Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Varit på bebismötet tänkte jag skriva men det är ju inget möte :laugh:
Sen promenerat runt på stan tillsammans med F. Tanken var att fika men sjuka mängder studenter överallt plus att jag var mer hungrig än fikasugen. Så vi tog med oss mat och satt och åt i solen istället.
Mysigt! Förutom att F var extremt frågvis angående M. Ville veta allt och det känner jag mig verkligen inte bekväm med. Jag tyckte jag sa alldeles för mycket och han i sin tur tyckte inte jag sa nånting knapp vad gäller det.

Verkligen fantastiskt vårväder ❤️

Varit på bebismötet tänkte jag skriva men det är ju inget möte :laugh:
Sen promenerat runt på stan tillsammans med F. Tanken var att fika men sjuka mängder studenter överallt plus att jag var mer hungrig än fikasugen. Så vi tog med oss mat och satt och åt i solen istället.
Mysigt! Förutom att F var extremt frågvis angående M. Ville veta allt och det känner jag mig verkligen inte bekväm med. Jag tyckte jag sa alldeles för mycket och han i sin tur tyckte inte jag sa nånting knapp vad gäller det.

Verkligen fantastiskt vårväder ❤️
Blev mötet inställt? Trivs du annars med bebisträffarna? Är bebis så stor att hon börjar intressera sig för de andra bebisarna?

Vad menar du med det här?
Jag trodde att det "bara" var traktorn du är beroende av i hans stöd och att du kan betala löpande hushållsutgifter själv, stöttar han även med kostnader för mat?

(Ingen anklagelse i detta, försöker bara förstå hur knepig sits du sitter i...)
Jag svarade med ett löjligt ordspråk på ett annat fånigt ordspråk .

Hoppas den här jobbiga tomheten kommer försvinna snart.
Den som så ofta kommer just runt den här tiden. Jag skulle förvisso kunna greja med vad som helst nu. Men känner att jag orkar inte riktigt dra igång nånting. Jag vill göra massor och samtidigt vill jag inte göra nånting. Eller snarare jag vill göra ingenting utan att känna mig tom.
Jag vet inte hur jag ska fylla upp tomheten med. Men den går över. Det gör den alltid. Bara så jobbig känsla. Tomhet. Nästan ihålig.
Och sen då? Var det här allt? Är det här livet? Eller har någon tryckt på paus?

Hoppas den här jobbiga tomheten kommer försvinna snart.
Den som så ofta kommer just runt den här tiden. Jag skulle förvisso kunna greja med vad som helst nu. Men känner att jag orkar inte riktigt dra igång nånting. Jag vill göra massor och samtidigt vill jag inte göra nånting. Eller snarare jag vill göra ingenting utan att känna mig tom.
Jag vet inte hur jag ska fylla upp tomheten med. Men den går över. Det gör den alltid. Bara så jobbig känsla. Tomhet. Nästan ihålig.
Och sen då? Var det här allt? Är det här livet? Eller har någon tryckt på paus?
Är det på kvällen den dyker upp känslan? Jag tänker att du är igång hela dagen med bebis och träffar och stall och grejer och nu är det dags för dig att varva ned och vila. Det kanske är ovant?

Är det på kvällen den dyker upp känslan? Jag tänker att du är igång hela dagen med bebis och träffar och stall och grejer och nu är det dags för dig att varva ned och vila. Det kanske är ovant?
Jo det är exakt då den känslan kommer.
Velade igår om jag skulle göra något mer pga den känslan och klockan var inte så mycket.
Men somnade runt 22 och det är tidigt för att vara mig :D
Ett uppvak i natt -mat och byte av blöja.

Nu känner jag mig verkligen inte alls själv. Katt och bebis har fått mat. Mötte P i trappen. Det är snarare för mycket folk man får hålla högerregeln 🤣

Nu förstår jag ingenting 😅

Söker endast seriöst! Inget annat :)

Jag vet inte om du är sådär "skojig" med oss igen nu. Men annars tror jag att du behöver en reality check?

Det låter på dig nu som att du söker en man som ska passa ihop med dig och din dotter långsiktigt, som ska vara okej med din livsstil att du gärna träffar fler män parallellt, som ska vara att din f d partner fortfarande bor hos dig ibland, som kan behöva stötta ekonomiskt medan din ekonomi är dålig, och som inte minst ska vara positivt inställd till din dotter som kommer att vara nummer ett för dig (och vars relation till sin biologiska pappa är oklar?).

Denna man, som behöver bo på rimligt avstånd, ska se din nyss upplagda profil idag, och bli så fångad av den att han vill köra hem till dig på stört ikväll, eller åtminstone imorgon.

Det händer liksom inte, annat än i fallet "vem som helst som är sugen på sex, kan komma hem till mig ikväll/imorgon". Då får man träff, inte i fallet jag beskrev ovan.

Det har inte med någon värdering av dig som person att göra, utan hur "marknaden" för olika typer av relationer fungerar. Jag tror inte att ovanstående beskrivning av ditt liv behöver vara något hinder i sig, men det kan ta tid för dig att hitta någon som stämmer in på hur han behöver vara för att trivas i ditt liv som det ser ut. Och den personen hittas troligare genom att ni lär känna varandra som personer först, och därefter börjar dejta. Att hitta honom på tinder kommer att vara lönlöst, även om du är ärlig på första dejten med det du inte skrivit ut.

Att hitta sexpartners, kommer däremot gå bra.

Jag vet inte om du är sådär "skojig" med oss igen nu. Men annars tror jag att du behöver en reality check?

Det låter på dig nu som att du söker en man som ska passa ihop med dig och din dotter långsiktigt, som ska vara okej med din livsstil att du gärna träffar fler män parallellt, som ska vara att din f d partner fortfarande bor hos dig ibland, som kan behöva stötta ekonomiskt medan din ekonomi är dålig, och som inte minst ska vara positivt inställd till din dotter som kommer att vara nummer ett för dig (och vars relation till sin biologiska pappa är oklar?).

Denna man, som behöver bo på rimligt avstånd, ska se din nyss upplagda profil idag, och bli så fångad av den att han vill köra hem till dig på stört ikväll, eller åtminstone imorgon.

Det händer liksom inte, annat än i fallet "vem som helst som är sugen på sex, kan komma hem till mig ikväll/imorgon". Då får man träff, inte i fallet jag beskrev ovan.

Det har inte med någon värdering av dig som person att göra, utan hur "marknaden" för olika typer av relationer fungerar. Jag tror inte att ovanstående beskrivning av ditt liv behöver vara något hinder i sig, men det kan ta tid för dig att hitta någon som stämmer in på hur han behöver vara för att trivas i ditt liv som det ser ut. Och den personen hittas troligare genom att ni lär känna varandra som personer först, och därefter börjar dejta. Att hitta honom på tinder kommer att vara lönlöst, även om du är ärlig på första dejten med det du inte skrivit ut.

Att hitta sexpartners, kommer däremot gå bra.

Du glömde ta med TS alkoholproblematik i den ekvationen. Som den nya seriösa partnern ska förhålla sej till.

För den där "tomheten" som infinner sej så fort TS inte fyller sitt liv med "vadsom" behöver inte alls bearbetas, det kan gladeligen fyllas igen med "valfri man" (nu när alkohol inte längre är ett alternativ) och inte med att bearbeta varför TS hamnar i de situationerna att TS inte är tillfreds med sej själv i sej själv.

Du glömde ta med TS alkoholproblematik i den ekvationen. Som den nya seriösa partnern ska förhålla sej till.

Nu var inte syftet med mitt inlägg att "hitta fem fel", utan att beskriva vad som är realistiska förväntningar när man lägger upp sin strategi för att hitta en livspartner. Att hålla sig nykter verkar gå förhållandevis bra, om än att det bitvis är kämpigt och inte på något sätt är färdigt.

Att leva med en nykter person bör dock inte skrämma bort vettiga människor tycker jag, då tror jag att det är betydligt svårare att hitta den som trivs med livsstilen i övrigt, så därav att det var det jag tog med. Att ha flera partners parallellt, och leva som poly, är ju inte fel i sig om alla är med på det och man inte smusslar med det. Men det är betydligt fler som vill leva mono, så det kan vara svårare att hitta en som är okej med att man har fler, och som också stämmer in på alla andra krav och passar personlighetsmässigt etc.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund