2-3 åringar

R

rombin

"Inför 3-årstest", utbildningen och utvecklingen från 2 åring till 3 åring.

Hur utvecklas hästen från när den är 2 fram till 3 år, fysiskt under året?
Hur mycket växer den?
Hur förändras mankhöjd och vikt?

Hur ser utbildningsgången ut för en häst i åldersgruppen?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 2-3 åringar

Kan svara lite om hur min var från 2 till 3år.

Om man går efter vilket datum han är född och inte räknar han som 2åring efter nyår så var han ganska färdig som 2åring växte 2-3cm det året och efter det inte växt mer och han har brädade sig inte så mycket häller under det året.

Under våren som 2åring kördes han in och på senhösten reds han in ute i skogen och i alla gångarter, han hade vid dena åldern inte satt sin hov på en ridbana.

På sommaren som 2åring var det inga hästkuniga som kunde ana att han bara var 2år utan alla trode han var i 4årsåldern eller tidig 3åring, så ja han var mycket tidig i kroppen.

Kram
 
Sv: 2-3 åringar

Jag har en quarter som växt en del från dess hon fyllde 2 i juni-10 tills nu. Främst breddat sig och fått lite massa, men liksom blivit mer häst i kroppen. Under sommaren, hösten har hon hängts på, skrittats med ledare, longerats och markarbetats/löshoppats. Vi vill gärna rida mer, men det är ju hemskt underlag nu så vi väntar. Vi har inte ridhus nära heller.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 720
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 836
Senast: Mia_R
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 133
Senast: Jerseyite
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 100
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp