Jag har funderat på om det är muskler, samtidigt har jag varit betydligt starkare förut men vägt mycket mindre. Så det skulle ju vara märkligt om jag har lagt på mig muskler i vikt men som inte märks i styrka. Samtidigt så tycker jag att jag ser lite pluffsigare ut. Nåväl, det är väl att jag fyllde 30 i år som gjorde att det gick utför

Skämt å sido, det ÄR märkligt hur jag kan ha gått upp så mycket över sommaren när jag ändå tycker att jag skött mig. Jag har haft perioder tidigare när jag ätit skräp och inte tränat på månader, men ändå inte kommit över 62. Så har jag tränat lite mer och ramlat ner under 60 igen. Men någonstans så har jag ju fått i mig mer kcal denna sommar än vad jag upplevt. Det måste ju vara så.
En annan fråga som gör mig fullkomligt tokig. Jag har köpt en sprillans ny våg nu men den hoppar också! Samma morgon kan jag väga 65,5, 64,8, 66,9. Så var det ju med förra vågen också, varför jag köpte en ny. Har jag ojämnt golv? Har jag en viktspöke i lägenheten? VAD GÖR JAG? Känns omöjligt att sikta på en viktnedgång när jag inte har någon aning om ifall vågen stämmer eller inte.