Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Säger du sanningen så lär du aldrig mera se honom, en normal människa springer åt andra hållet, redan att det bor en annan man hos dig är ju ifrågasättande.
Tycker du ska säga inget tills du vet om det blir något mera allvarligt.
Det finns vissa fördelar med att ha P kvar ändå. Inte optimalt nej.
Däremot bor han inte direkt hos mig. Eller gör han? Senaste veckorna har han väl sovit ca 3 ggr/vecka hos mig. Men inte i samma rum då. Utan ett eget.

Ser inte varför du behöver berätta allt om hur barnet blev till? Att din nya partner behöver förhålla sig till att hans bonusbarn har en annan pappa är inget konstigt. Det fattar han själv bara han vet att det finns ett barn sedan tidigare.

Åtminstone jag har bara pekat på informationen ATT du har barn som viktigt att ta upp tidigt, eftersom det är en dealbreaker för många. Och det fick du ju själv se vitsen med att ta upp, så du slipper ödsla din tid på sådana här personer:

Gick precis igenom några konversationer och tog bort några. Denna oerhört givande långa bland annat 😂
Tänker inte svepa på någon nu alls utan avvaktar tills nästa vecka om jag inte fastnar mer för han jag skrivit om.

Visa bifogad fil 182944

De sållar då enkelt bort sig själva 👍

Det finns vissa fördelar med att ha P kvar ändå. Inte optimalt nej.
Däremot bor han inte direkt hos mig. Eller gör han? Senaste veckorna har han väl sovit ca 3 ggr/vecka hos mig. Men inte i samma rum då. Utan ett eget.

Skulle du själv ha en relation med en man vars f d flickvän fortfarande bor hos honom 3 dagar i veckan?

Ser inte varför du behöver berätta allt om hur barnet blev till? Att din nya partner behöver förhålla sig till att hans bonusbarn har en annan pappa är inget konstigt. Det fattar han själv bara han vet att det finns ett barn sedan tidigare.

Åtminstone jag har bara pekat på informationen ATT du har barn som viktigt att ta upp tidigt, eftersom det är en dealbreaker för många. Och det fick du ju själv se vitsen med att ta upp, så du slipper ödsla din tid på sådana här personer:

De sållar då enkelt bort sig själva 👍

Skulle du själv ha en relation med en man vars f d flickvän fortfarande bor hos honom 3 dagar i veckan?
Det beror väl på? Hur ska jag kunna veta det? Den situationen har aldrig hänt mig.
Sista stycket jag svarar på här.

Rådfrågade P.
Han menar att det är av praktiska skäl, hästarna och annat och att han tycker om mig som personlighet.
Vi har alltså inget förhållande är vi båda överens om. Annat än nära vänner.
Är bättre mellan oss nu faktiskt än innan det var klargjort från bägge sidorna.
Och att jag inte behövde berätta allt på en gång.

Det beror väl på? Hur ska jag kunna veta det? Den situationen har aldrig hänt mig.
Sista stycket jag svarar på här.

Rådfrågade P.
Han menar att det är av praktiska skäl, hästarna och annat och att han tycker om mig som personlighet.
Vi har alltså inget förhållande är vi båda överens om. Annat än nära vänner.
Är bättre mellan oss nu faktiskt än innan det var klargjort från bägge sidorna.
Och att jag inte behövde berätta allt på en gång.

Jag tror personligen att de flesta skulle tvivla på om ni "är klara" med er relation, och då blir tveksam till att inleda något med såklart oklara premisser.

Men om du/ni tänkt att han ska fortsätta bo hos dig några dagar i veckan så tycker jag att du bör vara öppen med det hyfsat tidigt. Inte så att du måste skriva ut det i profilen eller säga det på första dejten, men att ganska snart ändå när ni fortsätter att dejta komma in på att din kompis bor hos dig rätt ofta.

Det är trots allt en väldigt ovanlig situation, och ju längre tid du väntar desto större risk att han tycker att det är märkligt när det väl kommer fram. Din nya partner och P måste ju också kunna träffas utan att det blir konstigt, så ju snabbare alla 3 förstår vilken relation ni har med varandra och blir trygga i det, desto bättre tänker jag. Ju mer du drar ut på det, desto större risk för misstänksamhet.

Det är ok!
Hade intag och kvällsfodring igår. Blev lite bökigt med bebis men ändå ok. Verkligen betydligt lättare på morgnarna.
Sen idag iväg till en stad. En timme dit med tåg. För att göra ett relativt kort ärende. Träffade P i typ 5 minuter också. Han skjutsade mig kanske 500 meter (totalt onödigt men han insisterade pga regnet).
Sen tåg igen till nästa stad (min stad)
Blodprov på sjukhuset. Sen lite väntetid så åt lite. Sen rehab.
Uppskattade min nykterhet till ca 8 eller 8,5 i en skala på 10
Motiveringen är att 10 är då är man väldigt säker på att klara nykterhet.
Så 10 vågar jag inte säga. Då är det risk jag dricker istället. Att jag blir för trygg och ”glömmer bort”. Så nej. Målet är väl 9,5.
10 kanske det aldrig blir eller också så blir det så.
Om någon fattar vad jag försöker säga här 😅
Lägger in en bild på en bit av pappret kanske blir klarare då.

IMG_3192.webp

Känner mig lite kaosig i huvudet. Beslut hit och dit. Saker att göras hit och dit.
Berättade så som det är till Familjepedagogen. Hon sa att det inte var något som märktes på mig utan tvärtom att man blir lugn i min närvaro.
Det är inte första gången jag hör det.
Jag framstås som väldigt ordentlig. Har alltid gjort. Jag är ordentlig. Men samtidig jag vet inte. Det känns bitvis rörigt bara.
Lustigt det där hur det yttre inte riktigt stämmer överens med det inre. Fast jag är ju lugn och trygg också men samtidigt rörigt.
Ordning men rörig.
En rörig ordning?
En ordnad röra?

Känner mig lite kaosig i huvudet. Beslut hit och dit. Saker att göras hit och dit.
Berättade så som det är till Familjepedagogen. Hon sa att det inte var något som märktes på mig utan tvärtom att man blir lugn i min närvaro.
Jag framstås som väldigt ordentlig. Har alltid gjort. Jag är ordentlig. Men samtidig jag vet inte. Det känns bitvis rörigt bara.
Lustigt det där hur det yttre inte riktigt stämmer överens med det inre. Fast jag är ju lugn och trygg också men samtidigt rörigt.
Ordning men rörig.
En rörig ordning?
En ordnad röra?
Ibland kan det vara så att man döljer det som sker inom sig genom att hålla upp en fasad.

Ordning men rörig.
En rörig ordning?
En ordnad röra?
Om du visste hur många gånger jag fått höra; Du är ju alltid så lugn, inget stressar dig.
Samtidigt har jag stått med 150 i puls, ångestklump som ett stenblock i bröstet och tårar sprängande.

Det är INTE samma sak som syns utåt som den känsla man har inom sig.

Ordning men rörig.
En rörig ordning?
En ordnad röra?
Röran sitter på insidan <3 .

Ibland kan det vara så att man döljer det som sker inom sig genom att hålla upp en fasad.
Absolut! Minns i hemtjänsten vid ett tillfälle med en sjuk man (lunginflammation i vilken gång i raden...) och jag blev själv lite nervös medan hans fru sa att vad skönt att jag var så lugn och trygg, kändes fint att höra att jag förmedlade det ❤️.

En annan dam vi hade, hade sån fruktansvärd ångest och jag med egen ångestproblematik blev inte triggad medan en kollega som annars ALLTID är lugnet själv erkände att han blev ångestfylld....Så ja, så olika kan man uppvisa ❤️

Han är trevlig och lättsam.
Jag lyckades ju snurra ihop tiden. Hade missat på en timma FAST jag dubbelkollade innan :crazy:
Såg meddelande om att nu står han där vi skulle mötas och då hade jag precis klivit ur duschen.
Plånboken glömde jag också hemma.
Bra jag kom ihåg mig själv :meh:
Ja ja ingen fara på taket men blir ju less på mig själv ibland…
Jag sa att jag har lite svårt med tider och antingen är för tidig eller för sen men jobbar på det.
Och försökte säga lite om allt utan att säga för mycket men det vart ju lite fel det också. Det går tydligen inte att förklara utan att det låter jättekonstigt så jag sa bara att det var lite invecklat just nu. Han vet iaf att P har stallplats och att vi är vänner. Jo det är konstigt jag vet men det är ju så.
Negativa är att jag inte känner något riktigt pirr. Hoppas det kommer. Hade hoppats känna mer idag. Ger det en gång till.

Måste ha en ny bilbarnstol men vilken djungel :arghh:
Kan man använda samma underdel till nästa? Alltså själva den där man klickar in i bilen.
Åhh måste gå in i någon butik och höra med dem.

Är irriterad. Något frustrerad också.
Varit en väldigt fin dag förutom att vi prickade skogsmulleturen in när vädret blev sämre.
Men så nu ikväll. Tagit det lugnt och satte på en film. Ser väldigt sällan film så tänkte kanske kul och avkopplande.
Nej inte alls. Fick sug efter att dricka. Inte bara ett glas utan verkligen DRICKA.
Suck och det enbart för att det var fest i filmen.
Men alltså nu får jag väl ändå ge mig :banghead:
En film! Det är inte ens på riktigt. Dessutom var det inte skimrande positivt utan karaktärerna hade endel allt möjligt att jobba på.
Jag kan tydligen inte se ens en film utan att få sug. Får väl hålla mig till sci-fi eller barnprogram 🙃
Tack och lov behövde bebis mig precis när suget blev som värst och alla jäkla tankar kom.
Bajs i blöjan -ännu bättre!
Bästa botemedlet mot sug. Byta bajsblöja.
Ser inte klart filmen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn