt" (alltså när du är berusad), men du vet någonstans att det inte är helt sunt. Då blir det lite extra prekärt att du säger att du går på AA möten, för det borde vara något som du inte använder som svepskäl - det borde vara så viktigt. Och du framstår ju då för närstående som att du är mer stabil i din nykterhet lite oavsett hur dagsformen egentligen skulle vara.
Vi pratar aldrig om alkohol längre. Det är ett avslutat kapitel. Däremot vill han gärna veta hur det går för mig på samtal och så. Vad jag gör. AA är ju ändå ganska vettigt och det som blir sagt där stannar där. Så det är en bra ursäkt. Blir inga följdfrågor då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund