Bukefalos 28 år!

2:a vaccinationen på föl...

A

Angela

Hej,undrar hur långt det får vara som max mellan 1:a vaccinationen och 2:a på föl?Min fick den första den 17:e okt.då både stelkramp och hästinfulensa.är jag i senaste laget att vaccinera nu?eller är det ingen fara än?
Mvh Camilla :confused:
 
I en grundvaccination bör det inte ha gått mer än 6 veckor mellan de två första sprutorna. Det är inte så farligt om man missar den årliga sprutan med en eller annan vecka på en häst som är ordentligt grundvaccinerad, men i det här fallet skulle jag råda dig att börja om. Tyvärr.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Cattis_E
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
915
Senast: Habina
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Hazel
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 671
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp