2011 års små Isis fölisar

Sv: 2011 års små Isis fölisar

Tack! De har en förmåga att växa något otroligt här på gården. Valdemar ser riktigt fin ut på de bilder som hans ägare skickat till mig. Svårt att tro att han också bara är ett år.. :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Oj är han 1 år? Det trodde verkligen inte jag! Han är synligt större än min 2 åring :p

Tur jag både är kort och liten då ;)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

*kl*

Dålig uppdatering här inne.
Hur går det med era 1-åringar? Växer dom mkt i sommar?

Fáfnir växer å växer å växer! :love:
DSC_0255.jpg


DSC_0248-1.jpg


DSC_0019.jpg


DSC_0006.jpg


DSC_0003.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

*kl*
Här har Vera vuxit om tvååringarna, undrar var hon kommer sluta. Kom en ny tvååring till flocken idag. Så jag passade på att fota lite. Vera som jag har tyckt sett lite tråkig ut under våren har verkligen vuxit på sig!

kvei18.jpg


kvei17.jpg


Viva, Vera och Saga (två år)
kvei04.jpg


Viva
kvei10.jpg


Viva och Vera
kvei14.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

mambo%20ny%207.jpg


Vår fina Mambo som fick hela 8.15 på unghästvisningen av Marlise Grimm.
8,2 för exteriör och spirit och 8,1 för gångarterna.

Något som märktes på 2011 års unghästar att många var stora och välutvecklad för sin ålder.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

KL

Fáfnir var inte alls road när jag skulle reda ut alla papilotter (karborrar) i svans å man! :p
IMG_0278.jpg


IMG_0277.jpg




Börjar få lång man :love:
IMG_0276.jpg


IMG_0273.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Såå fin :love:

*kl*

Ja, nu börjar de bli så där teddybjörn-söta igen, våra "små" och den fina korta sommarpälsen är som bortblåst!
Fatta att de snart räknas som 2-åringar! De är ju inte klokt!!

DSC_0279_zps56e46157.jpg


DSC_0275_zps46c32187.jpg


DSC_0273_zps09ded3cd.jpg



Här syns tydligt att han är typ jämnhög med Odinn ;)
DSC_0261_zpscccd6491.jpg


DSC_0240_zps894c01ac.jpg


DSC_0220_zpsa7b94180.jpg


DSC_0217_zps192d5789.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Vad fint han har lagt på sig! Hur stor är Odinn? Vågar knappt mäta Viva och Vera..
Här är två dagsfärska bilder på Viva, som inte längre är i vår ägo men som kommer gå kvar här tills dess att hon är ridbar. Min bästa kompis äger henne nu. Viva som vi absolut inte skulle göra oss av med, men ibland blir det inte som man planerat det när kärleken slår till (i det här fallet min kompis som blev kär i Viva..)

unghast08-682x1024.jpg


unghast07-700x466.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Blev lite smygkär i både Lakkris och Limbo!

Lakkris har samma mor som Oskar. Pappan är Geysir fra Canada (8,27 -9,5 för pass. (även till Mambo).

Geysir är e. Garri ue. Gustur frá Grund.


Limbo är som en katt och så har han ju rätt färg även om han inte har hög blup så har han en super stam.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Är tanken att behålla båda själva som hingstar till att börja med?

Ja vi ska lösa licens för dem om de inte är sålda. Alla tre är bedömda över 8 av Marlise Grimm och hon tyckte vi skulle spara Limbo även om han kanske inte har den blupen man önskar sig hos en unghingst.

Mambo har samma mor som Felix e. Vaki. Och rörs sig super. Mamma Freydis är även hon i träning för visning, precis inriden.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Kl

Jag mätte mina småtjejer idag, lite sådär på en höft... Rá känns så himla hög så jag var tvungen! 1,33-1,35 är hon nu som 1år o 4mån. Meyja är 1,25-1,27ca. Men hon borde inte bli så stor.

Hur mkt kan man gissa att de kommer växa?

Bilder kanske jag borde undvika egentligen, de är så fula ojämna så man vill helst glömma denna tidsperioden... Men va-sjutton....

wpid-dsc_0362.jpg


wpid-dsc_0354.jpg


wpid-dsc_0344.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Vet inte om jag vågar mäta mina två, de är också väldigt stora. Tycker att över 130 låter stort för en ettåring, men har hört att många ettåringar i år ser stora ut.
Det är svårt att se att Vera (tv) och Viva (th) är ett år yngre än de övriga på bilden.. (förutom fölet då såklart..)
stoflock05-700x525.jpg

stoflock03-700x525.jpg


Vera är ingen skönhet ren exteriört, men Viva ser oerhört vacker ut.
Ska bli kul att se dem röra sig lite mer nu när de är på hemmaplan igen.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

*kl*

De där med hur mkt mer de växer är svårt tycker jag.
Mitt förra sto Grima växte 7 cm mellan hon var 5 till 6 år på sommaren.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 070
Hundavel & Ras Min kompis hund gick bort i vintras och hon funderar lite på en ny hund nästa år. Tidigare hund var en Basenji och det var helt rätt...
2
Svar
23
· Visningar
2 274
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 909
Senast: Ninnurur
·
Relationer Kanske någon kan komma med smarta infallsvinklar. Jag har en historia av misshandel (fysiskt och psykiskt) samt sexuella övergrepp i...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
20 183
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp