2019 års vikttråd

Peppande! :D:rofl:

Min kollega håller på med bikini fitness och har gått in i sista veckan innan tävling. Häromdagen åt jag resterna av en kladdkaka med salta popcorn på framför henne. Mycket njutningsfullt.
Men jag är också rätt avis på henne, hennes benhårda disciplin. Kanske inte livsstilen dock, verkar rätt skevt att käka 800 kcal per dag, träna som ett svin och äta vätskedrivande tabletter veckan innan tävling.
Meeeeen önskar att man helt apropå bara kunde tappa 10 kg över en natt. Hade varit gött.

Det jag ville komma till 😅 är att jag ska börja mitt nya liv imorgon!
Jag kan vara med på nystart imorgon, efter en utlandsresa och sen dödssjuka där jag levde på glass, chips och mackor så är det dags att styra upp rutinerna igen! :laugh:
 
Delmål 1: 65 kg
Startvikt 11/2: 70
19/2: 69,2
26/2: 69,2
6/3: 68,7
18/3: 68,1

Senaste två veckorna alltså... jag har jobbat sammanlagt fyra dagar och varit sjuk resten. Den senaste åkomman var något med magen som jag fortfarande inte förstått vad det är, men aptiten minskade ganska mycket och attacker av magont gjorde att jag knappt vågade äta om jag mot förmodan var hungrig. Magen har dessutom varit som en spärrballong i helgen och jag har sett ut att vara gravid - jag som håller på att gå ner gravidkilona liksom. :meh:

I dag verkar det, peppar peppar, vara bättre. Och det var ju en positiv överraskning på vågen med ett minus - jag känner mig ju gigantisk iom den uppblåsta magen.

Motionen har fått stå tillbaka alldeles. I går kom jag upp i katastrofala 907 steg :arghh: Och nu har jag ont i ländryggen, igen, säkert bland annat pga inaktiviteten. Hoppas på någon lunchpromenad den här veckan i alla fall.
 
Här går det trögt med viktnedgången men är nöjd med att jag planerar maten bättre och äter inte massa choklad och popcorn på helgerna utan nöjer mig ner några rutor choklad och nån näve popcorn bara.

Har i alla fall minskat 0,5 cm runt midjan och 0,5 cm runt höfterna. Men vikten är fortsatt 73,5 :p
 
Längesen jag skrev nåt, nådde inte delmålet till sonens dop förra helgen, men strunt samma. 1,5kg kvar till det så jag är nöjd ändå!
Mest nöjd med att jag kommit igång bra med löpningen, distansrekord igår på 7,5km i 6min tempo och har inte sprungit så långt sedan innan jag blev gravid med sista barnet så det kändes toppen! Grym träningsvärk, men inget ont i snittet och det är huvudsaken.
Firade det med att beställa nya snabba tights och en ny löparjacka:D
 
Men hjälp!
Satte på mig ett par byxor som tidigare varit pösiga och suttit löst. Nu sitter de tight.. Eller ja, tightare än vanligt. :(
Har inte ätit mer än vanligt eller rört mig mindre och ändå går jag upp :arghh:
 
Vågen på totalt -0,5 kg, midjemått på totalt -1,5 cm och höftmått på totalt -0,5 cm :up:

Det går sakta men det är bara bra. Ska vara något hållbart och jag måste kunna äta så jag orkar med att träna 4 dagar i veckan, rida runt 7 pass per vecka och göra allt annat som jag måste orka med :)
 
Har slutat väga mig men i morse när jag skulle klä på mig insåg jag att jag inte hade några rena byxor, men så hittade jag ett par tygbyxor längst bak som jag köpte i höstas men för mitt liv inte kunde få på mig och än mindre knäppa men så tänkte jag wtf jag testar! Och på gick dom, och stänga kunde jag! Sitter inte perfekt i midjan men snyggt annars :) så något har hänt i min kropp även om jag själv inte ser det!
 
Fick ett infall och vägde och mätte mig idag, några dagar tidigare än planen.

Totalt -1 kg (-0,5 kg från i torsdags)
Totalt -1 cm på höften (-0,5 cm från i torsdags)
Totalt -1cm i midjan (oförändrat sen i tordags)

Tar en väg- och mätdag på fredag också som tänkt.
 
Hörni vad äter ni till frukost? Jag är zombie på morgonen och gör en massa dåliga val för att det är så jobbigt att fixa frukost då. Maken käkar mackor på första fikat på jobbet, och jag skulle väl vilja ha något som jag antingen käkar i bilen påväg till jobbet eller på första fikat. När jag är hemma och pluggar så blir det inte så mkt frukost tyvärr, men då märker jag inte heller att jag är hungrig på samma sätt som när är på jobbet..
 
Hörni vad äter ni till frukost? Jag är zombie på morgonen och gör en massa dåliga val för att det är så jobbigt att fixa frukost då. Maken käkar mackor på första fikat på jobbet, och jag skulle väl vilja ha något som jag antingen käkar i bilen påväg till jobbet eller på första fikat. När jag är hemma och pluggar så blir det inte så mkt frukost tyvärr, men då märker jag inte heller att jag är hungrig på samma sätt som när är på jobbet..
Jag har med yoghurt och flingor i en sån här och 'äter på jobbet.
27201
 
Hörni vad äter ni till frukost? Jag är zombie på morgonen och gör en massa dåliga val för att det är så jobbigt att fixa frukost då. Maken käkar mackor på första fikat på jobbet, och jag skulle väl vilja ha något som jag antingen käkar i bilen påväg till jobbet eller på första fikat. När jag är hemma och pluggar så blir det inte så mkt frukost tyvärr, men då märker jag inte heller att jag är hungrig på samma sätt som när är på jobbet..
Kvarg är det som fungerar bäst, men jag väljer tyvärr ofta mackor. :cautious:
 
Hörni vad äter ni till frukost? Jag är zombie på morgonen och gör en massa dåliga val för att det är så jobbigt att fixa frukost då. Maken käkar mackor på första fikat på jobbet, och jag skulle väl vilja ha något som jag antingen käkar i bilen påväg till jobbet eller på första fikat. När jag är hemma och pluggar så blir det inte så mkt frukost tyvärr, men då märker jag inte heller att jag är hungrig på samma sätt som när är på jobbet..

Jag äter i regel alltid kvarg, hemmagjord granola och hallon till frukost under vardagarna.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 932
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 241
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 128
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp