Bukefalos 28 år!

40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Ja då kryllar ju Buke av osnälla kvinnor också. Det är ju sidor med trådar upp o ner med -Åhhh varför är män si eller så. -Åhhh varför kan ingen förstå mig. -Åhh vad min manliga chef är dum.
Jag tycker det är märkligt hur bland annat du Petruska bara ser kön då det handlar om en penisförsedd TS. EXAKT samma text förekommer av kvinnor heeela tiden men då är det tyst. Hur patetiska dom än är.

Jag tycker det är ännu märkligare att du inte såg sammanhanget. Det handlade ju om män som tror att det är för att de är så snälla som de inte får tjejer, samtidigt som de skriver/uppför sig på ett sätt som ger ett allt annat än "snällt" intryck.

Som niphredil säger: ingen tjej har någonsin skrivit här att killarna inte vill ha henne för att hon är för snäll.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Som niphredil säger: ingen tjej har någonsin skrivit här att killarna inte vill ha henne för att hon är för snäll.

Fast en hel del gånger har kvinnor här beklagat sig över att män inte vill ha starka, handlingskraftiga kvinnor. Det är väl samma sak fast tvärtom, sas?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Som jag skrev så:

Däremot har jag sett tjejer på ÄU skriva att killar inte vill ha dem för att de är för självständiga och tuffa. Det bemöter jag alltid när jag ser det!

Här på S har jag inte sett det eller märkt av det.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fast en hel del gånger har kvinnor här beklagat sig över att män inte vill ha starka, handlingskraftiga kvinnor. Det är väl samma sak fast tvärtom, sas?

Vad är det för män som inte vill ha det, det trodde jag alla ville ha? Är det samma typ av män som blir rädda av intelligenta kvinnor?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fast vad Luff skrev var ju att kvinnor minsann också var osnälla, inte alls bara män. Och det tog hon till intäkt för att Petruska är sååå orättvis mot män. Vilket var helt utanför sammanhanget.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Starka drivande kvinnor med egen intresse är väl inget fel ju..... bara jag får ha mitt intresse :D... resterande del av livet får man väl kompromissa om ju ;)
/s
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fast den här gången råkade det vara jag som råkade elda på debatten lite.

Det handlade nu inte om hela halva befolkningen utan om vissa tjejer.

Det var dessutom sådant som jag själv upplevt som jag beskrev. Men jag vet att jag inte är ensam om de upplevelserna!

Sen har jag dessutom inte haft som tanke att skuldbelägga tjejerna, utan bara konstaterat att jag inte begriper mig på detta.

Ptr
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Vilken bullshit. Du har helt fel om vad jag menade. Såååå fel. (känns det bättre att skriva så fjortisbetonat?)
Det har inget med kön att göra om man har offerkofta eller ej eller bara är rent imbecill. Därför tycker jag det är extremt fånigt att "peka/skrika" varje gång någon med kuk formulerar sig illa.
Du har rätt i jag anser att Petruska särskiljer män.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jaså, är det mer fjortisbetonat än när du skriver EXAKT samma text förekommer av kvinnor heeela tiden men då är det tyst?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fast en hel del gånger har kvinnor här beklagat sig över att män inte vill ha starka, handlingskraftiga kvinnor. Det är väl samma sak fast tvärtom, sas?

Jag har inte sett det särskilt ofta vad jag kan påminna mig. Niphredil säger att hon ser det på Ungdom, och att hon då bemöter det.

Det skulle möjligen vara "tvärtom", som du skriver, om de tjejer/kvinnor som skriver så samtidigt gav intryck av att inte alls vara starka och handlingskraftiga.

Frågan handlade ju inte om huruvida kvinnor vill ha snälla eller osnälla män, frågan handlade om att män som inte alls ger intryck av att vara snälla ändå tror att de är för snälla för att kvinnor ska vilja ha dem.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Vad är en snäll man?

Det undrar jag också...

ibland känns det som att det är ett ord som vissa män och kvinnor använder om sig själva då de

1, är lite halvtrista = menlösa

2 inte hjular upp tanten/mannen

3. låter kvinnan/mannen bestämma allt..


egentligen kanske de inte alls är särskilt "snälla" utan snarare har de dåligt självförtroende och gömmer det bakom punkt 1 och 3.:D

förlåt nu var jag lite krass men jag tror ibland att begreppen blandas ihop lite då det är ofta man får höra att kvinnor vill inte ha snälla män utan de vill ha farliga män som behandlar dem illa..

Skulle vilja vända på det och säga att dessa "snälla" män nog i sin tur blir intresserade av fel kvinnor.. Precis som somliga kvinnor alltid vill ha män som inte vill ha dem..

(nu skrev jag ovanstående med ett leende så ingen behöver gå i taket;) )

Jag lever ihop med en av de absolut snällaste männen jag träffat.. Han har driv, han har muskler, han är intelligent och kan var grymt tjurskallig.. och han är SNÄLL.:love:

Han vill folk väl och är hjälpsam, han har ett hjärta av guld- han är nästan aldrig bitter och aldrig missunnsam. Han är inte heller svartsjuk så han begränsar mig aldrig på ngt sätt socialt.
Men framförallt så är han sådan som person och han gör det inte för att samla pluspoäng..

Där tror jag den stora skillnaden är, de som gör saker för att de vill samla poäng och de som faktiskt bara är genuint snälla.

Ibland kan jag bli galen på att han alltid ska försöka lösa saker men samtidigt så om jag backar ett steg så ser jag mkt hellre att han är sån än tvärtom. Samt det är en av de saker som jag tycker är så attraktiva med honom.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

2 inte hjular upp tanten/mannen

Där tror jag den stora skillnaden är, de som gör saker för att de vill samla poäng och de som faktiskt bara är genuint snälla.

Först en fråga, vad menar du med hjular upp?

Det andra har jag funderat lite på, jag ser mig som genuint snäll. Men det jag har tänkt på är att när jag träffar någon ny människa (läs kvinna framförallt) och jag erbjuder någon form av hjälp med ett problem hon har, kan det då uppfattas som att jag försöker fjäska för att få pluspoäng, vilket inte är min tanke utan det är bara sådan jag är, jag vill hjälpa till att lösa problem?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Först en fråga, vad menar du med hjular upp?

Det andra har jag funderat lite på, jag ser mig som genuint snäll. Men det jag har tänkt på är att när jag träffar någon ny människa (läs kvinna framförallt) och jag erbjuder någon form av hjälp med ett problem hon har, kan det då uppfattas som att jag försöker fjäska för att få pluspoäng, vilket inte är min tanke utan det är bara sådan jag är, jag vill hjälpa till att lösa problem?

Om man genast vill hjälpa till att lösa ett problem kan man göra något som personen med problemet egentligen inte vill. Endel behöver bara prata av sig allt det jobbiga men vill lösa sitt problem själv. Jag är också sådan att jag genast vill hjälpa till att lösa problemet men jag har insett att endel vill inte ha hjälp med att lösa problemet utan de vill bara få ur sig det jobbiga. De blir nästan irriterade på en när man genast går igång och börjar klura hur man på bästa vis ska kunna hjälpa till att lösa det uppkomna problemet. Jag har alltså lärt mig att när någon kommer till mig med ett problem så får jag försiktigt luska ut om människan faktiskt bara har ett behov av att prata av sig eller om hen faktiskt vill ha hjälp med att lösa problemet. Det är ju så att man kan inte ge det man själv hade velat ha utan man får ge det som personen framför en behöver.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Först en fråga, vad menar du med hjular upp?

Det andra har jag funderat lite på, jag ser mig som genuint snäll. Men det jag har tänkt på är att när jag träffar någon ny människa (läs kvinna framförallt) och jag erbjuder någon form av hjälp med ett problem hon har, kan det då uppfattas som att jag försöker fjäska för att få pluspoäng, vilket inte är min tanke utan det är bara sådan jag är, jag vill hjälpa till att lösa problem?
Jag tycker att det är lite farligt att se sig som genuint snäll. Vi är väl snälla, de flesta av oss? Jag vill givetvis ha en snäll man, men jag hade backat om personen framhävdat hur snäll och hjälpsam han är. Det tillhör vanligt vett och etikett att vara snäll och hjälpsam, visa varandra respekt och omtanke, lyssna på någon, hjälpa någon ifall personen behöver det. Detta är inga egenskaper som jag tycker behöver framhävdas när man beskriver sig själv.

Jag vet att jag är en snäll människa, men det är inte unikt för mig och inte det som gör mig helt till den jag är, jag har egenskaper som gör mig till den jag är, som jag tycker bör läggas fram istället. Snällheten kommer sedan automatiskt typ.

Eller ja, jag är nog ute i spenaten och cyklar, som vanligt.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Om man genast vill hjälpa till att lösa ett problem kan man göra något som personen med problemet egentligen inte vill. Endel behöver bara prata av sig allt det jobbiga men vill lösa sitt problem själv. Jag är också sådan att jag genast vill hjälpa till att lösa problemet men jag har insett att endel vill inte ha hjälp med att lösa problemet utan de vill bara få ur sig det jobbiga. De blir nästan irriterade på en när man genast går igång och börjar klura hur man på bästa vis ska kunna hjälpa till att lösa det uppkomna problemet. Jag har alltså lärt mig att när någon kommer till mig med ett problem så får jag försiktigt luska ut om människan faktiskt bara har ett behov av att prata av sig eller om hen faktiskt vill ha hjälp med att lösa problemet. Det är ju så att man kan inte ge det man själv hade velat ha utan man får ge det som personen framför en behöver.

Jag tänker inte bara på stora problem. För att ta några påhittade exempel för att illustrera hur jag fungerar. Om jag skulle ha varit på ett par dejter med en kvinna, alltså någon jag inte känner så väl, och hon i förbigående skulle säga att hon har tänkt att flytta några tunga möbler t.ex. så skulle jag direkt erbjuda mig att hjälpa till. Eller om hon ska resa bort någon dag och behöver ha hundvakt så skulle jag erbjuda mig att hjälpa till utan att tveka. Det är den typen av problem som jag undrar om det ses som fjäsk om man erbjuder sig att hjälpa till med även om man inte känner personen man hjälper så väl ännu?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag tycker att det är lite farligt att se sig som genuint snäll. Vi är väl snälla, de flesta av oss? Jag vill givetvis ha en snäll man, men jag hade backat om personen framhävdat hur snäll och hjälpsam han är. Det tillhör vanligt vett och etikett att vara snäll och hjälpsam, visa varandra respekt och omtanke, lyssna på någon, hjälpa någon ifall personen behöver det. Detta är inga egenskaper som jag tycker behöver framhävdas när man beskriver sig själv.

Jag vet att jag är en snäll människa, men det är inte unikt för mig och inte det som gör mig helt till den jag är, jag har egenskaper som gör mig till den jag är, som jag tycker bör läggas fram istället. Snällheten kommer sedan automatiskt typ.

Eller ja, jag är nog ute i spenaten och cyklar, som vanligt.

Att jag använda uttrycket genuint snäll var för att särskilja mig från det som diskuterades innan, nämligen män som låtsas vara hjälpsamma för att få pluspoäng hos en kvinna.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Att jag använda uttrycket genuint snäll var för att särskilja mig från det som diskuterades innan, nämligen män som låtsas vara hjälpsamma för att få pluspoäng hos en kvinna.

Fast om man beskriver sig som snäll och hjälpsam så försöker man väl få pluspoäng i alla fall?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 544
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Imorgon ska vi titta på en ponny som vi eventuellt vill köpa. Eftersom säljaren behöver ponnyn för ett ridläger (hon driver en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 919
Senast: Javan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 511
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 648
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp