@karamelldrottningen
Det var ett tag sedan jag skrev i tråden, men har läst allt. Jag ser också det som på olika sätt påpekats. Hur du talar, att det blir virrigare och mer hastat med vad som ska ske, ökat fokus på relationer med män.
Det har inte att göra med om den här mannen är bra eller inte, inte med om ditt långsiktiga mål är en stabil relation eller inte, inte med om du vill ha flera samtidigt eller inte (eller om vilka lakan som används, eller om det är P eller någon annan).
Men det jag ser är ett mönster i ditt beteende som brukar förebåda att det börjar dra iväg åt ett håll som inte är bra för varken din hälsa, ditt vardagsliv eller din nykterhet.
Typiskt sett brukar du själv lyfta ett överdrivet fokus på hur väl du sköter enskilda praktiska ytligheter, som städning, tvätt, gå på mammagrupp e.dyl. som en motbild till rörigheten i det mentala och relationella.
Du har kommit så långt nu, både i att kämpa på med nykterheten och med att börja bryta den dysfunktionella situationen med P.
Tappa inte det här nu. Se till att ta hand om dig.
Försök finna ro och stabilitet som du kan bottna i så att du inte behöver bli lockad till det här rastlösa, stirriga, tanklösa, impulsiva agerandet som du tar till för att fylla tomrum och döva frustration med.
Önskar dig en trevlig helg och hoppas du kan genomföra den balanserat och med respekt för ditt egenvärde. (oavsett vad det nu blir du gör)
Kramar